Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tulostin ja sen väripatruunat  (Luettu 640 kertaa)

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Tulostin ja sen väripatruunat
« : 16.03.07 - klo:09:48 »

Marle aloitti  jo aiemmin  keskustelun monitoimitulostimesta. Minun pitäisi hankkia uusi kirjoitin.
En tarvitse monitoimitulostinta, koska minulla on skanneri erikseen.
Nyt voimassa oleva tulostin  (HP) oli ostaessa niin halpa, että kaupassa sanoivat minulle, että
voi melkein ostaa uuden laitteen siihen hintaan, kuin jos vaihtaa uudet kasetit.......
Olen toki vaihtanut niitä jo useita, mutta nyt jälki on mitä on...

Tulostimia näyttää olevan aivan tuhottomasti - kuka niistä ottaa selvää. Ajattelin
ostaa sellaisen, jonka väripatruunat eivät maksa maltaita. Onko se niin, että jos on halpa tulostin
niin patruunat sitten maksavat enemmän  ja päinvastoin?

Onko kellään suosituksia?
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #1 : 16.03.07 - klo:09:59 »

Se ainakin kannattaa katsoa että paljonko mustepatruunassa on mustetta. Minulla on noin vuoden vanha HP PSC 1410 tulostin jossa on vain 5ml patruunat ja niitähän saa sitten olla jatkuvasti uusimassa. Maksavat ostopaikasta riippuen 16-19€/kpl. Joten vaikka olisi kalliimpikin patruuna mutta siinä mustetta paljon, niin sekin on parempi kuin tämä p...a tulostin joka herjaa jatkuvasti että muste on vähissä. Käypi kukkarolle ja myös hermoon!  [:-/]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #2 : 16.03.07 - klo:10:12 »

Riippuu paljonkin tulostuksen lajista, valokuvia, mustavalkoisia, ja määrästä. Värilaser olisi ihanteellinen, ellei nyt ihan huippuvärikuvia halua. Mustavalkolaseri on kans edullinen käyttää, mutta siinä ei taas ole niitä värejä.
Mulla on ollut mv-laser ja aika edullinen käyttää.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #3 : 17.03.07 - klo:08:43 »

Marle aloitti  jo aiemmin  keskustelun monitoimitulostimesta. Minun pitäisi hankkia uusi kirjoitin.
En tarvitse monitoimitulostinta, koska minulla on skanneri erikseen.
Nyt voimassa oleva tulostin  (HP) oli ostaessa niin halpa, että kaupassa sanoivat minulle, että
voi melkein ostaa uuden laitteen siihen hintaan, kuin jos vaihtaa uudet kasetit.......
Olen toki vaihtanut niitä jo useita, mutta nyt jälki on mitä on...

Tulostimia näyttää olevan aivan tuhottomasti - kuka niistä ottaa selvää. Ajattelin
ostaa sellaisen, jonka väripatruunat eivät maksa maltaita. Onko se niin, että jos on halpa tulostin
niin patruunat sitten maksavat enemmän  ja päinvastoin?

Onko kellään suosituksia?


Ensiksi tarkista mustekasettien hinnat(ko. tulostinmerkin kohdalta), ja että alkuperäisten rinnalla on tarjolla myös halvempia tarvikekasetteja, tuolta:  http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=0&action=view&OpenGroups=          tai InkClubista.

Alkuperäiset kasetit, joissa usein jopa vain puolet tervikekasettien mustemäärästä, ovat  silti kaksi kertaa kalliimpia. Itse en käytä muita kuin halpoja tarvikekasetteja ,koska en ole huomannut mitään eroja alkup. merkkikasetteihin, siis painojäljessä.

Canonin tulostimet ovat siitä hyviä, että niissä on erilliset (ei aivan halvimmissa malleissa/alle 80€uroa) mustekasetit (musta,sininen,keltainen ja punainen). Väriä 13-16ml/värikasetti ja mustassa 26ml.
Ja aina kun yksi väri loppuu, niin sen voi korvata uudella samanvärisellä kasetilla, toisin kuin sellaisen, jossa on kolme  väriä yhdessa,samassa kasetissa, jolloin joudut ostamaan uuden kolmivärikasetin (jossa yleensä kutakin väriä vain 5 ml).

