Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26379 kertaa)

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #405 : 07.11.08 - klo:14:02 »

Minun ihmekukkani ei ehtinyt kukkimaan, paljon nuppuja oli kyllä. No ehkä ensi kesänä haen aurinkoisemman paikan. :-)) [:´((]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #406 : 25.12.08 - klo:17:30 »

Joko heti tammikuussa voisi ne ihmekukan mukulat istuttaa multaan, vai onkohan liian aikaista?
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #407 : 26.12.08 - klo:13:42 »

Mun juurakot on kylmäkellarissa ainakin maaliskuulle, kun aika nopeestihan ne kasvuun päästyään kasvavat. Siemeniä laitan multaan keväämmällä, niitä mitä risteytin eri värisellä, jos saisin kaksivärisiä kukkia.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #408 : 28.12.08 - klo:22:41 »

Toin syksyllä nupussa olevat ihmekukkani sisään ja ne pudottivat kaikki lehdet. Nyt ne tekevät uusia vihreitä ja reheviä versoja, jännä katsoa pysyvätkö talven sisällä hengissä. Osan juurista vein kellariin.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #409 : 30.01.09 - klo:19:16 »

Tarkastin omia ihmekukan juurakoita ja muutama juurakko on mädäntynyt. Ei kait niitä vielä kannata tuoda sisälle.
Pitänee kohtapuoliin laitella uusia kasveja siemenistä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #410 : 01.02.09 - klo:17:07 »

Jokohan ihmekukan siemeniä voisi pikkuhiljaa laittaa itämään...? Milloin meinaatte laittaa? Mulla ne on vielä jääkaapissa. Eivät kyllä koko talvea olleet jääkaapissa, oisko olleet toista kuukautta nyt.

Juurakot on naapurin kellarissa. Saa nähdä miten ovat selvinneet. Milloinkohan ne pitäisi kaivaa esiin? Oon vähän sormi suussa.
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #411 : 01.02.09 - klo:22:56 »

Joko heti tammikuussa voisi ne ihmekukan mukulat istuttaa multaan, vai onkohan liian aikaista?

Mun mielestä on liian aikaista Suomen ilmastossa, odottaisin maaliskuuhun kuten mir sanoi. Ne vaatii sopivan lämmön, että lähtisivät nopeasti kasvamaan.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #412 : 05.02.09 - klo:10:34 »

Heh, tää on hauska ketju, Lisan aloittama alunperin ja mitä siitä sitten seurasikaan. :-)) 28 sivua tarinaa tähän mennessä.

Oli hauska lukea tasan vuoden takaisia juttuja, kun Anja lähetteli siemeniä ja sit miekin lähettelin vielä eteenpäin. Vois varmaan jo kylvää siemenet, viime vuonna oon kylvänyt tammikuun lopussa. [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #413 : 05.02.09 - klo:10:53 »

Oli hauskaa odotella itämistä [:-)],  aika konstikkaita ne oli mulla ainakin.
Nyt mulla on omien kukkien siemeniä ja se vasta jännää on mitä niistä tulee, toivottavasti kaksivärisiäkin Tekis mieli jo laittaa ne multaan, mutta pikkasen ootan. Kun ne vievät kasvaessaan niin paljon ikkunatilaakin.
Yksi ihmekukka mulla jo on, se oli salamatkustanut mullan seassa kukkapurkkiin, vähän hontelo, lisäksi kasa juurakoita.

Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #414 : 05.02.09 - klo:10:55 »

Totta tosiaan ihmeellinen ketju ja kukka.

Mulla on kellarissa kuusi tainta n. 10 cm korkeita, niiden lehdet näyttää kyllä ihmekukan lehdiltä, olikos mulla niitä siemeniäkään niin paljon... [:-I]  nämä itivät ja kasvoivat omia aikojaan otin ne myöhään syksyllä kellariin. Koko talven niissä on ollut vihreät lehdet.

Ne kaksi isoa ihmekukkaa, joiden nuput ei oikein jaksaneet aueta, pudottivat nopsaan lehtensä sisälle tultuaan  [:-I]  kellarissa nekin ovat, en ole vielä multaan kurkannut, lisännyt vain tilkkasia vettä.....
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #415 : 05.02.09 - klo:11:00 »

Kyllä mäkin taidan vielä vähän odotella, ennen kuin laitan noita omia siemeniä multaan. Kun kokemuksesta tietää just senkin, kuinka suuriksi ne kasvavat. Viime vuonnahan mun idätys onnistui tosi huonosti, kun 15 siemenestä iti vain kolme. Syy jäi arvoitukseksi. No nyt oon ostanut taimi- ja kylvömultaa, että ainakaan mullassa ei pitäis olla vikaa. Jännää tosiaan itääkö omat siemenet ja jos itää, minkä värisiä kukista tulee. [:-)]

Ja juurakot tosiaan ovat naapurin kellarissa. Sekin on jännää nähdä miten käy niiden kanssa.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #416 : 05.02.09 - klo:11:37 »

Samoin täällä maltetaan vielä odottaa siemenien multaan piilottamisen kanssa  [:-I] :-)) :-))
Juurakot talvehtineet ainakin märkänemättä, tosin ei niissä vielä mitään elonmerlliä näy, mutta ehkä olisikin liian aikaista alkaa kasvuun. Säilytin ne n.+5 asteen lämmössä ja ovat siellä edellenkin.
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #417 : 05.02.09 - klo:22:44 »

Minunkin on alkanut tekemään mieli tuota ihmekukkaa.   [:36]
Onko kellään antaa,vai mistä niitä saa. [:-I]   
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #418 : 06.02.09 - klo:02:01 »

Todella ihmeellinen kukka.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #419 : 06.02.09 - klo:07:41 »

Minunkin on alkanut tekemään mieli tuota ihmekukkaa.   [:36]
Onko kellään antaa,vai mistä niitä saa. [:-I]   
Minulla on siemeniä , voin lähettää,laita osoite yv:nä.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.144 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.