Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129732 kertaa)

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9705 : 16.02.13 - klo:19:35 »

Mul ei oo ny kahteen yöhön töihin oo jääny mitään ruokaa ja vähän epäilet et näin on tänäänkin... no leipää, nuudelia, tonnikalaa sieltä aina löytyy yökölle  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9706 : 16.02.13 - klo:20:32 »

Zeener, onko sulla joku oma suojattu lokero? Mä pidän jemmassa pienen pussin sipsejä ( nyt syöty), hapankorppuja. Satunnaisesti nuudeleita, tonnikalaa, ananasta. Jääkaapissa jugurttia ja sulatejuustoa tms suolaista  :-))

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9707 : 16.02.13 - klo:21:26 »

Erittäin hyvää oli Siken Toast Skagen! Sikke paistoi leivän voissa,
me emme paistaneet vaan panimme sen tarjolle sellaisenaan täytteen alle.
Hiukan jäi sellainen olo, että kaksikin leipää olisi hyvin mennyt alkupaloina kaiken pulinan ohessa :-)).
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9708 : 22.02.13 - klo:16:59 »

Possupihviä, paistettua sipulia, keitettyä perunaa ja salaattia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9709 : 22.02.13 - klo:17:27 »

Valion kaupasta sai ilmaiseksi Tilli-tuorejuustoa. Nyt on lohenpala uunissa. Päällä mausteita, tuorejuustoa ja ruokakermaa. Lisukkeeksi keitettyä perunaa ja pannulla paistettuja juureskuutioita.

Iltapalaksi on Aura-juustoa, keksejä, oliiveja, valkosipulituorejuustoa, viinirypäleitä  [:-P]

Huomenna grillataan: kassleria, pekoni-Koskenlaskija-herkkusieniä, munakoisoa  :-))

Sunnuntaille pakastimessa olevista naudanlihoista tumma kastike/pata, johon hukataan joululahjapaketin punainen Mustapekka. Keitettyä perunaa, suolakurkkuja. Tästä toivottavasti jää maanantaillekin  [:-)]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9710 : 27.02.13 - klo:19:57 »

Ei riittänyt lihakastiketta maanantaille. Ostin uunimakkaran ainekset, mutta Pasin tultua töistä paistettiin viime torstailta jääneet makkarat pikaruoaksi, eikä sitten tehnyt mieli enempää makkaraa. Eikun Pasi kauppaan ja sitten broilerin koipinuijia uuniin. Syötiin ne ihan sellaisenaan, hiukan sweet chili saucea kaveriksi. Terveellistä!  [;-)]

Tiistaina oli sitten uunimakkarat ja muusi.  [:-P]

Tänään oli kotitekoista pizzaa. Olin reipas ja kaulitsin taikinan omin pikku kätösin. Mä inhoan sitä hommaa, kun mun nelikulmiosta tulee aina ihan epämuodostunut ja sitten mä joudun repimään ulkonevia palasia ja liittämään ne niihin kuoppapaikkoihin  [:-DD] No, kastike ja täytteet päälle, niin eihän kukaan saa koskaan tietää, miten se on tehty  :-))
Pizza oli hyvää, eli siitä jäi just työeväät. Pasi ahmi pellillisestä melkein kolmasosan!  :-O

Huomiselle pitää sitten taas keksiä jotain. Huoks! Mä niin inhoan mennä väsyneenä töiden jälkeen kauppaan raapimaan päätäni!  [:-/]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9711 : 02.03.13 - klo:14:24 »

Eilen tehtiin uuniperunaa ja grillikylkeä. Sen verran kylmä tuuli, että en pakottanut grillimestaria ulos, vaan sai tehdä ruoan uunissa!  :-))

Tänään pippuripihvit kermaisella pippurikastikkeella. Lankkuperunaa ja kasviksia.  [:-P]

Huomenna alkaa yövuoro, eli periaatteessa pizzantilauspäivä, ellei innostuta itse kokkaamaan! Jääkaapista löytyy kyllä broileria ja nakkeja.  [:-)]

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9712 : 02.03.13 - klo:15:10 »

