Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: loukkaantunut siili  (Luettu 425 kertaa)

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: loukkaantunut siili
« Vastaus #30 : 01.05.07 - klo:18:29 »

 [:´((] Hirvittävän surullista luettavaa. Muistan kun mulla oli loukkaantunut tiaisenpoikanen - oli lentänyt päin lasia-  soitin silloin muistaakseni johonkin eläinsuojeluhenkilölle ja hän tuli hakemaan lintua - hoiti sitä vuorokauden - mutta se kuoli kuitenkin.  [:´((]
Niin surullista - mä en edes tiedä miten lohduttaa - mutta siitä huolimatta [:1]
 [:´((] Nämä siilien kuolemat ottavat ainakin mun sieluparkaani syvältä - niin suloisia ja hyödyllisä eläimiä kaiken kaikkiaan ja niin monta turhaa kuolemaa. Näille  siileille pitäsi olla omat suojelualueensa - kun näitä teitä on joka paikassa ja autoilijoita  [:´((]
Lisäys:Pääkaupunkiseudun eläinsuojeluyhdistyksen sivuilta löytyy auttajia joihin voi ottaa yhteyttä. Sinne minäkin soitin - nimeä en nyt muista - kenelle - mutta hän tuli autolla hakemaan lintusen ja vei kotiinsa [:-)]
No - riippuu tietysti missä asuu, pääkaupunkiseudulla asuvat soittavat tuonne - muut sitten toisaalle. Nimiä ja auttajia löytyy  [:-)]
Mä muistan vieläkin kuinka hysteerinen ja avuton sitä oli - onneksi sen kaaoksen keskellä muisti toimi ja nettiin heti ja sitten soittelemaan. Hyvä että näitä auttajia on. Nyt voisi rohkeus riittää itsekkin hoitaa lintua - mutta ei sitten isompaa eläintä - eikä ainaskaan siiliä - mielummin annan asiantuntijan hoitaa. vaan eihän tämä enää tähän auta - vastaisuudessa kannattaa vaikka laitaa kalenteriin puhelinnumeroita tai nettiosoite ettei sitten todellisen tilanteen tullessa eteen ole ihan päätön - vaikka ...sitä aivan hysteerinen ehkä melkein onkin.
« Viimeksi muokattu: 01.05.07 - klo:18:51 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: loukkaantunut siili
« Vastaus #31 : 01.05.07 - klo:23:41 »

Palaan nyt vasta tähän takaisin.  En ole kertonut, kuinka tulin tämän siiliraukan löytäneeksi.

 Menin viime yönä laittamaan pihavalon päälle siinä yhden tienoilla. Oli hyvin hiljaista mutta kuulin oudon rohisevan äänen nurmikon vieressä. Näin sit, että siili siinä on. Kävin hakemasa taskulampun, koska en tiennyt, mikä on hätänä. Lampun valossa näin sit  että on loukkaantunut. Otin hänet pehmeään vaatteeseen ja toin sisälle, ei vastustellut ollenkaan.

 Lopunhan sitten tiedättekin.

  Hautasin tämän pienen poikasiilin aamulla kissojemme viereen.

 En usko, että apua vappuyönä olisin saanut ainakaan poliiseilta. Olen nyt laittanut kaikki teidän linkkinne talteen vastaisuuden varalle, että jos niistä saisi sitten apua. Nämä hätätilanteet tulevat niin yllättäen, et sitä on ihan paniikissa.

Kiitos teille kaikille osanotosta ja myötätunnosta. Meillä on ollut siilejä aika paljonkin. Viime kesänä näimme vain yhden ja nyt sitten tämä ikävä kohtalo.

Ja tämä tarina oli pakko kertoa. [:´(]


Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.052 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.