Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä  (Luettu 984 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #30 : 17.05.07 - klo:11:30 »

Mulla on jäänyt tänne vastailematta. Eli kävin etsimässä kaikkia noita ehdotuksia puutarhamyymälässä, enkä löytänyt mitään niistä. Tai jos löytyi, niin väärän väristä. Edelweissia tosiaan tahtoisin, ei ollut siemeniä eikä löytynyt taimena. Pitäisköhän etsiä netistä siemeniä... haluaisin sen kyllä.  [:-)]Karpaattienkello löytyi vaaleanpunaisena. Ja mitäs niitä muita nyt olikaan.

Anyway, olen päättänyt tilata tuota valkoista pionia, jota Tiina ehdotti ja antoi linkin. Ah se on kaunis! Pitääkin vissiin tilata heti, ettei ne lopu!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #31 : 17.05.07 - klo:11:43 »

Todisteeksi että teen täällä "jotakin".  :-))

Lähinnä noista tulee mieleen, että "jotain tarttis tehrä".  [:-DD] No, homma on nuista kuvista jo hiukan edennyt, mutta vielä kesken, ah niin kesken.  [NUT] Tarkoituksella oon ottanu tämmösiä rönttökuvia, kun haluan sitten nähdä "ennen - jälkeen" -tilanteen myöhemmin.


muoks. Niin eka kuvassa siis tämä länsiseinustan penkki, johon halajan valkoista. Toka kuvassa talon nurkka, joka näkyy eka kuvassa siellä päässä. Tuo pieni vihreä tupsu, joka kulman kohdalla näkyy, on kullero. Nyt siinä on jo nuput aukeamassa. (Siihen tulee valtavan suuret kukat, kun on saanut kompostia.) Kuvassa oon vasta kitkenyt heinät sen ympäriltä, se oli yhtä heinää ja rikkaa kokonaan ympärillä. Sitten uutta multaa ja kivistä kaareva reunus tulee siihen ja jatkuu talon eteläseinustaa. (paitsi ettei vielä jatku... ennoo kerent sinne saakka.) :-))
« Viimeksi muokattu: 17.05.07 - klo:11:49 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #32 : 17.05.07 - klo:14:13 »

Karpaattienkello löytyi vaaleanpunaisena.

Ihanko totta! Sitä PITÄÄ saada :-O
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #34 : 17.05.07 - klo:19:39 »

Sus, kävisikö valkoinen sarviorvokki?

Kävisi varmasti. Mutta kun oon jo ehtinyt ostaa siihen ihan reunaan sitä valkoista "rikkoa", patjarikon näköistä, mut valkoinen kukka.  [:-)] (En tiedä sen suomenkielistä nimeä.) Jos se ei oo hyvä siinä, niin siirrän. Orvokkeja on tullut osteltua... öh... ihan älyttömästi, taas. Siis yksvuotista, tavallista. No kun löytyi niin paljon ihania värejä, erikoisiakin.

Tilasin ne valkoiset pionit tänään. Ei ne tuohon ihan reunaan tule, tietenkään, keskemmälläkin penkkiä on tilaa vielä. Ja jos ei ole, niin teen tilaa.  [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #35 : 17.05.07 - klo:20:00 »

Oijoijoi, miten Sus onkaan ahkeroinut, tulee kaunista!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #36 : 17.05.07 - klo:20:13 »

Karpaattienkello löytyi vaaleanpunaisena.

Ihanko totta! Sitä PITÄÄ saada :-O

Toivottavasti nyt muistan oikein.  :-)) Ei, kyl se niin oli, koska en ostanut, koska piti löytää valkoista.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #37 : 17.05.07 - klo:20:16 »

Karpaattienkello löytyi vaaleanpunaisena.

Ihanko totta! Sitä PITÄÄ saada :-O

Toivottavasti nyt muistan oikein.  :-)) Ei, kyl se niin oli, koska en ostanut, koska piti löytää valkoista.

Sitä on myös sinistä, jotta oliko oikeasti vaaleanpunaistakin???
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #38 : 17.05.07 - klo:20:21 »

Karpaattienkello löytyi vaaleanpunaisena.

Ihanko totta! Sitä PITÄÄ saada :-O

Toivottavasti nyt muistan oikein.  :-)) Ei, kyl se niin oli, koska en ostanut, koska piti löytää valkoista.

Sitä on myös sinistä, jotta oliko oikeasti vaaleanpunaistakin???

Mun pitää vissiin siellä käydessä tarkistaa asia. Äsken kyl aattelin, että "ei se kyl sinistäkään ollu"... [:-I] Yritän muistaa tarkistaa. Nyt alkoi häiritteen...
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 127
  • Lahti
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #40 : 17.05.07 - klo:20:46 »

Auttakee minnuuki...olen miettinyt pääni puhki mitä voisin istuttaa rakkaan koirulini haudalle joka on metsässä eli eläinten hautausmaalla...aurinko paistaa jonkin verran ko.paikkaan ja tietty multaa pitää sinne viedä lisää..kuunliljoja olen funtsinut,mutta haluaisin jotain muutakin kaunista sinne istuttaa..ja ettei tarvitsisi kovasti hoidella... [:-I] eli kastella..kun paikka ei ole tässä ihan kotinurkilla..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #41 : 17.05.07 - klo:21:02 »

http://www.veseys.com/ca/en/store/perennials/campanulap/dwarfpink

 :-))

Kukka on tuossa hiukan eri mallinen, kuin muissa näkemissäni kuvissa... mut pinkkihän tuo on.  [:-)]

En tiedä sitten, voi olla että vilkaisin myymälässä sitä kuvaa puolihuolimattomasti (en varmaankaan lukenut tekstejä), ja ehkä väri oli violettiin vivahtava, sellainen vaalea. Netistä kattelin kuvia just ja esim. tässä lukee kyllä "sininen", mut onks tää nyt sit sininen teittien mielestä?

http://icrea.tourupojat.com/ahonen/ht/images.php?mode=display_image&image_id=41
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #42 : 17.05.07 - klo:21:03 »

Telkkinen, voisiko pikku särkynytsydän olla hyvä? Sehän on vaatimaton kasvi, joka leviääkin hyvin.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 127
  • Lahti
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #43 : 17.05.07 - klo:21:15 »

Kati...kiitos vinkistä..nimi ainakin osuu suoraan nappiin..sellainen on fiilis kun siellä haudalla tänään kävin...tälläinen on maasto siellä...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

  • Vieras
Vs: Puutarhasuunnittelua idiksiä/kysymyksiä
« Vastaus #44 : 30.05.07 - klo:15:39 »

Sainkin tänään nuo Tiinan ehdottamat pionit.  [:-)] Voiks ne jo istuttaa? Tarkoitan, jos halloja vielä tulee.  [?] Oon aika huono perennojen kanssa...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.23 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.