Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kiikarista kysymys  (Luettu 1477 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #30 : 20.03.07 - klo:14:59 »

Kyllä Simmons on tuttu nimenä ja lienee hyväkin merkki kun ihan halpoja kiikareita ei tee, muutamia löytyy mm villenkellon sivuiltakin  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #31 : 20.03.07 - klo:15:08 »

kiikarin osto on mullakin edessä kun Hong Kongin 10€ kiikarit rupee hajoomaan!  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #32 : 20.03.07 - klo:15:30 »

Jaa - ei löytynyt ihan samaa Villenkellosta - pienempitehoisia oli kyllä - ja mä en kyllä ala mitään jos mun kiikari on metsästyskiikari - hyiii - [:8]       se on tämä Wilderness -sarjaan kuuluva - ko minähän en pidä metsästyksestä eli elänten tappamisesta-  [:-(].
 Hitsi - mä olen ostanut tappajakiikarin   [:-DD]  [:-DDD]

Lisäys: tämä on mahtava - koettakaa ymmärtää - ensimmäinen oma kiikari - ja näen ikkunasta puiston ja puiden, rakenusten  kaikki yksityiskohdat, pari mustista hyppi äsken korkealla  kuusenoksilla - mä näen tällä kaikki lintujen pesinnät puusssa, oravien liikkumiset ja mahdoliset pesät poikasineen, näen mun asentamaan linnunpönttöön tosi hyvin ja pystyn seuraamaan pesitäänkö siinä vai ei. Raakkuvaakun yksityiskohdat eroittuvat selkeästi - apua - olen lumoutunut näistä mahiksista [NUT]
ja mikä myös on hyvä - nyt ei tarvitse arvailla pikkulintujen värityksiä tai yksityiskohtia - ne näkee niin selvästi kun olisi ihan vieressä.. [:33] [:50] [:53]
« Viimeksi muokattu: 20.03.07 - klo:16:30 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #33 : 20.03.07 - klo:16:35 »

Aihetta sivuten...Viikonloppuna tulee uusi kaukoputki kotio [:-)] kuukausien harkinnan jälkeen ostin sen vihdoin...Pakko mennä viikonlopuksi 24h katsomaan lintuja kun hyvää säätäkin lupaa ja muuttolintuja joka puolella  :-))
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #34 : 20.03.07 - klo:17:23 »

Luin noista kaukoputkista villenkellosta- voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto kalliille zoom-objektiiville - kuten mese taisi jossain ketjussa mainitakkin. Hankala vaan käyttää näin kaupunkioloissa - saa uteliaita viereen kurnuttamaan  [:-DD] tai osakseen hyvin pitkiä katseita - jotka eivät lopu ikuna -  kun sellaisen putken kanssa liikkuu.
Ja sen kantaminen - onkohan raskas mukanapidettävä [:-I] vaatinee: "kokopäivä - varattu kuvamiseen" -. Eli  ei  mikään; "hei mä meen vähäsen kuvaamaan ja tuun takaisin 15 minsan päästä " - juttu. [:-I]
Mutta näin; miten kiikari voikaan tehdä niin onnelliseksi  [:-I]. Olen nimittäin tottunut/käyttänyt niitä hyvin heikkotehoisia ja suttuisia (epätarkkoja) kiikareita- niitä  - joita sattumalta löytyy silloin tällöin kesämökin vintiltä [:-)] tai kaapin perukoilta. Ja ne tekevät vain vihaiseksi.
Ja tämän kiikarin ostin heti siltä seisomalta - vertasin vain muihin kiikareihin mitä kaupasta löytyi - ja tykkäsin näkemästäni...valoisuutta ja tarkkuutta oli  enemmän kun muissa kiikareissa  - vaikka olivatkin tunnettuja merkkituotteita..harvoin onnistun näin "kertaheitolla" ja -  olemaan vielä jälkeenkinpäin - tyytyväinen  :-)) valintaani.
No - onhan niitä varmaan parempiakin, mutta ne sitten kans maksaa ja minun budjettiini ei sellaiset >1000 euron tai edes 400 euron kiikarit sovi.
Lisäys: eihän minun tarvii sen kaukoputken kaa mennä kotoa pitemmälle, samat maisemat, samat puut - ja samat linnut ja oravat - avoimesta ikkunasta vaan kuvat..miksen minä tätä heti tajunnut    [?]   [:-)]
« Viimeksi muokattu: 20.03.07 - klo:18:03 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #35 : 20.03.07 - klo:18:02 »

Aihetta sivuten...Viikonloppuna tulee uusi kaukoputki kotio [:-)] kuukausien harkinnan jälkeen ostin sen vihdoin...Pakko mennä viikonlopuksi 24h katsomaan lintuja kun hyvää säätäkin lupaa ja muuttolintuja joka puolella  :-))