Eli jos mustekasetteja myyvällä sivulla on vain maininta : mustavärikasetti ja yhtenäinen kolmivärikasetti, niin älä osta ko. laitetta, ja jos ei ole mitään mainintaa halvemmista tarvikekaseteista, niin älä missään nimessä osta!


Esimerkki hinnoittelusta : http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=UPrint-T055140             Tossa tarvikekasetissa on mustaa mustetta 13ml.  Alkup. Epson-kasetissa vain 8ml (maksaa vähintään 11euroa)

Canonin mustan, jossa jopa 26ml mustaa, saa  yleensä välillä 10€uroa -15Euroa. Kaikiin Canon-malleihin ei saa noin suurta mustaa(kork. 13ml), mutta kannattaa kysyä, mihin ison kasetin saa.

Epson huuhtelee suuttimet aina, kun se käynnistyy(ehkä jopa myös sulkeutuessaan?), johon se käyttää paljon mustetta, joten älä vaan osta EPSONIA, joka mulla nyt valitettavasti itselläni kyllä on! [:-(]


Suosittelen tätä:

Laite:  http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=ip3300

Hintavertailu:  http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/48652


Kasetit (todella halvat! ja mustaväri 26ml, muut 13ml) : 
 http://www.mustekasetti.com/PublishedService?pageID=3&action=view&groupID=2110&OpenGroups=2110,277,840,276,273,267,264,309


http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=246&LangNo=58&gclid=CJym962g-4oCFQVuMAodnwqxJg
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:09:12 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #4 : 17.03.07 - klo:09:15 »

Toi mun uus tulostin-monitoimihökötin on joku HP jne. Eilen olin pyörtyä, kun näin kaupassa siihen tarkotettujen väripatruunoiden hinnat! Uskaltaaks siihen ostaa jonkun muun kuin merkkikohtaisen? Nyt oon innostunut postikorttien teosta ja valokuvapaperille tulee kaunista jälkee, mut kohta on varmaan värit finito. [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #5 : 17.03.07 - klo:09:19 »

Kannattaa seurata tarjouksia ja ostaa silloin. Esim anttilalla ja prismalla joskus tarjouksessa. Meillä kyseiset kaupat vastapäätä toisiaan ja kitupiikkinä olen käynyt katsomassa molemmista hinnat ennen ostamista!  [:-DD]

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #6 : 17.03.07 - klo:09:36 »

Toi mun uus tulostin-monitoimihökötin on joku HP jne. Eilen olin pyörtyä, kun näin kaupassa siihen tarkotettujen väripatruunoiden hinnat! Uskaltaaks siihen ostaa jonkun muun kuin merkkikohtaisen? Nyt oon innostunut postikorttien teosta ja valokuvapaperille tulee kaunista jälkee, mut kohta on varmaan värit finito. [:-I]

Kyllä ja yleensähän se merkkimustekasetti sisältää samaa väriä kuin se halvempi tarvikekasettikin(= siis sama valmistaja).
Canon,Epson yms. siis vetää välistä!

Sama asia Canon- kopiopaperien kohdalla (=UPM-n valmistamaa ja sitä SAMAA saa UPM:n omalla tuotemerkillä puolta HALVEMMALLA kirjakaupoista ).