Paahtopaistia, ranskalaisia, salaattia. Simppeliä, mutta hyvää:)
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9713 : 03.03.13 - klo:13:54 »


Huomenna alkaa yövuoro, eli periaatteessa pizzantilauspäivä, ellei innostuta itse kokkaamaan! Jääkaapista löytyy kyllä broileria ja nakkeja.  [:-)]

Kotitekoinen voitti! Uunissa broileria, pekonia ja Mustapekka-kermaa!  [:-P]

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9714 : 03.03.13 - klo:18:50 »

Tänään laitoin ensimmäisen kerran ,sitten 90-luvun alun, vihermehua.
Sen pitäisi korvata yksi ruokailu. Vatsa tykkäsi. Pelkäsin alkaako kiukuttelemaan.
Oli jopa "mukiinmenevää" jos ei nyt ihan herkkua  [:-)]

Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9715 : 04.03.13 - klo:15:36 »

Mitä siihen vihermehuun tulee? Ja miks sun pitää sillä korvata ateria? Anteeks kun oon näin utelias! :-))

Meillä tänään perunamuusia, makkarastroganoffia ja porkkanaraastetta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9716 : 08.03.13 - klo:05:25 »

Tästä yöviikosta ei ole paljoa mainittavaa  [:-DD]
Maanantaina Pasi värkkäsi kotipizzan Jennin valitsemista aineksista perinteisen jauhelihaversion sijaan. Kinkku, katkis, Aura, ananas. Hyvää!  [:-P]

Tiistaina mä kävin ostoksilla. Piti saada hyödynnettyä viime viikolta jääneet koipinuijat. Niiden lisäksi valmislihapullia, nakkia ja ranskalaisia. Ush!  [:-I]

Keskiviikkona ja torstaina oli makaronimättöä. Pasi tykkää, mä en. Hyvä valinta yöviikolle, kun mä en saa juurikaan syötyä.
Öisin olen syönyt töissä sekä tän että viime viikon kotitekoista pizzaa palasen per yö. Jugurttia ja suklaata lisäksi.

Nyt pitäisi sitten ideoida viikonlopulle jotain hyvää. Käyn kaupassa heti aamuseiskalta, kun päivällä mulla ei ole autoa.

Tänään voisi tehdä jonkun puolilämpimän salaatin, jonka päälle parilalla paistettua broileria. Patonkia.
Ainekset selviää kaupassa. JOS olis hyvää, napakkaa parsaa, niin se voisi olla kiva. Tai sitten Halloumi-juustoa. Salaattia, kirsikkatomaattia yms

Huomenna Pasi ja Jenni saa pakastimen kätköistä pippuripihvit. Mulle broileria.
Lankkuperunoita, kermaista pippurikastiketta, pikkuporkkanaa?

Sunnuntaille mä haluaisin riistakäristystä ja keitettyjä perunoita. JOS nyt Alepasta löytyisi kohtuuhinnalla sopivaa lihaa. Ei millään viitsisi käydä kahdessa kaupassa väsyksissä toilailemassa  [NUT]

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9717 : 08.03.13 - klo:08:03 »

Kateeksi käy, kun sulla on aina hyvin etukäteen suunnitellut ruokajutut [:-)].
Meillä syödään tänään, kuten eilenkin, kaalipataa.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9718 : 08.03.13 - klo:08:44 »

Kateeksi käy, kun sulla on aina hyvin etukäteen suunnitellut ruokajutut [:-)].
Meillä syödään tänään, kuten eilenkin, kaalipataa.

Mä en tykkää käydä kaupassa, siksi näin perjantaisin suunnittelen niin, ettei maanantainakaan tarviis vielä mennä kauppaan. Viikolla sitten mennään enemmän päivä kerrallaan, mikä tarkoittaa pään raapimista   [NUT] kaupassa!  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9719 : 08.03.13 - klo:09:17 »

Tänään tätä vähän mukaellen.
http://www.valio.fi/reseptit/kalamureke-savukermakastike/

Tuota varmaan riittää huomisellekin, mutta sunnuntaille tarvii vielä miettiä jotain.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.248 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.