Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???  (Luettu 514 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
"Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« : 22.08.06 - klo:12:49 »

Miksi joissakin viestiketjuissa on vain "siirry alas" kun taas toisissa on "kaikki" ? Ihmetteleepi Marle [:-I]

Yleensä klikkaan "kaikki" niin nään koko ketjullisen. Niissä joissa lukee "Siirry alas"  ei voi katsella niin avarasti.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #1 : 22.08.06 - klo:12:54 »

Minä olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen että kun sivuja on tarpeeksi monta, niitä ei voi enää kaikkia näyttää yhdessä pötkössä.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #2 : 22.08.06 - klo:12:58 »

Samaan Tulokseen Olen Minäkin Päätynyt Tiinan Kanssa  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #3 : 22.08.06 - klo:13:07 »

Käväsi mielessä mutta en ole vielä vakuuttunut [:-)]

Katseli tarkemmin ja taitaa olla tuo 9 raja, 10:s ei enää näytä ´kaikkea´.
« Viimeksi muokattu: 22.08.06 - klo:13:09 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #4 : 22.08.06 - klo:13:18 »

Minä olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen että kun sivuja on tarpeeksi monta, niitä ei voi enää kaikkia näyttää yhdessä pötkössä.

Noin se minustakin näyttäisi olevan.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Veke

  • Vieras
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #5 : 22.08.06 - klo:13:24 »

Siis mullahan näkyy ain esteks se siirry ylös ja sitte, ku olen ylös siirtynny, ni sitte vast pyytelee alas!   :-O
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #6 : 22.08.06 - klo:14:48 »

Vekettimellä on siis hommat ylösalaisin... siun pittää kattoo ruudulle päälläsi seisten.  [:-DD]

Kiitti muutes tästäkin ketjusta ja tiedoista. En ollut huomannut koko hommaa ollenkaan.  [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #7 : 22.08.06 - klo:16:20 »

Mä en ole kiinnittänyt asiaan edes huomiota, kun asia ei ole mua häirinnyt ja hyvin oon pystynyt lukemaan..
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: "Siirry alas" ja "Kaikki" ???
« Vastaus #8 : 22.08.06 - klo:21:45 »

Miksi joissakin viestiketjuissa on vain "siirry alas" kun taas toisissa on "kaikki" ? Ihmetteleepi Marle [:-I]

Yleensä klikkaan "kaikki" niin nään koko ketjullisen. Niissä joissa lukee "Siirry alas"  ei voi katsella niin avarasti.

"Siirry alas" siirtää vain sen sivun alalaitaan. "Siirry ylös" vastaavasti ylös.

Pitkä viestiketju jaetaan siten, että yhdellä sivulla näytetään kymmenen viestiä. "Kaikki" näyttää kaikki viestit samalla sivulla. Vastaavasti numeroita klikkaamalla pääsee ko. viestisivulle kyseisessä ketjussa. Jos viestejä kymmenen tai alle, ei tietankään "Kaikki"-valinta, eikä numeroita näy, koska kaikki viestit näkyvät yhdellä sivulla joka tapauksessa. Eikös Lennukankin foorumissakin ole näin? Viestiketjun sivujen numerot näkyvät myös viestiketjuluettelossa. Numeroita klikkaamalla pääsee luettelosta suoraan viestiketjun jollekin sivulle.

Tämä korjaa yhden vanhan foorumin ison puutteen. Siinä ketjun kaikki viestit näytettiin aina samalla kertaa. Kun ketju kävi pitkäksi, kävi sen näyttäminen aina vaan raskaammaksi. Se yksi tuhannen viestin "tonniketju" alkoi jo tuottaa ongelmia. Nyt taakkaa kevenee, kun näytetään vain 10 viestin pätkä ketjusta kerrallaan. Tässä foorumissa tonniketju siis toimisi ihan hyvin. Jos alkupään viestit on jo lukenut, on niitä turja ladata ollenkaan. Katsoo vai ne viestit mitkä ovat uusia.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.15 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.