Tuota, ihan hyvä valovoima Swarossa on, mutta 24h? Ehei; yöksi voit kyllä mennä  nukkumaan!  [:-DD]

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #36 : 20.03.07 - klo:18:33 »

Swarovski ATS 80 HD  :-O :-O hintaa en viitsi edes näkyville laittaa - löytyi Villenkellon sivuilta. Vaan - kenellä on digikiikari? Onko kokemuksia - sillähän voi ottaa+ siirtää kuvia omalle koneelle, pikseleitä  monta miljoonaa - olisiko vielä parempi vaihtoehto kaukoputkelle  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #37 : 20.03.07 - klo:18:43 »

Monesti on käynyt mielessä tunnistamatonta lintua kiikaroidessa, että voisipa samantien napata kiikarilla kuvan. Oli aika ylläri, että sellaisia on jo olemassa. Mutta eikö hinta ole aika hurja?
Ja voiko samassa paketissa saada HYVÄN kiikarin ja HYVÄN kameran? Varmaan kehittyvät ja hinnatkin alkavat tulla alaspäin.  [:-)]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #38 : 20.03.07 - klo:18:50 »

ei ole digikiikaria voisi kyllä olla aika kiva juttu  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #39 : 20.03.07 - klo:19:06 »

Villenkelossa kallein digikiikari oli yli 200 egee - ja sekin loppu(unmyyty).
Kannattanee ehkä vielä odotella - kehitys menee hurjaa vauhtia eteenpäin - pikselimäärä ei ole vielä tarpeeksi hyvä nykyisin.
 Jos vaikka tähän mun nykyiseen kiikariini saisi sen kuvantallennusmahdollisuuden - olisin ikionnelinen. [:53] [:52]

Tällainen kiikari jossa olisi äärettömän hyvä ja tarkka kuva (valovoima) ja kuvantallennus/siirto-koneelle- mahdollisuus mullistaisi kameramaailman - ehkä.
Miten kävisi Nikonille, Canonille jne. - elleivät sitten itse kehitä näitä omia digikiikareita/ota valmistukseensa ja myyntiin. Ajatelkaa-   ei mitään hankalia putkia ja vempaimia - pelkkä kiikari ja se on sillä selvä  [:-I]
Mulle kelpaisi heti  [KIPPIS]
Ja taas lisäys: on kiikareita joissa on makro-ominaisuus - sellainen vielä tähän digiversioon [:-)]
Ja vielä:just katselin kiikarilla pimeään metsään ja sinne mun linnunpöntön suuntaan ja näkyi hyvin, vaikka on jo melkoisen pimeää  :-O  uskomatonta
« Viimeksi muokattu: 20.03.07 - klo:19:17 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #40 : 20.03.07 - klo:21:07 »

jenkeistä löytyy vaikka kuinka kelpo digikiikareita...

http://www.opticsplanet.net/simmons-waterproof-digital-camera-binoculars-822220.html

tuommoisella vois kokeilla jo... [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #41 : 21.03.07 - klo:14:09 »

Viime kesänä yhdellä lintumiehellä oli tuollainen digikiikari...Sanoi että kun ei tunne lintuja kunnolla niin ottaa kuvan ja kotona tekee koneelta lajimäärityksen...

Digikiikareiden kuvanlaatu on kyllä aika karu jollei halua maksaa toista tuhatta niistä...Tuollaiset 8x32-42 kiikarit yhdistettynä 2-3.2 megapixselin kameraan ei voi olla hyvää laatua...Se mitä kiikarista näkee ei valitettavasti tule kuvaan samalla tarkkuudella ja suurennoksella...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #42 : 21.03.07 - klo:14:28 »

Viime kesänä yhdellä lintumiehellä oli tuollainen digikiikari...Sanoi että kun ei tunne lintuja kunnolla niin ottaa kuvan ja kotona tekee koneelta lajimäärityksen...



No hänhän se varsinainen lintumies on kun ei tunne lintuja.  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #43 : 21.03.07 - klo:14:31 »

Tai voi tunteakin, mutta ikää hänellä oli jtn 60v joten, ehkä hänelle oli parempi katsoa koonelta rauhassa kuvia  [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #44 : 25.03.07 - klo:15:54 »

Scouppaus on harvojen  hallitsema alue???
Ei kiitos - Canonille ei saa liitoskappaletta - ja itse en ryhdy värkkäämään - Nikonilla olisi - mutta minulla ei taas ole Nikonia. Kyllä se on vain luotettava siihen zoomiin ja makroon. [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.19 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.