Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Muutama koekuva  (Luettu 484 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Muutama koekuva
« : 10.05.07 - klo:13:47 »

ISO 100 ja 800. Pihakuviin en ole tyytyväinen lähi kuvat aika hyvät. Linssi 18-55 lainassa.
Tarkennus noissa pihakuvissa jotenkin pielessä, muutin tarkennuksen keskustapainotteiseksi. Käytössö P-mode.

muutama foto Nyt syömään ja odottelemaan akun täyteen latautumista.
Kamera on nopea. Onneksi mulla on pikkuinen nenä muuten olisi hiukkasen ongelmia etsimen kanssa [:-DD]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #1 : 10.05.07 - klo:13:56 »

Juuh...siitä se lähtee. Ja sitten opiskelemaan syväterävyysaluetta, tarkennusaluetta jne. Eli ekoja erikoisuuksia pokkarin jälkeen. Jotkut sanoo, että 400d vähän ylivalottaa...mä siirsin ainakin keväthangilla aukkoa askeleen -puolelle. Noh, kaamoksen aikana tuli pantua +2 aukkoa, eikä riittänyt. Kokeilemalla löytyy, mulla vasta 7100 kuvaa otettu.

Muoks. tuosta nenästä, mä kuvaan vas. silmällä ja sekin vähän haittaa...mutta nenä on lytyssä jo ens. canonin järkkärin myötä. Sehän onkin hankalaa, kun on eripari silmät(oik. huono) ja toinen silmä ei ehdi mukaan, kun esmes lentävä lintu on kyseessä, suoraan vaan etsimen läpi hakee...
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo:13:59 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #2 : 10.05.07 - klo:14:03 »

Tuossa opaskirjakuvassa hiukkasen kokeilin syväterävyyttä mutta tuolla aukolla ei vielä tule niin kuin jollakin muulla. En ole vielä perehtynyt aukkoihin ja siihen montako niitä on. Panassahan ne loppui F11. Kyll se siitä jahka saan uuden opiskankin [:-)] Tuossa kitissähän valovoima on 3.5-5.6 täydellä zoomilla.
Mulla käytössä oikea silmä. Pitäisköhän alkaa lukea manuaaliakin :-)) Mä luen vasta kun maltan [8-)] Tai eteen tulee jokin  mahdollinen ongelma [:-I]
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo:14:07 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

vierastuttu

  • Vieras
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #3 : 10.05.07 - klo:14:19 »

Tuossa opaskirjakuvassa hiukkasen kokeilin syväterävyyttä mutta tuolla aukolla ei vielä tule niin kuin jollakin muulla. En ole vielä perehtynyt aukkoihin ja siihen montako niitä on. Panassahan ne loppui F11. Kyll se siitä jahka saan uuden opiskankin [:-)] Tuossa kitissähän valovoima on 3.5-5.6 täydellä zoomilla.
Mulla käytössä oikea silmä. Pitäisköhän alkaa lukea manuaaliakin :-)) Mä luen vasta kun maltan [8-)] Tai eteen tulee jokin  mahdollinen ongelma [:-I]
Valovoima kyllä kutistuu tuonne loppuun mennessä tuohon 5,6 ja alussa on 3,5, eiks näin mene. Zoomatessa meinaan. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #4 : 10.05.07 - klo:14:26 »

Juuri noin se menee [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #5 : 10.05.07 - klo:17:43 »

HUH! Ei olekkaan niin helppoa kuin luulin! Ajattelin että nyt räiskitään lintuja 1/4000 s ja  suurimmalla aukolla, mutta kuvistahan tuli melkein mustia [:-DD] No sitten hidastettiin hiukan suljinnopeutta 1/1600 mutta sittenkin tuli tummia! ISO-arvoa sitten ylöspäin 400. Näitä on käsitelty rankalla kädellä ja yli puolet män roskiin. Mutta periks en anna, harjoitellaan harjoitellaan :-)) Näin pieninä ei näy kuinka superhuonoja ovat isokokoiset! Tuo viimeinen Asteri vai mikä se onkaan, niin alkukuvana oli hyvin, hyyyyvin tumma.

