Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129800 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9915 : 19.01.14 - klo:14:28 »

Tänään ollaan mietitty ruokaa jo ennen kuin oltiin kunnolla hereillä  [:-DD]
Mä kun en erikoisemmin nauti kauppareissuista, yritän ostaa enemmän kerralla. Ainekset löytyy pizzaan ja aina niin monikäyttöinen 400g naudanjauheliharasia on myös jääkaapissa. Todennäköisesti tänään tehdään spagetti bolognese.  [:-P]
Tonaattia, sipulia, tomaattimurskaa, valkosipulimurskaa, pizzamaustetta, mustapippuria. Voisko siihen laittaa tilkan punaviiniä? Joissakin ohjeissa on sitäkin. Nälissäni meinaan guuglasin ohjeita...

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9916 : 19.01.14 - klo:17:40 »

Voi hyvää päivää, miten ihanaa tuosta spagetti bolognesestä tuli.  [:-P]  Mä söin kuin en olisi viikkoon nähnyt ruokaa! Mullahan on ollut hiukan ongelmia, kun mikään ei maistu ja paino meinaa pudota. Tuo oli niin taivaallista, että otin kaksi kertaa lisääkin. Ekan santsin jälkeen Pasi jo ihmetteli, että näyttää maistuvan!
Mä voisin melkein itkeä  [:´((] ilosta, kun se onnistui niin nappiin!
Siellä maistui vielä tomaatit ja sipuli, eikä siitä ollut tullut mössöä.
Osan spagetista söin lapsuuden tyyliin voilla ja ketsupilla.

Eiliset kesäkurpitsat oli muuten myös sellainen, joista jäi hyvä fiilis. Heti aamusta olis tehnyt mieli paistaa muutama siivu ja lorauttaa päälle hunajaa! Mähän pääsen kohta takaisin Kehonkeventäjien kerhoon!  [:-DD]

Nyt sohvalla. Takassa tuli. Lasissa tilkka punkkua. Miten mahtaa käydä?  [:60]  :-))

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9917 : 19.01.14 - klo:21:33 »

Kanaa punaisessa kookoscurrykastikkeessa. Oltiin Turussa Thaimaalaisesa syömässä. Huh kun oli tulista ja niin herkullista!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9918 : 20.01.14 - klo:00:42 »

Siskonmakkarasoppaa [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9919 : 20.01.14 - klo:15:47 »

Tänään syötiin melkein vuoden vanhaa hernesoppaa pakkasesta. Ihan hyvää oli vielä.
Aloitin nimittäin pakkasen tyhjennys operaation. Sieltä löytyy vielä ainakin kaalikääryleitä ja kaalilaatikkoa jotka pitää tässä lähiaikoina syödä pois.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9920 : 20.01.14 - klo:21:02 »

Pakastimen sulatusoperaatio meilläkin tänään, löytyi kanttarelleja ja herkkutattaja. Huomisen ohjelmaan kenties ainakin herkkutatit jonniimoisen lihan lisukkeeksi ja  loppuviikolle kanttarellisoosi.   [:-)] [:20]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9921 : 21.01.14 - klo:11:48 »

Pakastimen sulatusoperaatio meilläkin tänään, löytyi kanttarelleja ja herkkutattaja. Huomisen ohjelmaan kenties ainakin herkkutatit jonniimoisen lihan lisukkeeksi ja  loppuviikolle kanttarellisoosi.   [:-)] [:20]
nyt lounassalaattia työpöydän äärellä  [:-I]
oi, oi, oikein vesi tulu kielelle, tattikeittoa täytyy tehdä kotonakin, muutama rasia on pakkasessa vielä jäljellä  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9922 : 21.01.14 - klo:12:03 »

Tonnikalapastaa, salaattia.

