Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.  (Luettu 688 kertaa)

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« : 13.06.07 - klo:21:30 »

Jep. Kokeilin ukkoskuuron jälkeen ostamaani Olympus kameraa hämärissä oloissa. Suomi 24 foorumissa ja jossain muuallakin ovat moittineet 550 UZ kameraa huonoksi hämärärengiksi. Varmaankin monella on niin suuret vaatimukset, ettei ne millään pokkarikameraan sovi. Minulle riittää liitekuvan tapaiset hämäräkuvat ja varmalla parempiakin tulee ajan myötä kunhan tässä harjoitellaan ja harjoitellaan...
http://
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #1 : 13.06.07 - klo:22:08 »

Hyvä kuvahan tuo on.  [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #2 : 14.06.07 - klo:15:21 »

Hmm..kaunis maisema ja tuo väri..halo..vai miksikä sitä kutsutaan? Heijastusko se on vai mikä? Sateenkaariko...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #3 : 14.06.07 - klo:15:31 »

Me on ajateltu ostaa tämä samainen kamera, ja varmaan ostetaankin. Kiva kuulla kokemuksia ja nähdä otoksia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #5 : 14.06.07 - klo:18:35 »

Jep. Kyllä kannattaa ootella Canon S5 IS kameraa kauppoihin ja käydä testaamassa sitä. Tää Olympus mikä löytyy tuolta Marlen linkistä, on kyllä kokeneelle kuvaajallekin aika haasteellinen kamera. Canon pokkari on aivan omaa luokkaansa ihan kaikessa. Sekä lähi, että zoomikuvat vaatii kamalasti toteuttamista kaikessa suhteessa Olympuksella. En ole vielä lentävää lintua saanut Olympuksella kiinni?
Varmaankin jollain tempulla sen saa kunhan mietin ja kokeilen eri vaihtoehtoja, muttei se ainakaan suju niin helposti mitä Canonilla. Olkoon sitten pokkari tai järkkäri Canon kyseessä, tekniikka on aivan eri luokkaa niissä.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #6 : 15.06.07 - klo:14:45 »

Yks päivä sihtasin pääskysten lentoa Olympuksellani.  Satimeen ei jäänyt kun kaksi kuvaa, molemmat heikkoja. [:-(]

On se kumma, et liikkuvan autonikkunasta saa meleko seleviä kuvia, vaikka toisesta liikkuvasta autosta.  Mut linnut ehtii niin vietävän nopeesti lentämään ohi, et sattuma on, jos saa halvemmalla pokkarilla otettua katseltavan kuvan. [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #7 : 15.06.07 - klo:14:58 »

Hyvan kuvan on Kaarin saanut paaskysta ei ole helppoa liikkuvan linnun kuvaaminen, ei tule oikein edes yritettya
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #8 : 16.06.07 - klo:18:05 »

6km on matkaa kuvanottopaikalta tuohon kuvan veneeseen. Ei paha! (Käsivaralta)
http://
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #9 : 16.06.07 - klo:19:26 »

No ei tosiaankaan paha, vaan niin hyvä!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #10 : 16.06.07 - klo:20:24 »

Tässäpä on hinaaja Arska kuvassa. Käsivaralta otettu kuva tänään. Matkaa kamerasta Arskaan on 4,7km
ja kuvasta saa aika hyvin selvää. Tuntuu jotenkin siltä, että taisin ostaa aika kivan kameran. Vaikea oli kyllä saada. Gigantista netin kautta ja kamera tuli Tanskasta suoraan minulle. Varmaankin Gigantin tanskan myymälästä. 1GB muistikortin ja jäkivaatimuskulujen kanssa maksoi 539€. 7vrk kului aikaa toimitukseen kun Suomen tullissa kamera tökötti 3 vrk ajan. Mistään muualta en olisi saanut Olympus 550 UZ kameraa näin nopeasti kuin Gigantista. Eikä hinta siellä ole sen kummempi kuin halvimmissa MB-hintaseurannan liikkeissä, kun ei niistä ko. kameraa taida saada edes tänä vuonna??? Tämä ei ole mainos, vaan hyvänolon purkauksena ilmaistu tiedote.
http://
« Viimeksi muokattu: 16.06.07 - klo:20:27 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #11 : 14.07.07 - klo:19:55 »

Siellä se Arska taas vetää pöllejä reilusti yli 4km päässä kamerasta. Ei nyt ihan huono kuva, vaikka veneellä pääsisi lähelle ja saisi hyvän kuvan. Zoomikokeiluun Arska on ihan hyvä järvikohde. Rauhallinen lauantai ilta, joten Arska sopii erittäin hyvin näihin hetkiin....
http://
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #12 : 12.09.07 - klo:11:40 »

Meille on nyt hankittu tämä Olympus SP-550 UZ kamera, tässä muutamia eka otoksia.







Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #13 : 12.09.07 - klo:11:50 »

Tiina, lupaavaa jälkeä!  [:-)]
Paljon sitten reissusta kuvia!  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #14 : 12.09.07 - klo:11:53 »

Unohtui sanoa että kaikki muut kuvat on Repen kuvaamia, paitsi viime talvisista linnun siemenistä kasvanut auringonkukka, se on minun ottama.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #15 : 12.09.07 - klo:12:01 »

Hyviä kuvia  [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #16 : 12.09.07 - klo:12:50 »

Tiina, ei  [:-(], vaan  [:-)], koska hyvin ovat kuvasi onnistuneet.  [KIPPIS]
Vai oisko vaaleat kohdat liian valkoisia. [:-I]  Meinaan, kun noi veneet aivan hehkuu valkoisuutta.
Ethän suutu??
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #17 : 12.09.07 - klo:16:36 »

On se hyvä, kun ei ymmärrä valokuvauksesta mitään, niin oma silmä näkee vaan kauniita kuvia  [:-)]
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #18 : 12.09.07 - klo:20:14 »

Kyllä sitä on pakko olla kriittinen ainakin omien tuotoksiensa suhteen. Kuvahan voi olla hyvä vaikka siinä olisi kohinaa. Voisi todeta; Hyvä kuva on suhteellisuuden summa! Olympus UZ 550 vaatii todella paljon harjoittelua ja monasti onneakin, että onnistuu hyvän kuvan saamaan sillä. Harmi vaan että kuvien laitto 80kt. kokoon heikentää 300kt. kuvan aika lailla.
Olen jättänyt monta kuvaa esittelemättä juuri tuon liitekoon vuoksi ja jätän edelleen. Ei ole mitään mieltä esitellä hyvää kuvaa vastoin tahtoaan, huonompana kuin mitä se on.
 Mutta tässä pieni lumpeenkukka Olympus UZ 550 tuotoksena..
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #19 : 12.09.07 - klo:20:39 »

Saiskos tällainen tietämätön esittää yhden kysymyksen? No, esitän sen kumminkin. Mitä tarkoittaa, kun kuvassa on "kohinaa"? (Minulla vaan korvissa joskus kohisee  [:-I]  [:-)] )
Kirjattu

vierailija

  • Vieras
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #21 : 12.09.07 - klo:21:27 »

Kiitos vierailijalle  [:-)]
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #22 : 12.09.07 - klo:21:37 »

Kiitos vierailijalle. Tässä kuvassa on sitä kohinaa vasemmalla olevalla lehdellä ja oikealla takana olevilla lehdillä, sekä ötökkää ympäröivällä alueella. Pieni kohina koko kuvassa.  Ei ratkaisevasti häiritse, mutta ei oo kilpailukuva ei...
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #23 : 12.09.07 - klo:21:43 »

No voi hyvänen aika sentään.  Vasemmanpuoleisella lehdellä on vaaleita varjoja, eikä mitään kohinaa!! [:-I] [:-)]
Kaunis kuva. [KIPPIS]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #24 : 12.09.07 - klo:21:48 »

Onko rasteri sama, kuin kohina?
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #25 : 13.09.07 - klo:08:38 »

Kaarin: rasteri ei nyt ihan sama ole kuin kohina, koska rasteria näkee vain tulosteissa. Ääh, miten minä sen selittäisin. Jos tulostat kuvan, silloin siihen tulee tavallaan rasteria. Rasteri on erilaisten väripisteiden summa. Rasteroitaessa tumma väripinta (sininen, magenta, keltainen tai musta) rikotaan niin että väri näyttää sekoittuvan painopaperin valkoiseen tai muihin väreihin.

JTR: minusta kuvan vas. laidan heinä on palanut puhki. Kohinan lisäksi kuvassa näkyy myös taustalla tärähdyksen aiheuttamaa "kohinaa"...
Vaikka tausta on "blurrautunut" hieman, kaipaisin vielä enemmän syväterävyyttä kuvaan, jotta kohde tulisi enemmän esille...

Ja tämä on vain minun mielipide eikä tästä pidä eikä saa ottaa hernuja nenään!  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #26 : 13.09.07 - klo:09:45 »

Kiitos, mese. [:-)]  Eli ennenvanhaan, kun ei ollut painoissa kunnon koneita, niin esim. sanomalehtien kuvat oli niin rakeisia, ettei selvää meinannut saada. [:-I] [:-)]
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #27 : 13.09.07 - klo:17:58 »

Jep. Jokaista minun kuvaani saa arvostella aivan kuten itse kukin haluaa. Mitä enemmän saan kohde arvioita tai mielipiteitä kuvistani, kaikki otan ilomielin vastaan. En saa herneitä nenään mistään muusta kuin hernekeitosta olen joskus saanut?? Mutta. Vain ja ainoastaan esittelemällä muille otoksensa on mahdollisuus saada sellaista tietoa joka on kullan arvoista mieli kehittyä valokuvauksen harrastajana. Olympus 550 UZ ei ole minun viimeinen kamerani. Vaikkakaan en ole vielä oppinut kaikkia sen hienouksia, jos sellaisia ko. kamerasta yleensä on mahdollista löytää. Potuttaa niin kamalasti, kun ei kauniita elokuun kuuiltoja ollut yhtään ainutta täällä meillä. Kiitos Meselle kuvakommenteista. Kaikki totta.....
« Viimeksi muokattu: 13.09.07 - klo:18:00 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Olympusta moitittu yleisfoorumeissa.
« Vastaus #28 : 11.10.07 - klo:00:03 »

Meille ostettiin tänään Olympuksen SP 550 UZ. Tai se oli miehen valinta,se on aina ollut Olympuksen miehiä.   [:-I]
Mulla oli ennen Canon filmikamera ja miehellä Olympus. Nyt sitten mies voitti.   :-O
No,mä en kovin paljon näistä digikameroista ymmärrä ja mies on netistä onkinut vertailutietoja.
Meillä oli vähän pakko ostaa parempi kamera,kun tuli hääkuvauskeikka.Ehtii vähän harjoitella ennen sitä.Ennen mä jouduin kuvaamaan kaikki sukujuhlat,mutta olen saanut onneksi ujutettua ne nyt miehelle.   :-))
Nykyään minä kuvaan enemmän näitä arkipäivän asioita,mutta jospa sillä oppis kuvaamaan.   [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.117 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.