Nyrkkisääntö: Jos ostaa tulostimen, pitää myyjältä kysyä paljonko mustetta kasetit sisältävät ja paljonko ne maksavat!
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:10:12 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #7 : 17.03.07 - klo:09:38 »

Kannattaa seurata tarjouksia ja ostaa silloin. Esim anttilalla ja prismalla joskus tarjouksessa. Meillä kyseiset kaupat vastapäätä toisiaan ja kitupiikkinä olen käynyt katsomassa molemmista hinnat ennen ostamista!  [:-DD]

Pitää kyllä paikkansa. Tosin kannatta tsekata valmistajien/hintaseurannan sivuilta ennen ostamista, koska yleensä varsinkin Anttila myy halvalla vanhempaa(poistuva malli tuotannosta/ed. vuoden malli) mallistoa, mikä tosin ei tee tuotteesta mitenkään huonoa. Itse ostin omani EPSONI Anttilan tarjouksesta hintaan 85euroa ja kuukauden päästä uuden mallin sai 110:llä eurolla.
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:09:42 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #8 : 17.03.07 - klo:09:40 »

Citymarket Lexmarkin kasetit 5€ kpl! Mäntti kun en ostanut kaikkia varastoon. X6170 on kone.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 292
  • Itä-Uusimaa
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #9 : 17.03.07 - klo:10:24 »

Mulla on Hp PSC 2355 monitoimivekotin ja tuolta
olen löytänyt halvimmat patruunat..

http://www.finink.com/

mustassa on 18 ml ja kolmiväripatruunassa 22 ml

joissain kaupoissa myydään samaan hintaan vain 11ml ja 7 ml

Ja yleensä ovat seuraavana päivänä olleet tilaukset postilaatikossa.  [:-)]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #10 : 17.03.07 - klo:10:49 »

Minun HP1210 monitoimivekottimeni on jo kuukauden päivät ilmoitellut vähissä olevasta väristä, mutta vielä ei ole tarvinnut vaihtaa. Ja olen tulostanut erinäisiä kuviakin tauluiksi seinille. Joten onkohan tässäkin kyse siitä, että saataisiin mustepatruunoita enemmän kaupaksi? Kysyy kyynikko... [:-I] Patruunoita on kyllä varastossa, sitten kun väri OIKEASTI loppuu.  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #11 : 17.03.07 - klo:11:02 »

Monissa tulostimissa pitää "nollata" aina kun vaihtaa mustekasetit, jos ei nollaa, se näyttää sitten aina täyttä (tai tyhjää)...mullakin kummittelee joskus...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #12 : 17.03.07 - klo:11:12 »

Hei, tulipa tietoa tästäkin asiasta. Hieno homma! [:-)]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #13 : 17.03.07 - klo:11:44 »

Minun HP1210 monitoimivekottimeni on jo kuukauden päivät ilmoitellut vähissä olevasta väristä, mutta vielä ei ole tarvinnut vaihtaa. Ja olen tulostanut erinäisiä kuviakin tauluiksi seinille. Joten onkohan tässäkin kyse siitä, että saataisiin mustepatruunoita enemmän kaupaksi? Kysyy kyynikko... [:-I] Patruunoita on kyllä varastossa, sitten kun väri OIKEASTI loppuu.  [:-)]

Kyse on  usein todellakin huijauksesta :    http://www.mustekasetti.com/files/byrodata/html/Epson_chip_%20resetter.pdf

Epson jopa lakkaa täysin toimimasta, jos ajuriohjelma ilmoittaa, että yksin kasetti on ns. tyhjä.  [:-/]
Sirunollaimella saa laitteen taas toimimaan, ja sitten se ns. tyhjäkin kasetti antaa taas mustetta ja ilmenee, että sitä väriä riittääkin vielä pitkään.
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:11:48 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Tulostin ja sen väripatruunat
« Vastaus #14 : 17.03.07 - klo:12:00 »

Minni!
Minäkin olen tilannut nykyiseen tulostimeeni kasetit Fininkiltä. Tosi hyvä palvelu ja
huomattavasti halvemmat kasetit kuin alkuperäiset ja aivan yhtä hyviä.

Kyllä nyt on vaikean valinnan edessä. Se on aina niin, että sitten kun on jonkun laitteen ostanut,
tietää vasta millaisen oikeastaan olisikin tarvinut.....
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:12:02 kirjoittanut terttukaarina »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.225 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.