Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129805 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9570 : 27.09.12 - klo:17:24 »

Kebapia tomaattipyreellä. [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9571 : 27.09.12 - klo:17:58 »

Sain Raissalta itsetehtyä puolukkahilloa. Sitten vaan kaupasta kaalinpäätä ja jauhelihaa ja siellä se nyt kaalilaatikko muhii uunissa. Tuoksu on just sitä mitä pitääkin!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9572 : 04.10.12 - klo:12:11 »

Taas on oltu viikko nälässä?  [:-DD]
Meillä on ollut sellainen Pasin ruokavastuuviikko, mutta aika hyvin on muonaa iltaisin löytynyt.
Maanantaina Gordon Bleuta kaupan pakastealtaasta ja Mummon muusia.
Tiistaina Pasi teki itse lihapullia. Lisukkeena Mummon muusia.
Keskiviikkona syötiin edelleen lihapullia ja Mummon muusia. Ei muuten ihan heti tarvitse muusijauhetta ostaa. Ush! Itseasiassa me ei käytetä sitä Mummon muusia vaan sellaista Felixin, jossa on papparaisen kuva!

Tänään on mun koko viikon himoitsemaa makkaramunakasta. Kylläpä mennään terveellisellä linjalla  [:17]

Perjantaina on vihdoin se jo pari viikkoa suunnitteilla ollut lohimedaljongit, keitetyt perunat, sienikastiketta ja Pasille bearnaise-kastiketta. Jotain kasvishässäkkää lisäksi. Ja valkoviiniä!  [:-P] [KIPPIS]

Lauantaina broileripihvit, paistettua munaa ja pekonia, BBQ-soosia ja bearnaise-kastiketta. Kasviksia. Jälkkäriksi Tiramisut.

Sunnuntaina alkaa yövuoro, eli silloin ei kokata vaan tilataan pizzaa!  [:25]

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9573 : 04.10.12 - klo:14:02 »

Itseasiassa me ei käytetä sitä Mummon muusia vaan sellaista Felixin, jossa on papparaisen kuva!
Olettekos kokeilleet Euroshopperin muusijauhetta. Itse tykkään siitä. Tosin en ole Felixiä maistanut.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9574 : 04.10.12 - klo:16:16 »

Kaija, oletteko kokeilleet Blå bandin sitruunakastiketta kalan kanssa? Mun mielestä se sopii kalan kanssa paremmin kuin toi bearnaise. Ja se ei siis ole yhtään sitruunaisen hapanta vaan ihanaa ja sopii kalalle hyvin.

Meillä tänään muusia ihan perunoista alusta asti itse tehtynä, me ei kumpikaan tykätä noista pussimuuseista. Makkarakastiketta ja porkkanaraastetta ja miniminiminiluumutomaatteja.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9575 : 04.10.12 - klo:16:41 »

Kaalilaatikkoa karpalohyytelön kanssa [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9576 : 04.10.12 - klo:16:58 »

Kaija, oletteko kokeilleet Blå bandin sitruunakastiketta kalan kanssa? Mun mielestä se sopii kalan kanssa paremmin kuin toi bearnaise. Ja se ei siis ole yhtään sitruunaisen hapanta vaan ihanaa ja sopii kalalle hyvin.


Ei olla! Jos mä jaksan mennä huomenna kauppaan, voisin ostaa sitä. Ettei Pasin tarvii syödä kahtena päivänä samaa kastiketta!  [:-DD]

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9577 : 04.10.12 - klo:17:28 »

Mun mielestä jauhemuusi on järkyttävän kamalaa mutta töissä olen oppinut että pakastinpuolelta löytyy tosi hyviä muusiaineksia, ne on kuin semmoisia perunapellettejä. Ne kattilaan, maitoa, voita ja suolaa mukaan ja ihan hyvää on ja ennenkaikkea nopeaa ja helppoa  [:-)]

Muoks. en mä kyllä kotiin tota pakastejuttuakaan osta, aito muusi on ainoa oikea  :-))
« Viimeksi muokattu: 04.10.12 - klo:17:31 kirjoittanut zeener »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9578 : 04.10.12 - klo:17:40 »

Paistettua Norjan lohifilettä! ja nyt korvapuustikahvia.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9579 : 07.10.12 - klo:21:22 »

Pizzaa  [:-P]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9580 : 10.10.12 - klo:19:37 »

Laiskat tuuppasi uuniin pakasteen aarteita: ranskalaisia, Cordon Bleuta ja cheddarilla täytettyjä jalopenoja.
Mä en ranskalaisia juuri saanut alas ja muustakin jätin puolet töissä syötäväksi. Mulla on siellä vaan jugurttia ja hevishottia. Ja hiukan suklaata ja sipsejä!  [:-P]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9581 : 11.10.12 - klo:18:40 »

Suunnitelmissa joku sössö, joka muistuttaa etäisesti jauhelihaperunasoselaatikkoa, mutta joka ei käy uunissa.  [:-DD]
Päivän ketjussa kirjoitinkin, että tiskikoneen sisältö kuvastaa hyvin tän yövuoroviikon ruoanlaittoa: siellä on viime lauantaiset (nyt on torstai) viinilasit, paljon lautasia, mutta ei yhtään kattilaa tai mitään, mikä edes etäisesti muistuttaisi ruoanlaitosta. Paitsi pizzaleikkuri ja lasta, jolla on lapattu ranskalaisia lautaselle!  [:-I]

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9582 : 11.10.12 - klo:19:04 »

Voissa paistettuja naurissiivuja(2-3 mm), aivan ihania naposteltavia  [:-P]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9583 : 13.10.12 - klo:17:52 »

Eilen syötiin hyvin Hartwall areenan Silver Star Cafessa. Pasi ja Jenni otti pippuripihvimenun, jossa oli alkuruokana iso satsi kanaceasarsalaattia. Mä otin Saaristolaislautasen.

Pääruoaksi mä söin jättikatkiksia, englanniksi Scampi

Jälkkäriksi Suklaafondantia. Oli niin järjettömän hyvät sapuskat, että tänään päätettiin vetää "matalalla profiililla"... ei mikään kotona tehty olisi lähellekään tuota. Syötiin broilerin siipiä ja koipia.
Huomiseksi otin sulamaan viime viikonlopulta jäänyttä lohifilettä.
Olihan tuo eilinen ilta kallis, mutta tällä viikolla on mennyt ruokakauppaan 6+18 euroa, eli eiköhän se osittain kuittaannu sillä?  :-))
« Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo:09:31 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9584 : 14.10.12 - klo:15:40 »

Ei oikein saa selvää noista Kaijan kuvista kun ovat niin pieniä :-O [:-DD].

Meillä tänään naudan lehtipihviä+maustevoita, lisukkeena rosmariinilla maustettuja lohkoperunoita.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.187 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.