Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129795 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9930 : 23.01.14 - klo:18:24 »

Jep! Sain 400 grammasta jauhelihaa aikaiseksi vain kaksi pihviä. Ne on kyllä aika isot!  [:-I]
Mulla ei riitä kärsivällisyys pipertelyyn...
Uunissa tulossa kotitekoiset lohkoperunat (oliiviöljyä, mustapippuria, suolaa ja ihan vähän rosmariinia) ja karamellisoidut porkkanat.  [:-P]
Nyt vaan odotan, että Pasi tulis kotiin ja ottais ohjat tuon ajoituksen suhteen. Ei kaikkea voi osata!  [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9931 : 23.01.14 - klo:20:55 »

^ Pasi tuli just ajallaan hoitamaan ajoituksen. Ruoasta tuli hyvää!  [:-P]
Mua ei pitkään aikaan kiinnostanut ruoanlaitto. Nyt näiden saikkujen aikana on ollut enemmän aikaa suunnitella. Kokkaaminenhan on tosi kivaa, yllättäen! Ja nää onnistumiset saa iloiseksi.
Kohta sitä tietty töppää jonkun perusjutun ja palaa maan pinnalle!  [:-DD]

Nimimerkillä eräs, joka entisessä elämässään joutui joskus kiireesti kuskaamaan roskapussin ulos ennen puolison töistä paluuta!  [:-DD] Riisin keittäminen oli mulle aika mahdotonta. Avioeron jälkeen oli pakko osata itse ja nythän mä brassailen sillä, että kokeilen puolivalmista riisiä ja lisään kiehuvaa vettä tai otan kannen pous, että liika neste poistuu.  [;-)]

Oonko mä muuten kertonut, että lähemmäs 25-vuotiaana soitin kotiin ja kysyin, montako minuuttia perunoita pitää keittää. Isä sanoi, että niin pitkään, että ne on kypsiä. Mua suututti, kun mä ajattelin, että se viisastelee. Mä oikeesti luulin, että potuilla on joku tietty keittoaika niinkuin munillakin...  :-O  [:-DD]
Vasta kolmekymppisenä aloin oikeesti tehdä muutakin kuin pizzaa ja spagettia ja lämppärileipiä. Nää on tällä viikolla mielessä, kun 25-v työkaveri, naispuolinen, ei tiennyt, että makaronilaatikkoa varten makaronit pitää keittää  [:-DD]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9932 : 23.01.14 - klo:21:01 »

Sain 400 grammasta jauhelihaa aikaiseksi vain kaksi pihviä. Ne on kyllä aika isot!

 [:-DD] [:-DD] [:-DD]







Miten 400 grammasta voi saada 2 aika isoa pihviä  :-O :-O :-O :-O
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 312
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9933 : 23.01.14 - klo:21:17 »

Nää on tällä viikolla mielessä, kun 25-v työkaveri, naispuolinen, ei tiennyt, että makaronilaatikkoa varten makaronit pitää keittää  [:-DD]

Ei niitä ole pakko keittää, on ohjeita joissa makaronilaatikko tehdään keittämättömistä makaroneista.
Nestettä tarvitaan silloin paljon enemmän, mutta muuta eroa ei oikeastaan ole, liemenä niissä on useimmiten lihaliemi, ehkä sulatejuustolla höystettynä.

Itse en ole kylläkään kokeillut.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9934 : 23.01.14 - klo:21:32 »

Sain 400 grammasta jauhelihaa aikaiseksi vain kaksi pihviä. Ne on kyllä aika isot!

 [:-DD] [:-DD] [:-DD]







Miten 400 grammasta voi saada 2 aika isoa pihviä  :-O :-O :-O :-O

Oli ne mun mielestä aika isot! Mä kuvittelin, että satsista tulee neljä pihviä...  :-O

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9935 : 23.01.14 - klo:21:35 »

Nää on tällä viikolla mielessä, kun 25-v työkaveri, naispuolinen, ei tiennyt, että makaronilaatikkoa varten makaronit pitää keittää  [:-DD]

Ei niitä ole pakko keittää, on ohjeita joissa makaronilaatikko tehdään keittämättömistä makaroneista.
Nestettä tarvitaan silloin paljon enemmän, mutta muuta eroa ei oikeastaan ole, liemenä niissä on useimmiten lihaliemi, ehkä sulatejuustolla höystettynä.

Itse en ole kylläkään kokeillut.

Tää tyttökään ei ole koskaan tehnyt. Minkäänlaista makaronilaatikkoa! Nyt käy Stockalta ostaa ruoat valmistiskiltä ja aikoo etsiä elämänkumppanin, joka tykkää tehdä ruokaa!  :-))
Oikeesti yhdelle hengelle on tylsää kokata. Poislukien Jarmo, kaikki raaka-ainepakkaukset on turhan isoja. Joutuu syömään kolme päivää samaa sapuskaa.  [:-(]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9936 : 26.01.14 - klo:16:24 »

Uunivuokaan sipulia, perunaa, broileria, pekonia ja paljon bbq-soosia. Mustapippuria, suolaa, oliiviöljyä. Eli jonkinlainen mättö tulossa!  [:-P]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9937 : 26.01.14 - klo:16:41 »

Lihamureketta johon meni pakastimesta pari kuivakkaannäköistä leivänkannikkaa ja jääkaapista uunijuuresten jämät raastettuna, perunamuusia, puolukkahilloa ja salaattia.
Mureke oli muuten tosi maukasta ja mehukasta, varmaan ihan niiden juuresten jämien takia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9938 : 28.01.14 - klo:20:53 »

Spagetti bolognesea  [:-P]

Luin eilen juttua lankojen keittämisestä kattilassa ja mun rupes heti tekeen mieli spagettia!  [:-DD]

Sus

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 746
  • Kotka
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9939 : 29.01.14 - klo:16:21 »

pannulle kebabbilihaa ja tomaattipyrettä ja se on siinä. suosittelen! vettä vähän. ei tarvi ees mausteita ja HYVÄÄ on!
Kirjattu

Sus

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 746
  • Kotka
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9940 : 29.01.14 - klo:16:23 »

spagetti bolognese on yks mun ikilemppari ja bavurinumero. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9941 : 29.01.14 - klo:17:06 »

Uunilohta sitruunakermakastikkeessa, keitettyjä perunoita.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9942 : 29.01.14 - klo:17:08 »

spagetti bolognese on yks mun ikilemppari ja bavurinumero. [:-)]

Repeteus ei tykkää syödä spagettia koska sen syöminen on niin hankalaa. Sen takia ei tule juurikaan tehtyä spagettiruokia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 746
  • Kotka
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9943 : 29.01.14 - klo:17:11 »

spagetti bolognese on yks mun ikilemppari ja bavurinumero. [:-)]

Repeteus ei tykkää syödä spagettia koska sen syöminen on niin hankalaa. Sen takia ei tule juurikaan tehtyä spagettiruokia.

katko spagetit  [:-)] ihan lyhyiksi...
joskus teeen semmosen spagettipannun, etten keitä kattilassa vaan katkon pannulle jauhelihan sekaan ja siinä kypsyttelen. spagettimättö. :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9944 : 29.01.14 - klo:18:29 »

Eilisistä jämistä uunissa tulossa spagettivuoka. Lisäsin siihen päälle pussin mozzarella-raastetta ja purkin ruokakermaa! Helppoa!  :-))
 

Sivu luotiin 0.143 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.