Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Siilit  (Luettu 28906 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 143
  • Lahti
Vs: Siilit
« Vastaus #795 : 10.09.12 - klo:11:52 »

Onneksi siili löysi tiensä Hilun nurkkiin. [:-)] ja saa tosi hyvää hoitoa ja huolenpitoa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Siilit
« Vastaus #796 : 13.09.12 - klo:21:49 »

Sissi-siili on ollut nyt viikon sisäruokinnassa. Alun 295 grammasta paino on noussut 445 grammaan. Tänään pikkuinen uskalsi ensimmäisen kerran syödä nähteni ja vieläpä ollessaan kädessäni! Eihän tuosta tarvitse kesyä tulla, mutta ihan mukavaa että pelkää hieman vähemmän  [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siilit
« Vastaus #797 : 13.09.12 - klo:22:46 »

Kivasti on paino noussut. Mutta vielä pitäisi saada toinen mokoma lisää jos meinaa luonnossa talven selvitä.
Meillä on tuo Pyhtään Lintuhoitola joka ottaa alipainoisia siilejäkin hoivaan talveksi jos on tarvis. Mahtaakohan teilläpäin olla mitään vastaavaa.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 143
  • Lahti
Vs: Siilit
« Vastaus #798 : 14.09.12 - klo:19:27 »

Onpa kiva kuulla, että siilivauvan paino on jo kohta puolella noussut. [:-)]

Hilulle ja siilille [:5]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Siilit
« Vastaus #799 : 14.09.12 - klo:20:10 »

Kivasti on paino noussut. Mutta vielä pitäisi saada toinen mokoma lisää jos meinaa luonnossa talven selvitä.
Meillä on tuo Pyhtään Lintuhoitola joka ottaa alipainoisia siilejäkin hoivaan talveksi jos on tarvis. Mahtaakohan teilläpäin olla mitään vastaavaa.

Minulla on yhden henkilön yhteystiedot, jolle siilin voisi saada hoitoon talveksi. Olin häneen yhteydessä heti siilin löytymisen jälkeen ja sovittiin, että ainakin nyt alkuun siili on täällä meillä painoa keräämässä - jatkosta sovitaan sitten erikseen.

Jos siiliasiat kiinnostavat niin kannattaa tutustua tähän sivustoon http://www.siilikiikarissa.fi/  . Noilla sivuilla mainittu  siili-aiheinen kirja on minulla juuri kirjastosta lainassa.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siilit
« Vastaus #800 : 14.09.12 - klo:20:17 »

Minulla on sellainen kirja kuin muistaakseni "Siili , kotipihan villilemmikki"  . Tuli sitä plärättyä silloin kun meillä oli tosiaan parhaimmillaan kolmisenkymmentä siiliä pihapiirissä. Ja poikasia rutkasti. Niitä sitten juoksenteli vielä lokakuulla miltei pikkupakkasilla öisin pihalla. Sitten niitä myöhäisimpiä ruikkuja vein Lintuhoitolaan.
 Syyskuulla pihalta löytyneitä liian pieniä ruokin omassa eteisessä. Muutaman sainkin miltei ihannepainoon mutta pakko nekin oli Lintuhoitolaan viedä koska ei enää silloin, lokakuulla,  ollut varmuutta että löytäisivät omaehtoisesti sopivan talvipesän itselleen.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Siilit
« Vastaus #801 : 14.09.12 - klo:20:42 »

Tuo minulla lainassa oleva kirja on nimeltään Eurooppalaisen siilin suojelu ja hoito.

Jos Sissi-siilille kertyisi riittävästi painoa niin että se voisi horrostaa turvallisesti, voisi sille ehkä laittaa talvipesän tuohon pihassa olevaan kissatarhaan ja ruokkia sitä sinne niin kauan kuin se ei horrosta. Mutta kaikki riippuu tietysti siitä kuinka nopeasti riittävä paino saavutetaan ja talven tulosta.

Yksi siili taitaa pihan talvipesässä asustaa. Viime viikonloppuna kurkkasin kahteen pihassa olevaan siilinpesään lähinnä katsoakseni onko pesäheiniä riittävästi ja ovatko ne kuivia. Kun nostin toisen pesälaatikon kantta niin heinien joukosta alkoi kuulua tuhinaa. Hienon pesän olikin siili sinne muotoillut. Noiden pesälaatkoiden päälle kasataan vielä pihasta haravoituja lehtiä.

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Siilit
« Vastaus #802 : 14.09.12 - klo:21:38 »

Ihanaa, kun huolehdit  [:-)] [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siilit
« Vastaus #803 : 14.09.12 - klo:22:29 »

Hilu, minäkin aina haravoin vaahteran lehdet sen pesälaatikon päälle ja ympärille.

Tämän viimeisen siilinpesän ostin Turusta tällaisesta paikasta   http://www.linnunpontto.com/
Tässä on oikein pieni eteinenkin ettei tuuli pääse tuivertamaan. Mutta ei ole enää asujia ollut  [:´(]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 143
  • Lahti
Vs: Siilit
« Vastaus #804 : 15.09.12 - klo:11:04 »

Voi, että on kiva lukea Hilun siilin hoitamisesta. On se hyvä juttu, että pieni tuli juuri Hilun pihaan [:5]

Hilu, minäkin aina haravoin vaahteran lehdet sen pesälaatikon päälle ja ympärille.

Tämän viimeisen siilinpesän ostin Turusta tällaisesta paikasta   http://www.linnunpontto.com/
Tässä on oikein pieni eteinenkin ettei tuuli pääse tuivertamaan. Mutta ei ole enää asujia ollut  [:´(]

Kyllä muru joku satunnainen kulkija vielä pesän löytää ja onhan se hieno asia, että tällainen koti on valmiina
jos tosiaan sattuisi siili pihaasi tulemaan. [:72]

Minulla on tällainen siilikirja
http://www.antikka.net/naytatuote.asp?id=563445
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Siilit
« Vastaus #805 : 15.09.12 - klo:13:42 »

Mukava kun Hilun siilivaava pulskistuu.  [:-)]

Toivottavasti muidenkin siilibaarit sais
asiakkaita. Että jaksasivat nukkua talaven
yli.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siilit
« Vastaus #806 : 15.09.12 - klo:20:42 »

Telkkinen, minulla on juuri tuo sama kirja   [:-)]
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Siilit
« Vastaus #807 : 16.09.12 - klo:00:11 »

Tässä pari kuvaa Sissi-pikkuisesta. ( Kuvat kuitenkin jättiläiset...huh...)




Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Siilit
« Vastaus #808 : 16.09.12 - klo:00:12 »

 [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Siilit
« Vastaus #809 : 16.09.12 - klo:08:10 »

Oioioioioi!!!!!  [:35]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.121 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.