Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26364 kertaa)

tinttinen

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #660 : 22.07.09 - klo:12:36 »

Tarvitseeko joku ihmekukan siemeniä? Keruu meneillään ja jatkuu syksyyn asti.  [:-DD]

täälläkin haluttaisiin kokeilla ensi kesäksi uudenlaista. ainaiset krassit, espanjanliput, päivänsinet ja kelloköynnökset alkavat kyllästyttää.:) no, viime ja toissa kesänä oli perunaa ja bataattia köynnöstämässä. perunankukka on kaunis ja bataatista saa helpolla varjoa, kun se venyy ja venyy ja venyy...
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #661 : 22.07.09 - klo:22:35 »

Mä huomasin illalla ekat nuput. Parisen viikkoa, ja sitten ne aukeaa, mun ekat räiskyvänkirjavat.  :-))
Nopeasti kasvaneet, toukokuun lopussa kylvin ja nousivat taimelle kesäkuun alussa.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #662 : 22.07.09 - klo:22:36 »

Tarvitseeko joku ihmekukan siemeniä? Keruu meneillään ja jatkuu syksyyn asti.  [:-DD]

täälläkin haluttaisiin kokeilla ensi kesäksi uudenlaista. ainaiset krassit, espanjanliput, päivänsinet ja kelloköynnökset alkavat kyllästyttää.:) no, viime ja toissa kesänä oli perunaa ja bataattia köynnöstämässä. perunankukka on kaunis ja bataatista saa helpolla varjoa, kun se venyy ja venyy ja venyy...

Eiköhän tuo onnistu, sitten syksymmällä, kun olen saanut tarpeeksi siemeniä varastoon.  [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #663 : 22.07.09 - klo:23:25 »

Tarvii siemenii  [NUT] . Ei nupun nuppui mun ihmeellisissä kukissa  [NUT]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #664 : 23.07.09 - klo:01:11 »

Täälläkin kehittymässä siemeniä, niinko varavarastoon  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #665 : 23.07.09 - klo:09:10 »

Ninä olen jo kaksi ensimmäistä kantanut kompostiin. Kukkivat alkukesällä ahkerasti ja kasvoivat mahtaviksi "reuhakkeiksi". Siirsin ulos, eivät viihtyneet ja koska en tiennyt että olisi pitänyt laittaa isoon astiaan, kukat hiipuivat minikokoisiksi. Heitin pois koska eivät enää olleet kauniita.
Myöhemmin kylvämistäni kolmesta on tullut suurikokoisia, niissä ei kukkia ole, ei edes nuppuja. Katsotaan miten käy.  [:-I]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #666 : 23.07.09 - klo:21:00 »

Miksi heitit ne pois, ihmekukan mukulat voi talvettaa. Minunkin ihmeeni kukkivat viimevuotisista mukuloista. Keväällä istutin ne ruukkuihin, eikä mennyt kauaakaan kun vihreää versoa rupesi pukkaamaan esiin. Ja ne kukat sitten... [NUT]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #667 : 23.07.09 - klo:22:26 »

Ninä olen jo kaksi ensimmäistä kantanut kompostiin. Kukkivat alkukesällä ahkerasti ja kasvoivat mahtaviksi "reuhakkeiksi". Siirsin ulos, eivät viihtyneet ja koska en tiennyt että olisi pitänyt laittaa isoon astiaan, kukat hiipuivat minikokoisiksi. Heitin pois koska eivät enää olleet kauniita.
Myöhemmin kylvämistäni kolmesta on tullut suurikokoisia, niissä ei kukkia ole, ei edes nuppuja. Katsotaan miten käy.  [:-I]

Siksikö minunkin kukat ovat niin pieniä.   [:65]
Mulla kukkii vain yksi ihmekukka ja siinäkään nuput eivät tahdo jaksaa aueta.   [?]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #668 : 24.07.09 - klo:09:07 »

Miksi heitit ne pois, ihmekukan mukulat voi talvettaa. Minunkin ihmeeni kukkivat viimevuotisista mukuloista. Keväällä istutin ne ruukkuihin, eikä mennyt kauaakaan kun vihreää versoa rupesi pukkaamaan esiin. Ja ne kukat sitten... [NUT]
En tullut tuota ajatelleeksikaan. Pitääkin nyt näiden kolmen jäljelläolevan mukulat talvettaa.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #669 : 24.07.09 - klo:10:10 »

Miksi heitit ne pois, ihmekukan mukulat voi talvettaa. Minunkin ihmeeni kukkivat viimevuotisista mukuloista. Keväällä istutin ne ruukkuihin, eikä mennyt kauaakaan kun vihreää versoa rupesi pukkaamaan esiin. Ja ne kukat sitten... [NUT]
En tullut tuota ajatelleeksikaan. Pitääkin nyt näiden kolmen jäljelläolevan mukulat talvettaa.

Kannattaa talvettaa mukulat.  [:-)]
 Minunkin viimekesäiset siemenistä kasvatetut kukat olivat aika surkeita kesällä, mutta innostuivat kukkimaan reilummin vasta elokuun lopulla. Samoin näkyy olevan tämänkesäisissäkin, siemenistä kasvatetut kukat ovat aika rankaisia, pienet lehdykät vain latvoissa, joissa muutama kukka. Mukuloista kasvaneet ovat kukineet tasaisesti koko kesän  [:-)] Mitenkäs teillä toisilla?
 
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #670 : 24.07.09 - klo:10:16 »

Tasaisesti ovat kukkineet, kun vauhtiin pääsivät.  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #671 : 24.07.09 - klo:15:49 »

Vihdoikin sain melkein koko kukan kuvaam

Alimmaisista oksista pari oksaa katkesi, toisen juurrutin ja toisen tökkäsin maahan. Siellä nekin näyttävät kohta kukkivan.
Istutin kuusi mukulaa tuohon yhteen liian pienneen ruukkuun, vaikka iso selin on, lopputulos on tuossa. Ei millään meinannut pysyä pystyssä, nyt ruukku on isossa altakasteluruukussa, tuettuna, ja ruukkuun mahtuu vettä........................paljon.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #672 : 24.07.09 - klo:15:55 »

Jopas on rehevän näköinen Pihiksen ihmekukka.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #673 : 24.07.09 - klo:16:12 »

Onpa upea Pihiksen kukka!
Mulla ei vieläkään nupun nuppua!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #674 : 24.07.09 - klo:17:40 »

Tosi mahtava ihmekukka Pihiksellä.  [:-)]
Mikähän minulla on vikana kun ruskistuu lehtiä ja kuivuu pois ?
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.177 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.