Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129672 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9120 : 06.01.12 - klo:15:30 »

Nämä pihvit ainakin tuoksuu sellaiselle kuin lihan kuuluukin, eikä sellaiselle pistävälle niinkuin ne viimekertaiset. En saanut muuta hyvitystä kun sen minkä olivat ottaneet liikaa hintaa, 2:15 euroa. Olis kuulemma pitänyt viedä ne pihvit näytille [:-/].

Peruna-bataattiröstit on S-kaupan valikoimista, pakastetuote. Ovat sellaisia miniröstejä, noin 5cm halkaisijaltaan ja näyttävät ihan hyviltä kun otin ne sulamaan lautaselle.

Mä olen joskus laittanut noita Apetit bataattikermaperunoita, ne on hyviä, parempia kun pelkät kermaperunat.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9121 : 07.01.12 - klo:08:59 »

Jospa tänään voissa paistettuja muikkuja  [:-P]  keitettyjä perunoita, tottakai :-))  ja sit jotain vihanneksia lisukkeeksi  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9122 : 07.01.12 - klo:14:01 »

Tulossa ruokavieraita kuuden maisssa ja tällaista olen tässä valmistellut :paahtopaistia, savustettua lohta(se on just menossa savupönttöön) , puikula perunaa, juureksia(lanttua,porkkanaa, palsternakkaa, selleriä)hunajalla maustettuna ja kuorrutettuna juustolla, sieni- ja vihersalaatti, karpalohyytelöä ja suppishilloa
Jälkkäriks lakkakääretorttua vanilakastikkeen kera.
Juomana puna-ja valkoviiniä  sekä oluta ja jälkkärin kanssa kahvia, toffeelikööriä ja konjakkia  [:-P]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9123 : 07.01.12 - klo:14:22 »

Nami ruoka teet, Evis.  [:-P]
Mä paistoin vaan nakkimunakkaan, tomaatin seuraksi.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9124 : 07.01.12 - klo:14:30 »

Kyllä kelpaa vieraiden Eviksen pöytään istahtaa.
Vesi herahti kielelle jo lukiessa.  [:-)]
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9125 : 07.01.12 - klo:15:16 »

Hyvät tarjoilut Eviksellä tänään  [:-)]

Itse vasta mietin, tekisinkö jauhelihasta keittoa, pastakastiketta vai jotain muuta  [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9126 : 07.01.12 - klo:15:19 »

Vau, me ei taidettais ehtiä Evikselään kello kuudeksi, jos nyt lähdettäisiin?  :-))
Eviksen pitopöytää kuulostaa upealta ja ammattimaiselta!

Me tehdään broilerista jotakin; en tiedä vielä, missä muodossa se tarjoillaan!

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9127 : 07.01.12 - klo:16:16 »

Hippiäisen liesikuvat ja ruokakuvat ihania! [:-)]

Kaijalta kanssa ihanat ruokakuvat! [:-)]

Me laitettiin lohifilee uuniin tänään taas pitkästä aikaa Joulun kinkkun syönnin jälkeen.
Nyt päivälliseksi syödään nakkeja ja perunasalaattia ym. lisuketta ja leipää.
Nakit oli ostettu jo uudeksi vuodeksi muttei jaksettu niita silloin syödä, kun kinkkua oli vielä jäljellä, niin syötiin sitä.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9128 : 07.01.12 - klo:16:26 »

Mä tässä pönttöilessä yritän samalla ideoida, että miten me saataisiin niihin broileripihveihin ympättyä Musta pekka-tuorejuustoa ja pekonia....  [:-P]
Pitäisi varmaan avata se paketti ja tsekata, minkä näköisiä pihvit on.
Lisukkeeksi ajattelin laittaa eilen mainitsemani Bataatti-kermaperunat.


Onko kukaan koskaan tehnyt KIEVSKI KOTLETTEJA? Persiljaa meillä ei ole, mutta lähiaikoina voisi kokeilla.
Olen yrittänyt tehdä oikeasta broilerin rintaleikkeestä entisessä elämässä, mutta se oli aika hankalaa. Ohjeen mukaan siinä paukutettiin jääkaapin ovea koko ajan. Pikkusormenpaksuiset voipalat pyöritetään persiljassa ja laitetaan jääkaappiin. Sitten ne persilja-voipalat kääräsitään broilerin sisään ja taas laitetaan jääkaappiin, että voi pysyy mahdollisimman kylmänä. Se oli joku kirjastosta lainattu venäläinen keittokirja. Netistä varmaan löytyy helpompia ohjeita. Pasin kanssa ollaan tehty ihan broilerin jauhelihasta!  [:-)]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9129 : 07.01.12 - klo:18:02 »

Onnistuiko juuston tunkeminen pihveihin? Olisin varmaan itse leikannut pihveihin "taskun", jonne juustoa ja ympärille pekonia ja pannulla kevyesti ruskistusta pintaan ja uuniin muhimaan.

