Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläisten omia lemmikkejä  (Luettu 7313 kertaa)

emo

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #15 : 25.08.06 - klo:20:44 »





Tässä meidän Roope kissa ja Lilli lisko.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #16 : 25.08.06 - klo:23:13 »

Roope on sitten herkkunsa syönyt, kun suutaan lipoo. :-))
Tosi mukavia kuvia. :-)) :-))
Kirjattu

Timjami

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 75
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #17 : 27.08.06 - klo:00:44 »

Kiva katsella lemmikkikuvia selostuksineen  :-)) Lapsena meillä oli Simpan näköinen kisu, Mikki nimeltään. Mikä lisko Lilli on, ja mitä Roope tuumii Lillistä  [:-I] [:-)]
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #18 : 27.08.06 - klo:11:40 »

Lilli on Rhacodactylus ciliatus gekko eli tuttavallisesti silli.

Lilli on turvassa terraariossa niin korkealla ettei Roope pääse siihen käsiksi ja se on sitä yrittänyt [:-I]
Terra on niin korkea ja korkealla ettei siihen jaksa meidän möhömaha Roope hypätä ja terra pöytä niin kapea ettei siihen pääse hyppäämään.
Alussa kyllä kaikki mahdollinen kokeiltiin että miten sinne pääsee,mutta nyt tyydytään vaan istumaan tietsikkapöydän kulmalla ja ihmetellään että mitä se Lilli puuhaa.
Lilli nukkuu päivät ja metelöi sitten yöt. [NUT]
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #19 : 28.08.06 - klo:16:55 »

Anteeksi, että sanon, mutta minä en voi oikein ymmärtää koko tuota lemmikkieläin aatetta [:-(]. Ihminen ottaa vangikseen ihmisen itselleen sopivaksi muokanneensa eläimen. Sitten hän viittii vielä kutsua itseään eläinten ystäväksi [:-I]

Anteeksi
Kirjattu

Kassu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 939
  • Miuku-kisun eno ;-)
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #20 : 28.08.06 - klo:17:05 »

Mjau! Emmää ainakaa mitää vankina täälä oo... [:-I] Vaan passattuna ja rakastettuna, ihan puhki pussattuna! [:1] [:34]
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #21 : 28.08.06 - klo:19:23 »

Lemmikkieläin voi olla jollekin ihmiselle ainoa läheinen. Kyllä eläimetkin kiintyy ihmiseen ei niitä vankina tarvitse ajatella
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #22 : 28.08.06 - klo:19:59 »

Palokärki kirjoitti
"Anteeksi, että sanon, mutta minä en voi oikein ymmärtää koko tuota lemmikkieläin aatetta . Ihminen ottaa vangikseen ihmisen itselleen sopivaksi muokanneensa eläimen. Sitten hän viittii vielä kutsua itseään eläinten ystäväksi

Anteeksi"

Mä en oikein ymmärtänyt että mitä tuossa ajettiin takaa.

Esim kissoja ja koiriahan ei mistään luonnosta kerätä ihmisille lemmikeiksi ja vangeiksi.
No tietysti onhan nekin alkuaan olleet villejä ja vapaita joista ihminen on ajan mittaan muokannut ja jalostanut ne lemmikeikseen.
Mutta eivät ne nykyään selviäisi muuten luonnossa.

Lemmikki lintuja,liskoja,kilpikonnia,käärmeitä ym tietysti jonkun verran kerätään varmaan luonnosta ja myydään ihmisille kalliilla eksoottisia lemmikkejä.
Mutta aika paljon niitä harrastajat kasvattavatkin  ja lisäännyttävät jotta ei luonnosta tarvitsisi pyydystää.
Ja monelle uhanalaiselle lajille se voi olla hyväksikin että ihmiset lisäännyttävät niitä vanheudessa,eivät pääse kuolemaan sukupuuttoon.
Meille eksoottiset lemmikit ovat kuitenkin kotimaassaan tuiki tavallisia ja yleisiä.

Marsut,puput,gerbiilit kaikkihan ne on jalostettu ihmisille lemmikeiksi,ei niitä luonnosta kerätä ja laiteta häkkiin.