Mullakin on sieniä pakkasessa vielä vaikka kuinka.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9923 : 21.01.14 - klo:13:56 »

Meillä on haukifileitä uunissa ruokakerman kanssa  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9924 : 22.01.14 - klo:14:37 »

Broileripihvejä, keitettyjä perunoita, paistettua kukkakaalia ja porkkanaraastetta kera ananaksen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9925 : 22.01.14 - klo:15:03 »

Possun ulkofilepihvejä, joista on tarkoitus.... Ette ikinä arvaa, ettehän? Tehdä jonkinlaisia kääryleitä!  [:-DD] [:-P]

Sisälle ehkä Mustapekkaa ja vihreää pepperonia. Ympärille pekonia.
Oikeita perunoita ja jotain pakastekasviksia.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9926 : 23.01.14 - klo:13:44 »

^ Eilinen pöperö onnistui tosi hyvin. Jalaton apukokki kuori ja pilkkoi perunat ja porkkanat istuallaan.  [:-DD]

Porkkanat mä tosiaan kuorin ja leikkasin epämääräisiksi suikuloiksi; noin reilun puolen sentin paksuisiksi tikuiksi. Kulhoon niiden sekaan oliiviöljyä, juoksevaa hunajaa, merisuolaa ja mustapippuria myllystä (löysin hiljakkoin cittarista Santa Marian myllyn, jossa on molemmat samassa ja siitä pössäyttelen joka väliin nykyään), ruokokidesokeria ja Provencalen yrttimaustesekoitusta. Sitten koko sotku pieneen uunivuokaan.
Uuni oli +220 astetta ja kaikki ruoat kypsyi siinä kolmessa vartissa. Pirkkanoita piti hiukan vahtia, ja sekoittaa välillä, etteivät alkaneet ruskistua liikaa. Varmaan turha mainitakaan, että ne oli herkullisia?  [:-P]
Mitähän mä "karamellisoisin" tänään?  [:-DD]

Mun kauan uinunut into tehdä ruokaa on herännyt. Onneksi Pasi ihan oikeasti tykkää ruoanlaitosta, sillä mä en kyllä ole juurikaan osallistunut muuta kuin ideointiin ja kaupassa käyntiin. Niin, ja jos olen paikalla, kuorin ja pilkon ja pyyhin sotkuja.... Tuollaisella huippukokillahan  [:25] tietty aina hiukan roiskuu. Eikä aikaa ole samantien siivota...  [:-I]  [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9927 : 23.01.14 - klo:14:01 »

Sitten tähän päivään. Jääkaapissa on 400g naudan jauhelihaa ja mun tekisi mieli okeilla keksiä siitä jotain uutta. Kykyjeni mukaan.

Jotenkin mua houkuttaa ajatus hampurilaispihveistä, joiden sisään olisi jo kätketty pala palvikinkkua ja emmental-juustoa.  [:-P]
Mietityttää ensinnäkin se, että kuinka paljon korppujauhoa/nestettä verrattuna normilihapullataikinaan kannattaisi käyttää? Kun kuitenkin niistä haluaisi aika "lihaisat".   Pelkkä jauheliha hajoaisi siitä ympäriltä?
Toiseksi tietty mietityttää se, että kun mä en ole varsinainen näpertelijä, niin millaiset räpellykset niistä tulisi. Se jauheliha kun vielä tuppaa kutistumaan paiston aikana.
Ihan nään sieluni silmillä, miten viimeisen puolen tunnin aikana ennen Gordon Ramseyn.... Eikun Pasin tuloa koitan piilottaa se johonkin olevinaan-lämppärileipiin.

No, mulla on aikaa miettiä. Sipulipihvitkin voisi olla hyvä juttu. Jo eilen teki mieli paistettua sipuliakin. Ja voisinhan mä niillekin tehdä porkkanalisukkeen vielä erikseen.  [:-P]

Sus

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 746
  • Kotka
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9928 : 23.01.14 - klo:14:37 »

mä tekisin ihan normi lihapullataikinan, ja siihenhän voi laittaa sipulisilppuakin. [:-)] älä unoha kananmunaa, tai sit jauheliha hajoaa ympäriltä. :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9929 : 23.01.14 - klo:17:22 »

Löysin netistä jonkun Mimmi M:n blogista vastaavan ohjeen. Nyt mulla on kulhossa huilaamassa jauheliha, johon on sotkettu vain mustapippuria, suolaa ja grillimaustetta. Kohta jatkamaan.
Aion laittaa mustaleimaa ja palvikinkkua pihvien sisään. Huoks! Katsotaan, mikä on lopputulos!
Toivottavasti suussa sulavan herkullista ja lisäksi siistin näköistä!! [:-DD]
 

Sivu luotiin 0.098 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.