Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129740 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9240 : 11.02.12 - klo:18:15 »

Ja tiedoksi kaikille, että BBQ-kastiketta on useilla eri valmistajilla ja sitä löytyy hyvin varustetuista ruokakaupoista. Esim KKK-kaupasta!  [:-P]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9241 : 11.02.12 - klo:22:04 »

Iltapalaa tulossa: Pasi laittaa takkaan folioon käärittyä Kivikylän Löylylenkkiä  [KIPPIS] [8-)]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9242 : 16.02.12 - klo:08:30 »

Onko kukaan tehnyt BLINEJÄ tavallisella lettupannulla; sellaisella, jolla saa paistettua 4 pientä lettua?
Millainen mahtaisi olla siihen sopiva resepti, että niistä blineistä saisi suht paksuja?  [:-I]

Mä olen hiukan haaveillut, että meillä olisi huomenna blinejä, mätiä, smetanaa ja silputtua punasipulia. Pasille en kyllä ole vielä uskaltanut mainita asiasta, sillä mä kammoksun kovia ääniä  [HOT] [:67] [:-DD]

tahmatassu3

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 755
  • Ylivieska
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9243 : 17.02.12 - klo:11:50 »

Kaijalle en osaa mitään neuvoja antaa kun blinejä en ole koskaan tehnyt.

Meillä syötiin tänään tirripaistia, puikulaperunoita, punajuurta ja puolukkahilloa.  [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9244 : 17.02.12 - klo:12:10 »

Joo, Pasille on varattu nakkeja ja nyt mä tarvisinkin YHDEN hengen blini-taikinan ohjeen  [:-I] [:-DD]

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9245 : 17.02.12 - klo:16:23 »

Blinejä, joskus keppi ja keihäs amiksen aikaan niitä tehtiin ja sen koomin en ole tehnyt.   [:-)] Itseasiassa en edes muista  minkä makuisia ovat ?
Meillä oli äsken oikein "gurmee" ateria  :-)) kaupan perunasoselaatikkoa höystettynä sipulilla ja HK:n lenkkimakkaralla  [:-)] hyvin siirtyi nälkä taas tuonnemmaksi  :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9246 : 17.02.12 - klo:16:40 »

Aamukahville tekasin tämmöisen ja siitä riitti vielä päiväkahvillekin.

Kuppiin 2 kananmunaa. Vatkaa haarukalla sitä hieman. Lisää 2 rkl mantelijauhetta, 2 rkl pähkinärouhetta(maapähkinästä) kourallinen juustoraastetta, ½ tl leivinjauhetta. Paistinpannu 6:lle ja sinne reilu nokare voita tai gheetä sulamaan. Kaada taikina pannulle ja käännä levy 3:lle. Tosta tuli 1 kpl n. Ø 10 cm leipä.

Toissa päivänä tein muunnellun paistoksen:
5 munaa, 2 rkl mantelijauhetta, purkki raejuustoa, kourallinen kinkkusuikaleita, nokare voita, 2 rkl pähkinärouhetta, 1 tl leivinjauhetta ja tämä sekoitetaan ja laitetaan n.28 sentin piirakkavuokaan ja uuniin. Muuten oli hyvä mutta kinkku teki siitä liian suolaisen. Pellillä vois tulla parempi.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9247 : 18.02.12 - klo:18:09 »

Poika avokkinsa kera remontoi uutta asuntoa noin kilsan päässä meistä.
Nälkäiset remppaajat saivat spagettia ja meidän omaa muunneltua (maailman parasta) Bolognese-kastiketta.
Lisänä salaattia, jossa kahta lajia salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua ja oliiviöljyä. Halukkaille myös punasipulia ja oliiveja.
Remppaajat joivat Cokista ja me aikuiset( :-))) lasilliset punaviiniä. Jälkkärinä Mars-patukka-jätskit.
Sitten käveltiin katsomaan rempan etenemistä :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9248 : 18.02.12 - klo:18:16 »

Laura, sen maailman parhaan Bolognesen ohje?  :-))

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9249 : 18.02.12 - klo:18:17 »

Mä olen kahtena yönä syönyt töissä itsetehtyä (en minä) borssikeittoa smetanan kera, hitsi kun oli hyvää. Tänään siellä on hodaripäivä, saa nähdä mitä itse keksin...
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9250 : 18.02.12 - klo:18:21 »

Eilen mä tein itselleni blinejä ja Pasi söi nakkeja  [:-DD]





Tänään paistettiin pippuripihvit Valion ohjeella. Ilman tuota sipulihässäkkää. http://www.valio.fi/reseptit/pekoniset-haranpihvit/
Pekoni-kasvislisuke, pippurinen kermakastike, maalaisranskiksia.

Jälkkäriksi Pasi teki Jamaikan banaanit  [:-P]

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9251 : 18.02.12 - klo:18:28 »

Laura, sen maailman parhaan Bolognesen ohje?  :-))
Se on vähän sellainen joka kerran vaihtuva juttu :-)). Aineiden keskinäiset suhteet vaihtelevat miehen mielialan mukaan. Ainekset: jauheliha, tomaattimurska, tomaattipyree, chilikastike, ketsuppi, sipuli, valkosipuli, maustepippuri, viherpippuri, curry,lihafondi, laakerinlehti, oregano ja sieniä (useimmiten kokonaisia säilykeherkkusieniä tai pieniä kanttarelleja). Jauhelihan ruskistaminen ja sipulin kuullottaminen lienevät itsestään selvä juttu. Keitellään hiljaisella tulella vähintään pari tuntia. Nams!
Ei uskoisi, että lasten ollessa pieniä, jauhelihakastike oli pikaruoka  :-))



« Viimeksi muokattu: 18.02.12 - klo:19:45 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9252 : 18.02.12 - klo:22:22 »

http://www.valio.fi/tuotteet/ruoanvalmistustuotteet/valio-viola-mustaleima-juustokeitto-laktoositon-uht-1/

Huomenna tehdään lasagnea, johon kokeillaan juustokastikkeeksi Valion uutta Mustaleima-juustokeittoa suoraan puolen litran purkista kaadettuna. Ainakin ideana hurjan näppärä!  [:-)]
Lisäksi sitten jauheliha-tomaattimurska-kastike ja päälle juustoraastetta!  [:-P]

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9253 : 19.02.12 - klo:10:46 »

Kotitekoista hernekeittoa punssin kera.  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9254 : 20.02.12 - klo:17:08 »

Kasvissosekeittoa tuossa juuri popsasin  lautasellisen, oli hyvää, bataatti on mun herkku-juures nykyään  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab
 

Sivu luotiin 0.196 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.