Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kiikarista kysymys  (Luettu 1476 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #45 : 25.03.07 - klo:16:02 »

Scouppaus on harvojen  hallitsema alue???
Ei kiitos - Canonille ei saa liitoskappaletta - ja itse en ryhdy värkkäämään - Nikonilla olisi - mutta minulla ei taas ole Nikonia. Kyllä se on vain luotettava siihen zoomiin ja makroon. [:-I]
ÖÖ? Mille värkille ei Canonilla ole liitoskappaletta? Swarowskilleko kö? vai sille sun kiikarille?
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #46 : 25.03.07 - klo:16:37 »

Ei kun yleensä- ? - eli tarkoitin tällä sitä, että kaikkiin kameroihin ei ole valmistajan omaa lisälaitetta jolla kamera liitetään kaukoputkeen -eikö scouppaus ole sitä, että pokkarilla - useinmiten- otetaan kuva kaukoputken läpi?? Siis - se kuva, mikä kaukoputken avulla näkyy - välittyy kameraan. Mutta siihen väliin - kaukoputken ja kameran väliin - tarvitaan liitoskappale, eikö? Jotkut kertovat ettei  järkkäriä voi käyttää scouppaamiseen - vaan siihen parempi on pokkari. Tiedä sitten - on kuulema aika vaikeaa - eikä kaikilta onnistu - näin nettikeskusteluissa -tiedä sitten - olenko ylipäätään ymmärtänyt asiaa ollenkaan. Sellainen käsitys kyllä on nyt jäänyt - että vaikeaa on.
Ja esim. mun Canon EOS 400D:hen - minkälainen kaukoputki siihen nyt sitten edes sopisi?? Ja minkälainen liitoskappale - eivätkö ne ole merkkikohtaisia.  [?]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #47 : 27.03.07 - klo:15:57 »

Ja sit vielä; onko kellään kokemusta Nikonin Monarrch 8x42 DFC WP:stä [:-I] . Onko hyvä kiikari siis todella hyvä?
Kirjattu

asio-otus

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #48 : 27.03.07 - klo:16:00 »

Minulla on kokemusta kyseisistä kiikareista - itselläni on nimittäin juuri nuo. Ja mielestäni ovat todella hyvät.

Valitsin itse kyseiset kiikarit kokeilemalla kaupassa useita vaihtoehtoja. Nuo vain yksinkertaisesti vaikuttivat parhailta, ja sopivat minun käteeni tosi hyvin. Kuva on kirkas ja tarkka, mikä onkin mielestäni kiikareiden tärkein ominaisuus...
Olen myös päässyt vertaamaan näitä Nikonin huippumalliin (~1000eur) 8x36HG tms. ja eivät todellakaan paljoa niille häviä.
« Viimeksi muokattu: 27.03.07 - klo:16:07 kirjoittanut asio-otus »
Kirjattu
Asia otus

Terho

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 164
Vs: Kiikarista kysymys
« Vastaus #49 : 27.03.07 - klo:16:09 »

Itselläni on ollut pari vuotta Nikonin Monarch 10x42 ja myös ne ovat minusta tosi hyvät. Vertasin aikanaan myös 8 kertaa suurentavaa mallia, mutta kun sitä on tottunut katsomaan kympeillä näyttävät linnut kaseilla niin pieniltä, niin otin 10-kertaa suurentavan mallin.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.231 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.