Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26346 kertaa)

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #465 : 26.02.09 - klo:21:23 »

Multa oli niukasti kosteaa, sinne suoraan siemenet noin sentin syvyyteen, purkit oli melko pimeässä nurkassa itämiseen asti.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #466 : 26.02.09 - klo:23:19 »

Minä sain Anjalta siemeniä (iso halaus Anajlle), mutten vielä ennättänyt laittaa multaan. Siemenet ovat näytillä koko ajan keittiön pöydällä jotten unohtaisi.
Nyt on vaan niin että oiskohan tuo anopin (  [NUT] :-)) ) huominen vierailu vienyt multa innostuksen muista hommista. Anoppi käynyt meillä viimeksi.... apauttiarallaa viisi vuotta sitten  [:-I] [:-)]
Heti vierailun jälkeen laitan siemenet multiin.
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #467 : 27.02.09 - klo:00:05 »

Ei kiirettä puppu!  Kyllä ehdit idättää anopista huolimatta!  :-))
Juu, lämmin paikka ja sopiva kosteus ja paljon valoa!  [:-)]
ja eikun idättämään!
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #468 : 27.02.09 - klo:18:05 »

Yksi joku pieni valkoinen kurkkii mullasta, onkohan se pikkuitu?
Tänään kahdeksan siementä multiin, en malttanut odottaa ensi kuuhun  [:-DD]

Nyt lauantai siellä on tosiaan yksi pikkualku, viikko istutuksesta. Muuten ei näy lisää, vaikka viikko sitten neljä siementä multiin piilotin, mutta onhan yksikin jo jotain!
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:18:31 kirjoittanut kati »
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #469 : 04.03.09 - klo:19:42 »

Minun ihmekukan juurakot on heränneet eloon. Mullan seasta kasvaa uusia versoja. [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #470 : 06.03.09 - klo:13:08 »

Nyt kurkkii toinenkin ihmekukan alku  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #471 : 06.03.09 - klo:15:40 »

Tämmösesti kasvaa nyt viime vuoden juurakoista uutta versoa.

Viime lauantaina löysin kesäisen ihmekukan siemenen parvekkeen lattian reunasta ja pistin se multaan. Jo eilen se puski ylös mullasta ja nyt on taimella. Ilahduttavaa, kun omien kasvien siemenistä jokainen iti ja nousi taimelle noin vajaassa viikossa. Viime vuonna kaupan siemen iti heikosti ja hitaasti.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #472 : 06.03.09 - klo:15:51 »

Minun kakkossatsi ihmekukkaa ei meinaa itää ollenkaan. :-O Ykkössatsikaan ei hyvin itänyt ja "täystuhot" tuhosi senkin vähän. Jäänköhän mää kokonaan ilman... [:-I]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #473 : 07.03.09 - klo:09:06 »

Karvaiset täystuhot ovat aika tehokkaita kasvien kasvatuksessa. Mullakin pentu nappas irti purkista sen viimesimpänä nousseen ihmekukan. Onneksi huomasin sen samantien, eikä kisu ehtinyt tuhota sitä. 
Mistäs sulle nyt siemeniä saisi, minullakin kaikki meni multaan. Kukkakaupassa siemenet on maksaneet pari euroa. Ehkäpä mullasta vielä nousee taimia, mullakin viime vuonna kesti aika kauan.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #474 : 07.03.09 - klo:10:14 »

Minun kakkossatsi ihmekukkaa ei meinaa itää ollenkaan. :-O Ykkössatsikaan ei hyvin itänyt ja "täystuhot" tuhosi senkin vähän.
Jäänköhän mää kokonaan ilman... [:-I]

Muistankos mä ihan väärin, mutta etkös sinä vienyt kukan mukuloita naapuriin säilöön? Kun sulla itselläsi ei ollut sopivaa paikkaa niitä säilyttää.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #475 : 07.03.09 - klo:10:30 »

Minun kakkossatsi ihmekukkaa ei meinaa itää ollenkaan. :-O Ykkössatsikaan ei hyvin itänyt ja "täystuhot" tuhosi senkin vähän.
Jäänköhän mää kokonaan ilman... [:-I]

Muistankos mä ihan väärin, mutta etkös sinä vienyt kukan mukuloita naapuriin säilöön? Kun sulla itselläsi ei ollut sopivaa paikkaa niitä säilyttää.

Juu on on, säilössä on kaksi mukulaa. Se on sit vaan iso "JOS", että tuleeks niistä jotakin. Pitää kai pian hakea ne naapurin kellarista. [:-)] Ja siis siemeniäkin mulla vielä on, mut alkaa jo kyllästyttää aloittaa kolmas kylvöyritys, en tiiä viittinkö enää, jos tää toka yritys ei onnistu. Tokayrityksen siemenet on olleet mullassa 2 viikkoa, eikä näy mitään. [:-I] Kun oon lueskellut ihmekukasta, niin itämisajaksi annetaan mahottoman iso haarukka, 5-21 päivää.

Ekassa kylvöksessä eka taimi tuli 8 päivässä näkyviin. Sen tuhos pikku kulta rakas täystuho Nöpö. Toinenkin taimi ilmestyi, yritin pitää ruukkua "piilossa" muiden kasvien takana, mut ei auttanu, sen tuhosi pikku kulta rakas täystuho Nöpö. Itkiskö vaiko naurais... [:´((] [:-DD] [:´((]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #476 : 07.03.09 - klo:10:34 »

Juuri hain kellarista pelargonioiden lisäksi talvehtimassa olleet ihmekukan mukulat. Kolmessa on selvästi elämää, uusia versoja pukkaa esiin, kolmesta muusta en vielä tiedä. Multaan meinaan lykätä nekin.  [:-)] Lämpimässä paikassa edistystä voi tapahtua nopeastikin. Tai sitten ei...aika näyttää.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #477 : 07.03.09 - klo:10:57 »

Mun pittää nyt tehhä niin, että ens tartteen käydä kyydin kera ostamassa tavallista kukkamultaa, ei ole kuin kylvömultaa. Sit vasta haen ne sieltä kellarista.
 
Pelargonia rupes lykkään vihreetä jo tammi-/helmikuussa, otin valoisaan, täystuho pudotti ruukun ja ne hennot vihreet katkes ja sit koko höskä kuoli. Koruköynnöksetkin män. Olivat muovin alla jo pikkuruisella taimella, toissayönä "joku" kävi kuopimassa ne taivaan tuuliin. Että semmosta peliä meillä... uudet kylvökset menee kyllä suojaan vanhaan gerbiilihäkkiin kaltereiden taa, kunhan saan sen häkin haettua tuolta lumihangesta. [:-DD] Just nyt alkaa olla käsillä se aika, kun pitää pistää köynnösten siemenet ym. multaan. [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #478 : 14.03.09 - klo:18:01 »

Vain kolme ihmekukkaa on noussut mullasta  [:´((] tahtoo useamman  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #479 : 14.03.09 - klo:19:54 »

Mikä tuon Ihmekukan latinan kielinen nimi on?

Olisin tuollaisen ostannut täältä mutta en tiedä tuon kukan ruotsinkielistä nimeä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.096 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.