Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Fågelskodari Janne  (Luettu 972 kertaa)

Fågelskodari Janne

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Fågelskodari Janne
« : 18.03.07 - klo:13:19 »

Keväinen tervehdys koko Pönttölän väelle!

Ajattelin muutamalla sanalla esitellä itseni - olen jo muutaman vuoden ajan seuraillut Pönttölän keskusteluja mielenkiinnolla, mutta vasta eilen sain aikaiseksi rekisteröidyttyä; kiitos vaan Ullu avustasi kyseisessä prosessissa   [;-)]

Miksi ja miten olen aikanaan päätynyt seuraamaan Pönttölän sivuja? Hyvä ystäväni antoi aikanaan linkin Elviira-talitiaisen sivuille ja sitä kautta "jäin koukkuun". Koska olen pikkupojasta lähtien ollut kiinnostunut linnuista ja erityisesti pönttölinnuista, sivut ovat olleet erittäin mukavat. Erityisesti olen pitänyt sivujen ja sen keskustelijoiden välisestä "ilmapiiristä": toisia kannustavaa, auttavaa ja leppoisaa.

Perheeseeni kuuluu vaimoni ja minun lisäksi (toivottavasti pian) kaksi lasta; odotamme esikoisemme pikkusisaruksen syntymää aivan näillä päivin  [:-)] Työkseni koitan olla matkakumppanina lähimmäisilleni ja sitä tietysti yritän olla ihan siviilissäkin. Lintujen lisäksi urheilu on lähellä sydäntäni; erityisesti viheriöllä pyörivä pallo jonka perässä 22 pelaajaa juoksee...

Innostus lintuihin ja niille pönttöjen rakentamiseen syttyi jo liki parikymmentä vuotta sitten toden teolla, kun rakentamaani pöllönpönttöön teki helmipöllö pesän. Pöllön kurkistus pöntöstä oli niin vahva luontoelämys että se vei mukanaan. Vuosien varrella olen rakennellut koko joukon erilaisia pesäpönttöjä linnuille. Siinä yhdistyy kädentaitojen ylläpito, lintujen auttamisen ilo ja aito, positiivinen jännitys pönttöjä tarkistettaessa. Vuosien varrella olen huomannut että tärkeäksi itselleni on tullut pesintöjen tarkan tutkimisen ja laskemisen tilalle lintujen ja muun luonnon seuraaminen, vain luonnossa oleminen ja kokeminen. Johon tietysti pönttölinnut tuovat oman, tärkeän säväyksensä! Tutkimukseen olen halunnut toki osallistua siten, että pöntöissä vuosien varrella olleet helmipöllön pesäpoikaset olen pyrkinyt rengastajan kanssa käymään rengastamassa.

Toivotan kaikille Pönttöläläisille oikein mukavaa alkavaa kevättä! Vuoden parasta aikaa, näin se aina keväällä tuntuu...



Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #1 : 18.03.07 - klo:13:22 »

Tervetuloa Janne pöntölle  :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 845
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #2 : 18.03.07 - klo:14:51 »

Mukavaa kevättä myös Sinulle ja tervetuloa pönttöilemään.  [:-)]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #3 : 18.03.07 - klo:14:58 »

Tervetuloa Janne tänne pöntölle meidän kanssa rupattelemaan.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #4 : 18.03.07 - klo:15:44 »

Niin mikä onkaan bongari ruotsiksi? Fågelskodari tuo mieleen pikkupojan joka ampuu ilmapistoolilla puluja.

Mutta tervetuloa nyt kuitenkin, vaikka heti rupesin tivaamaan vaikeita.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 271
  • Itä-Uusimaa
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #5 : 18.03.07 - klo:16:16 »

Tervetuloa  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #6 : 18.03.07 - klo:16:18 »

Tervetuloa Janne!! Jalkapalloilun ystävänä oletkin varmaan huomannut virtuaalijalkapalloketjumme  [:-DD] T:Pönttöcupin 2-kertainen mestari
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 222
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #7 : 18.03.07 - klo:16:51 »

Tervetuloa tuloa täältäkin pönttölään  [:62] [:62]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #8 : 18.03.07 - klo:18:29 »

Tervetuloa!
Mukavasti kerroit esittelysi.  [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #9 : 18.03.07 - klo:18:58 »

Tervetuloa Janne  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #10 : 18.03.07 - klo:19:03 »

Tervetuloa Janne meidän pönttöläisten porukkaan  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Fågelskodari Janne

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #11 : 18.03.07 - klo:20:13 »

Kiitos paljon tervetulotoivotuksista itse kullekin! Mukava kun näin hienosti on huomioitu, tässähän meinaa melkein punastua... [;-)]


Matkijalinnulle: En tunnusta ilmapistoolilla puluja hätyytelleeni  [:-)] Luulisin että lintuharrastaja på svenska on "fågelskådare" (="lintujen katselija"), "bongari" -sanalle en kyllä tähän hätään sanoa ruotsinkielistä vastinetta. "Fågelskodari" on puolestaan käsittääkseni väännös, jota ehkä jossain määrin käytetään kotiseudullani Vaasan ympäristössä (ruotsi ja suomi sekottuvat); en tosin osaa sanoa kuinka yleisesti...

Zeenerille: Taidan kyllä olla ihan aloittelijan tasolla "virtuaalijalkapallossa"  [;-)]; mukava tietää että Pönttölässä on futiksen ystäviä. Kevät on paitsi lintuharrastajille myös suomalaisille futiksenystäville innoittavaa aikaa, vai mitä? 

Nyt täytynee seurata josko oma ehdokas olisi sattunut pääsemään läpi eduskuntavaaleissa... kiitos vielä kaikille!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #12 : 18.03.07 - klo:20:57 »

Tervetuloa skodaamaan lintuja ja pönttöjen pulinaa [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Fågelskodari Janne
« Vastaus #13 : 18.03.07 - klo:23:29 »

Tervetuloa ja mukava esittelykertomus   [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.218 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.