Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Siilit  (Luettu 29018 kertaa)

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Siilit
« Vastaus #90 : 04.06.07 - klo:10:16 »

Kolme siiliä tuhisteli eilen ruokintapaikalla  :-))
Ja kaksi lihavaa kissanroikaletta yritti samalle ruokakupille  [:-(]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Siilit
« Vastaus #91 : 04.06.07 - klo:19:06 »

 [:´((]  Kuollut siili ajotien varrella - ihan samassa paikassa kuin viimekin vuonna - nyt vaan oli toinen siili kysymyksessä -korjasin pois. [:-(]
Näitä menehtyy kuin sodasssa -tappaja-autojen vuoksi.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siilit
« Vastaus #92 : 04.06.07 - klo:21:56 »

Meillä käyvät siilit innolla syömässä ja ruoka menee kuin kuumille kiville  :-))
Surullista taas on että jälleen jouduin pyytämään Eläinsuojeluyhdistyksen tyttöjä
käväisemään meillä.
 Viime perjantaina pikkuinen siili tuhisi päivällä pensaissa. Annoinn sille koiranmakkaraa ja
pähkinöitä. Söi tosi ahneesti. Kun sitten lähti tallustelemaan syvemmälle pensaaseen
huomasin että kävely oli hankalaa. Otin pikkuisen syliin ja tutkin mikä vikana.
Takajalka oli tulehtunut aivan muodottomaksi. Kuin elefantin tassu.
Tytöt lupasivat antaa pikkuiselle antibiootteja ja hoitaa muuten terveenoloisen
piikkipalleron kuntoon.Lääkärin kautta lupasivat viedä.

  Tässä nyt kuva reppanasta. Tuo pallukka tuossa nenun edessä vasemmalla
on tulehtunut takajalka.Ei päässyt kunnolla kerällekään. Turvatonta oli .
« Viimeksi muokattu: 04.06.07 - klo:22:22 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Siilit
« Vastaus #93 : 05.06.07 - klo:07:32 »

Voi Murun siiliä! [:´(] Onneksi se saa hoitoa ja paranee! [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

pikkukakadu

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 70
Vs: Siilit
« Vastaus #94 : 05.06.07 - klo:08:32 »

Voi pikkuista, onneksi pääsi hoitoon.

Pahaksi onneksi kakadulla näyttää olevan viime kesän kaltainen siiliongelma, yksi tai muutama siili ovat löytäneet pääsyn siilejä vihaavien naapurin koirien piha-alueelle. Ja ne koirat tappavat siilin, jos saavat kiinni. Olen itse aidannut pienisilmäisellä kanaverkolla huolellisesti koko aidan naapuriin, ettei yksikään siili pääsisi koirien alueelle. Naapurikin on aidannut aluettaan muualta, etteivät siilit pääsisi sinne.

Ja eikös tänä aamuna kuulu aidan luota kova puhina ja tuhina, pikkuinen siili on naapurin puolella ja yrittää epätoivoisesti päästä verkon läpi minun pihalleni. Onneksi olin liikkeellä ennen koiria ja sain nostettua aitaa sen verran, että siirsin pikkuisen omalle pihalleni.

Jossakin naapurissa on nyt reikä aidassa, josta siilit pääsevät hänen pihalleen ja koska minun puoleni on aita huolellisesti tukitttu ne jäävät  helposti "pussiin" naapurin pihalle.

Viime kesänä oli sama juttu, naapuri valittaa siileistä pihalla, kertoo aidanneensa pihansa huolellisesti muilta osin ja pyytää minua tarkistamaan aidan minun puoleltani, koska minun puolellani on selvästi siilin mentäviä aukkoja. Minä tarkastan ja tarkastan, enkä löydä mitään. Lopulta pääsin naapurin puolelle katsomaan hänen laittamiaan aitoja. Ja niissä aidoissa oli valtavia aukkoja! Sain ne silloin korjattua ja siilien kulku vaarallisella koirapihalla loppui.

Nyt on taas samoin. Täytyy taas mennä soittamaan naapurin ovikelloa ja pyytää päästä korjaamaan hänen aitojaan.

Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Siilit
« Vastaus #95 : 05.06.07 - klo:08:47 »

Voi pientä reppanaa. Onneksi pääsi hoitoon, luonnossa ei varmaan olisi pitkään selvinnyt.  [:´(]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Siilit
« Vastaus #96 : 05.06.07 - klo:10:55 »

Täällä ei ole näkynyt yhtä ainokaista siiliä. Keväällä tuli liiterin alta kaamea haju, liekö sinne menehtyneet talvenaikana, sinne ei pääse edes kurkistamaan. Eipä täällä tilaa ole enää Siileille, kaikki pihat on niin steriilejä, yksi viidakko ei paljon auta  [:´(]

Mukava kuulla, että monessa paikassa vielä siilejä löytyy ja auttavia hyväsydämisiä ihmisia sattuu kohdalle [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

pihasiili

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 52
Vs: Siilit
« Vastaus #97 : 05.06.07 - klo:15:54 »

Tässä kun on ollut juttua siileille vaarallisista eläimistä, niin tietääkö kukaan, tappavatko supikoirat siiliä?
Kirjattu

leila

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Siilit
« Vastaus #98 : 06.06.07 - klo:22:27 »

Pihasiili, en asiaa tutkimaan ruvennut, mutta himmeä mielikuva juuri tuohon suuntaan on. Supi on melkomoinen purija.

Hetki sitten nuorempi koira aitauksessa ilmoitti ohikulkijasta. Käärme vai siili?
Harja käteen turvaksi ja saappaat jalkaan suojaksi.

Ja, mutta  :-)): Uutukainen siilihän se siinä. Sissi selvästikin. Murisi paikallaan. Koiraa opettamaan, ei saa pelotella siiliä. Kissan varakuppiin kuivamuonaa vedessä ja Sissi Siilille iltapalaksi.

Hyvin maistui Sissille ja koiraa pääsin neuvomaan. Annetaan Sissin syödä rauhassa.

Ps. Viime kesänä käärmeitä. Nyt Sissi  [:-)]!
Kirjattu
leila

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 25 326
  • Itä-Uusimaa
Vs: Siilit
« Vastaus #99 : 08.06.07 - klo:17:29 »

Elmeri juo vettä helteessä klo 17 ...varmaan on jano, kun tähän aikaan on liikkeellä



Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Siilit
« Vastaus #100 : 11.06.07 - klo:22:22 »

En tiedä onko supikoira siilille vaarallinen. Meillä on käynyt ruokapaikalla ensin tulee siili ja supikoira tulee sen jälkeen syömään loput. Ainakin viime kesän elelivät yhdessä samalla alueella ja sama jatkuu tänäkin kesänä.
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Siilit
« Vastaus #101 : 11.06.07 - klo:22:34 »

 :-)) Vihdoin jotain hyvääkin kerrottavaa...kolme ihka elävää ja hyvinvoivaa siiliä ruokapaikalla. Hauskaa seurattavaa.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Siilit
« Vastaus #102 : 11.06.07 - klo:22:35 »

Siilit ovat todella ihania seurattavia, meilläkin parhaillaan yksi pullea siili syömässä silakanpaloja.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siilit
« Vastaus #103 : 11.06.07 - klo:22:49 »

Minäkin hellyin TAAS. Olin päättänyt että pidän ruokinnassa satunnaisia välipäiviä
kun olemme lähdössä Suomea kiertämään kolmeksi viikoksi. Ei ole ketään joka
ihan joka päivä viitsisi siilinraflaa pestä ja menu'ta tarjoilla.
Ja tänään siis se välipäivä. Mutta kun yksi taapersi jo kahdeksalta jalkoihin ruokaa anomaan
minä sitten kipaisin pilkkomaan Pedigreetä pikkuiselle. Ja sitten vaan nenun eteen ja mussuttamaan.
Piti vaan olla vieressä koko ajan kun ruoka oli avoimella paikalla. Vaakut olisivat pistäneet ne parempiin
nokkiin.
No, saivathan hyttysetkin siinä sivussa iltapalansa  [:-//]

Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Siilit
« Vastaus #104 : 12.06.07 - klo:12:10 »

Voi kun ehtis opetella tuon kuvan piilottamisen tekstin alle piiloon, en ehdi nyt syventyä siihen.

Tämmöistä löytyi äsken pihalta, voiko olla siilin tuotoksia  :-O   mustia olen aikaisempina kesinä nähnyt  :-O

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´
 

Sivu luotiin 0.11 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.