Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26363 kertaa)

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #75 : 17.02.08 - klo:22:40 »

Mullakin on vkl:n aikana itäneet  [:-)] pistin muovipussiin purkin vimeviikolla kun en heti hokannu.
Nyt on lisää multaa, että ei kun loputkin siemenet multaan, no ei ehkä kaikkia kerralla.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #76 : 18.02.08 - klo:07:45 »

Kaksi siementä kolmesta itänyt. Ei niinkään huonosti, tosin elättelen vielä toiveita, että se kolmaskin lähtisi kasvamaan.  [:-)]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #77 : 19.02.08 - klo:18:06 »

Jippii!  [:33]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #78 : 21.02.08 - klo:14:36 »

Mun ihmekukat ei idä! [:´((] Mikä vikana...? ihan tavallisessa kukkamullassa ovat ja kosteita muovin alla.

muoks. niin ja lämpimässä auringossa ikkunalaudalla.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #79 : 21.02.08 - klo:16:19 »

Onko liian kosteassa?
Kauanhan munkin kesti itää, tai ainaki odottavan aika on pitkä  [:-)]
Mulla oli kestomultaa eli on karkeampaa kuin tavallinen, mutta ei se syy siitäkään löydy.
Laita uudet multaan, ehkä oli huonoja/itämiskyvyttömiä siemeniä just ne.
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #80 : 21.02.08 - klo:16:46 »

Minulla myöskin itäneet.Kaksi laitoin ja toinen on jo aika pitkä ja toinen nousi myöhemmin ja on vielä ihan pieni.Minulla oli vanhaa multaa mihin laitoin ja siitä huolimatta itivät.
Pitää nyt viikonloppuna muistaa ostaa multaa ja laittaa lisää siemeniä purkkiin  :-))
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #81 : 22.02.08 - klo:00:36 »

Mun ihmekukat ei idä! [:´((] Mikä vikana...? ihan tavallisessa kukkamullassa ovat ja kosteita muovin alla.

muoks. niin ja lämpimässä auringossa ikkunalaudalla.

Pidä kosteana(muttei liikaa) ja ota muovi pois, se saattaa kehittää hautovan ilmaston ja siemenet voi mädäntyä.. :-O
 [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #82 : 22.02.08 - klo:11:39 »

Otin eilen muovit pois. Ne oli vaan muutaman päivän, kun ei itäneitä löytynyt. Nyt ne muovit on pois, en mä usko että liian kosteassa ovat... Jotain outoa tässä on, kun oon laittanut 15 siementä eikä yksikään oo itänyt. Ekat laitoin 31.1. [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #83 : 25.02.08 - klo:13:31 »

Ei ne idä vieläkään. [:´((] Musta tää on oikeesti outoo. Yleensä oon onnistunut kukkien kanssa ihan hyvin...

Nooh... jos ostais sitten vaikka semmosen mukulan, jos nuo ei suostu totteleen...
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #84 : 25.02.08 - klo:21:54 »

Uottele vielä! oon ihan varma, että jotain alkaa tulla esille..Ihan mahotonta, et kaikki siemenet olisivat "suutareita"! Aivan kypsinä ne keräsin.. [:-)] [:-P]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #85 : 26.02.08 - klo:07:29 »

Kaikki viisi kukantaimea hengissä. Enkä vieläkään ole löytänyt niitä loppuja siemeniä [:-/], etsiskellä täytyy tänään... Jos löydän ne niin laitan sinulle Sus niitä tulemaan, koska taisit lähettää loput omasi eteenpäin....
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #86 : 26.02.08 - klo:09:07 »

Sus, haluatko multa hyvin itäviä takaisin  [:-)]
Laitoit mulle varmaan liikaa muutenkin, jääkaapissa ovat tallessa kun en viitsinyt yhtäaikaa kaikkia laittaa.
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #87 : 26.02.08 - klo:13:14 »

Hei Varpunen, jääkö sulle vielä ylimääräisiä siemeniä Susun postituksen jälkeen, tahtoisin kanssa kokeilla, hitaasti syttyvä   :-))

Tuossa tuli lehti Kotilie.., siinä oli myynnissä Ihmekukan mukuloita 10 kpl 7.50 + postikulut mitä ne lienee.

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #88 : 26.02.08 - klo:19:41 »

Mäkin kävin kukkakaupassa ostamassa ihmekukan siemeniä, värisekoitus pussillinen jossa montakymmentä siementä maksoi pari ekua. Laitoin sitä heti itämään. Nyt alkaa odottaminen milloin nousee taimille.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #89 : 26.02.08 - klo:22:03 »

Hei Varpunen, jääkö sulle vielä ylimääräisiä siemeniä Susun postituksen jälkeen, tahtoisin kanssa kokeilla, hitaasti syttyvä   :-))

Tuossa tuli lehti Kotilie.., siinä oli myynnissä Ihmekukan mukuloita 10 kpl 7.50 + postikulut mitä ne lienee.



Sus ei ole vielä vastannut, ehkä pitäisi laittaa postia kysymättä mitään  [:-)]
On minulla niitä siemeniä vielä jääkaapissa kymmenkunta, kun viisi laitoin heti multaan.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.114 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.