Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26397 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #390 : 15.10.08 - klo:09:56 »

Niin kun miekään en sitä tiedä... sen olen lukenut, että jos ne on istutettu maahan, mukulat kaivetaan sieltä ylös ja säilytetään kellarilämpötilassa turpeessa tai kuivassa rahkasammaleessa. Mulla ne kaikki kolme on kukkaruukuissa (ulkonakin vielä).

Luulisi, että vois säilyttää omassa ruukussaan siinä samassa mullassa... [:-I] Vai? Se multahan kuivuu siihen ympärille, kun ei kastele. Tietääkö kukaan?
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #391 : 15.10.08 - klo:10:22 »

Niin kun miekään en sitä tiedä... sen olen lukenut, että jos ne on istutettu maahan, mukulat kaivetaan sieltä ylös ja säilytetään kellarilämpötilassa turpeessa tai kuivassa rahkasammaleessa. Mulla ne kaikki kolme on kukkaruukuissa (ulkonakin vielä).

Luulisi, että vois säilyttää omassa ruukussaan siinä samassa mullassa... [:-I] Vai? Se multahan kuivuu siihen ympärille, kun ei kastele. Tietääkö kukaan?
Ei kyllä tarkkaa tietoa, mutta minä ajattelin ainakin säilyttää ne niissä ruukuissa multineen.  [:-I]  Pari viikkoa sitten kannoin ne tuonne navetan nurkkaan pitäis varmaan käydä tarkistamassa ovatko jo lehtensä pudottaneet??
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #392 : 15.10.08 - klo:10:38 »

Purkissa minä olen daalianjuurakoitakin talvehdittanut, äiti piti ne kukkapenkissä ja säilytti viileässä sinällään juuret.
Tapoja on monia ja mitä merkitystä jos saa säilymään, eli minä kuivatan ne purkkiin.
Nuo mitkä on penkissä täällä edelleen elossa ehkä ne yritän irrallaan säilyttää  [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #393 : 15.10.08 - klo:10:53 »

No sit mun suunnitelma on valmis. Mie jätän ne omiin ruukkuihinsa. Pistän ruukut pahvilaatikkoon ja anon kauniisti mukavalta naapuriltani, saisko laatikko olla talven heidän kellarissaan. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #394 : 17.10.08 - klo:20:06 »

Anja, kuis sie säilytit ihmekukan siemenet talven yli? Huoneenlämmössä? Jääkaapissa...?

Mulla ne on kahvinsuodatinpusseissa huoneenlämmössä tällä hetkellä...
 [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #395 : 27.10.08 - klo:09:15 »

Ihmekukkaruukut ovat nyt kellarissa, selviääkö ne  [:-I]  pitääköhän niitä hiukan kastella talven aikana [:-I]

-ei tullut yhtään siementä, no keväällä uusi yritys  [:72]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #396 : 28.10.08 - klo:05:31 »

Anja, kuis sie säilytit ihmekukan siemenet talven yli? Huoneenlämmössä? Jääkaapissa...?

Mulla ne on kahvinsuodatinpusseissa huoneenlämmössä tällä hetkellä...
 [:-)]

Mukava tietää, että "tilaukset" ovat menneet onnellisesti perille! [:-)] Siemenet kannattaa varmaan säilyttää yli talven viileässä ja pimeässä, kellarissa tai jääkaapin vihannesosastolla, jotta itävyys säilyisi parhaiten. Kukan kasvatusohjeista on hyviä linkkejä tässä ketjussa muuten. Lykkyä tykö ensi keväänä! :-))  [KIPPIS]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #397 : 28.10.08 - klo:14:10 »

Mulla vielä kukkii ikkunalla ja parvekkeella olevat on ihan vihreitä, niissä on vielä kypsyviä siemeniä. Joissakin ylösnostetuissa juurakko oli jo halkaisijaltaan 10 cm.
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #398 : 28.10.08 - klo:19:05 »

Anja, kuis sie säilytit ihmekukan siemenet talven yli? Huoneenlämmössä? Jääkaapissa...?

Mulla ne on kahvinsuodatinpusseissa huoneenlämmössä tällä hetkellä...
 [:-)]

Oops, vasta nyt kerkeen tänne! Jääkaapissa ne säilytin, pienessä muovipussissa, etteivät ime kosteutta. Juu, ne mukulat kyllä talvehtii kellarissa hyvin. Pitääkö niitä kastella, sitä en tiedä, kun mun ihmekukat on aina vain partsilla ruukuissa. No, sataahan sinne.. [:-I]
Kai niihin kelpaa samat säännöt kuin daalianmululoihin..
 :-))
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #399 : 01.11.08 - klo:18:50 »

Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .

http://cpgp.cjb.net/?page=/details/ett/Underblomma/ "Det besynnerliga med denna varietet är att en och samma växt kan bära blommor med olika färger"
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #400 : 02.11.08 - klo:15:02 »

Ei tullut värikimaraa, enkä minäkään usko, ennenkuin näen että ne eriväriset kukat ovat varmasti samasta varresta tai juurakonpalasta. Laitan ensi keväänäkin ihmekukkaa, jos vaan juurakot säilyy, tai sitten siemenistä.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #401 : 02.11.08 - klo:15:28 »

Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .

Minulla kyllä kukki samassa kukkavarressa erivärisiä kukkia  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #402 : 02.11.08 - klo:19:24 »

Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .

Minulla kyllä kukki samassa kukkavarressa erivärisiä kukkia  [:-)] [:-)]

Minkä värisiä kukkia oli - ei sattuisi olemaan kuvaa...?
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #403 : 03.11.08 - klo:07:08 »

Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .

Minulla kyllä kukki samassa kukkavarressa erivärisiä kukkia  [:-)] [:-)]

Minkä värisiä kukkia oli - ei sattuisi olemaan kuvaa...?
Kuvaa ei kyllä ole  [:-I] , mutta keltaisia ja aniliininpunaisia oli samassa kukassa. Sitten saman kukan toisessa varressa oli keltaisia kukkia, joissa oli vaaleanpunaisia viiruja.   [:-)]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #404 : 04.11.08 - klo:22:22 »

Ihmeellinen kukka!  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.236 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.