koekuviakanon
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #6 : 11.05.07 - klo:17:44 »

Ei pahoja! Noin kittilinssiksi.Tuossa syväterävyysalueessa huomaat, että sommittelu tulee tehdä jo kuvatessa niinku filmiaikana konsanaan.Kohde jää etualalle teräväksi ja tausta sumenee kivasti blurriksi. Ja sitten kun 75-300 zoomilla kuvaat, huomaat senkin paremmin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #7 : 11.05.07 - klo:18:14 »

Bokeh :-))  Soon 70-300 jota odotellaan ihan hirveesti[:-)]
Käytätkös yhden pisteen tarkennusta vaiko monen?
Kirjattu

koeraukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
  • Savon sytämmestä
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #8 : 11.05.07 - klo:18:36 »

 [NUT] Ei kai niitä tarkennuspisteitä ole kuin yksi - mistä ja miten sen sitten nappaa on valintakysymys. Itse käytän kaikkein eniten keskelle kuva-alaa lukittua pistettä ja semmoista asetusta, missä laukaisimen puoleen väliin painaminen lukitsee tarkennuksen. Kai sitä noin oppi aikanaan filmillä kuvaamaan.
Valotuksen mittaan vähän tilanteen mukaan: välillä antaa kompuutterin hoitaa matriisimittauksella, joskus keskustapainotteisesti ja hyvin usein pistemittauksella pääkohteesta.
Canoneita en varsinaisesti tunne, mutta  valokuvauksen lainalaisuudet (herkkyys, aukko/aika, syväterävyys ) ovat samat niin filmi- kuin digipuolella merkistä ja mallista riippumatta.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #9 : 11.05.07 - klo:19:00 »

Tässä kuvat Canonista. Itse olen kokeillut käyttää tuota käsisäätöistä tarkennuspiste menetelmää kun kohde on lähellä.



Mietiskelin että kenties esim. maisemakuvissa voisi käyttää tätä



Manuaalia luettu ahkeraan vaan kun on paljon asiaa tuppaa unehtumaan vanhempi tieto uudemman alle  [NUT]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #10 : 11.05.07 - klo:19:39 »

automaattihan käyttää tuota monipistemittausta ja vaihtuvaa tarkennusta (ai focus), manuaali P-modessa olen käyttänyt tuota keskustan yhtä täplää...Tuppaa muuten raplaamaan noiden kaheksan pisteen välillä ettei tiedä minne tarkentaa.Sitten "tarkennustapa" one shot, ai focus vai  ai servo. Olen käyttänyt jatkuvaa tarkennusta (ai servo)...ottaneeko kukaa selevää  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #11 : 11.05.07 - klo:19:48 »

Ai mikä niin :-))  Liikkumattomiin mä tota ai one shottia ja liikkuviin, niin marlon prantoniin koklaan ai servoa tai sitä keskimmäistä mik'-se-nyt-olikaan, aiai=sormieläin [NUT]
Kirjattu

Voikukka

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #12 : 14.05.07 - klo:10:38 »

Onneksi mulla on pikkuinen nenä muuten olisi hiukkasen ongelmia etsimen kanssa [:-DD]

Ostakaa etsimeen jatke niin kuvaaminen helpottuu. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #13 : 14.05.07 - klo:11:02 »

On siitäkin kuultu, täytynee  harkita [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Muutama koekuva
« Vastaus #14 : 18.05.07 - klo:15:37 »

Sain uuden klinssin ja tässä hätäsesti muutama koekuva joita peruskäsitelty Ottelin siepostakin kuvia vaan kamerassa ei ollut muistikorttia [:-DD]

Tuli uuden laulun osto, ei mahdukkaan nämä vanhaan laukkuun [:-(] Muovipussissa täytyy kuljetella uuden ostoon asti :-))

Aika painava kamakasa, mutta kyllä ne naisen kädet vielä kestää :-))
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:15:40 kirjoittanut Marle »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.