Kievski kotletteja en ole tehnyt. Vaikuttaa aikaa vievältä puuhalta ja mielelläni teen sellaista ruokaa, minkä saa suht nopeasti ja vähällä vaivalla.

Tein sitten jauhelihakeiton. Vähän tulisemman version laittamalla eri pippureita, valko- ja tavallista sipulia ja tietenkin kuivattua (itsekasvatettua) chiliä.

Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9130 : 07.01.12 - klo:18:19 »

Onnistuiko juuston tunkeminen pihveihin? Olisin varmaan itse leikannut pihveihin "taskun", jonne juustoa ja ympärille pekonia ja pannulla kevyesti ruskistusta pintaan ja uuniin muhimaan.


Mä tein laiskan naisen version. Ei mitään taskujen leikkaamista tai käärimistä. Eli paistoin broileripihvit kypsiksi pannulla. Ja pekonit puolikypsiksi. Sitten hiukan jäähtyneenä pihvit vuokaan. Päälle Musta Pekka ja pekonit. Olivat viimeiset 15 min uunissa bataatti-kermaperunoiden kanssa. Tuli todella hyvää!  [:-P]  Ja siitä jäi vielä se neljäs pihvi teinille huomiselle työevääksi!

Nyt mä sain Pasin innostettua etsimään vohvelitaikinan ohjetta  [:-P]
Mä tein tuon ruoan ihan yksin, kun Pasi vaan pönttöili  [;-)]  Eli hoitakoon herrä tämän. Vohvelitaikinasta voi jokainen sitten itse paistaa itselleen jälkkärin. Jätskiä ja mansikkahilloa löytyy kaveriksi.

VOI EI! Jauhopussi rapisee keittiössä. Pasi + jauhopussi = sellainen yhdistelmä, joka tietää mulle rätin käyttöä!  :-O

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9131 : 07.01.12 - klo:21:06 »

Nyt lautasella yksi annos sitruunalakritsi jäätelöä [:20]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9132 : 07.01.12 - klo:21:21 »

Mä tässä pönttöilessä yritän samalla ideoida, että miten me saataisiin niihin broileripihveihin ympättyä Musta pekka-tuorejuustoa ja pekonia....  [:-P]
Pitäisi varmaan avata se paketti ja tsekata, minkä näköisiä pihvit on.
Lisukkeeksi ajattelin laittaa eilen mainitsemani Bataatti-kermaperunat.


Onko kukaan koskaan tehnyt KIEVSKI KOTLETTEJA? Persiljaa meillä ei ole, mutta lähiaikoina voisi kokeilla.
Olen yrittänyt tehdä oikeasta broilerin rintaleikkeestä entisessä elämässä, mutta se oli aika hankalaa. Ohjeen mukaan siinä paukutettiin jääkaapin ovea koko ajan. Pikkusormenpaksuiset voipalat pyöritetään persiljassa ja laitetaan jääkaappiin. Sitten ne persilja-voipalat kääräsitään broilerin sisään ja taas laitetaan jääkaappiin, että voi pysyy mahdollisimman kylmänä. Se oli joku kirjastosta lainattu venäläinen keittokirja. Netistä varmaan löytyy helpompia ohjeita. Pasin kanssa ollaan tehty ihan broilerin jauhelihasta!  [:-)]

Nämä ruokajutut ovat jo ihan utopiaa meikälle. [NUT]  ... [:-DD]  :-))

Siis, siksi en yleensä kirjoitakaan tähän ketjuun, kun ME SYÖDÄÄN yleensä vain ihan tavallista ja helppoa kotiruokaa. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9133 : 07.01.12 - klo:21:23 »

Nyt lautasella yksi annos sitruunalakritsi jäätelöä [:20]

Jarmon jäätelöt aina kuulostaa niin herkullisilta. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9134 : 07.01.12 - klo:21:25 »

Nyt lautasella yksi annos sitruunalakritsi jäätelöä [:20]

Jarmon jäätelöt aina kuulostaa niin herkullisilta. [:-)]


Löytyy ainakin K-kaupasta [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.119 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.