Itse pidän sellaista ihmistä eläinrakkaana jolla on eläimiä ja hän pitää niistä hyvää huolta ja järjestää asianmukaiset olot lemmikilleen.
Mulle se antaa positiivisen kuvat ihmisestä jos hänellä on lemmikkejä,mulle tulee kuva eläinrakkaasta ja välittävästä ihmisestä.
Jos jollain taas ei ole eläintä niin tulee sellainen tunne ettei hän eläimistä juuri perusta.Allergia on tietysti asia erikseen.
Mutta tää olikin miltä musta tuntuu.

Mitä pahaa on omistaa  eläin,eksoottinenkin jos sillä on hyvät,asianmukaiset oltavat ja sen hoitoon on mielenkiintoa ja tietämystä paneutua?

Mitä olisi elämä ilman lemmikkejä?
Aika tylsää veikkaisin mä.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #23 : 28.08.06 - klo:20:08 »


Itse pidän sellaista ihmistä eläinrakkaana jolla on eläimiä ja hän pitää niistä hyvää huolta ja järjestää asianmukaiset olot lemmikilleen.

Olen samaa mieltä emon kanssa, heti kun kuulen että ihmisellä on lemmikkieläimiä minulle tulee mielikuva mukavasta lämpimästä ihmisestä
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 268
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #24 : 28.08.06 - klo:20:11 »

Samaa mieltä minäkin emon kanssa vaikka omia lemmikkejä olekaan, mutta kaikki pönttölän lemmikit hamsterit kissat ja koirat joita olen nähnyt näyttävät hyvin voivilta ja pidetyiltä eläimiltä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #25 : 28.08.06 - klo:21:12 »


Täältä on kiva katsella, emännän silmänpidon alla, tietenkin.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #26 : 28.08.06 - klo:21:14 »

Myös samaa mieltä emon ja muiden kanssa. Lemmikkejä omistavat ja niistä hyvää huolta pitävät ihmiset tuntuvat lämpöisiltä. Ja nimenomaan hyvää huolta lemmikeistään pitävät. Onhan eläimenpitäjiä kaikenlaisia ja kaikki eivät todellakaan ole eläinrakkaita saati että huolehtisivat hyvin eläimistään.
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:09:51 kirjoittanut kati »
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #27 : 28.08.06 - klo:22:52 »

Meillä on ihananihana Onnimäykky
sekä
papukaija Muru


ja lisäksi kuusi leopardigekkoa.
 Kaikkia eläimiäni rakastan koko sydämestäni ja niiden hyvinvointi on aina etusijalla.   

Muoks.  Anteeksi kun tuli noin isoja. Kun valitsin kuvan koon , ne oli pienempiä :(
« Viimeksi muokattu: 19.02.17 - klo:22:05 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #28 : 29.08.06 - klo:08:18 »

Kyllä joskus törmää koiranulkoiluttajiin joilla ei tunnu olevan mitään tietoa koiran koulutuksesta. Nyitään ja veivataan, huudetaan ja kirotaan. Ihan pielessä. Jos menisi jotakin sanomaan voisi tulla turpiin. Sen sortin sakkia.
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten omia lemmikkejä
« Vastaus #29 : 29.08.06 - klo:09:29 »

Joo,ei kaikki ihmiset ole niin eläinrakkaita kuin itse luulevat ja toimi aina eläimen parhaaksi.
Tiedän tapauksen jolla on aina ollut joku eläin, koiria ja kissoja lähinnä.
Hoitanut niitä tosi hyvin ei siinä mitään,mutta kun he ottivat pupun ja sen hetkinen koira kuoli,ottivat uuden koiranpennun niin pupuhan joutui kylpyhuoneeseen pienessä häkissään.
Sielläpä se sitten kököttelee pääsemättä ainakaan kovin usein jaloittelemaan.
Ruokaa ja juomaa kuitenkin on tarjolla ja heinät vaihdetaan mutta vähän sääliksi käy.
Tuo jaloittelun puute ja pienessä kopissa kököttely on ainoa epäkohta.
Asiasta en ole maininnut koska en tiedä miten tekisin sen mitä ystävällisimmin etten suututa koko sukua.
Pupun ottaisin heti meille jos vaan tilaa olisi.

Ja onhan niitä ihmisiä joilla on paljon eläimiä ja sanovat olevansa eläinrakkaita mutta kuitenkin eivät itse näe että eläimellä on liian pieni häkki tai terraario,vääränlainen ruokavalio,liian vähäinen liikunta tai koulutuksen puute.

Oikeasti eläinrakas ihminen ottaa selvää oikeista hoito ohjeista ja noudattaa niitä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.186 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.