Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26342 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #690 : 28.07.09 - klo:15:41 »

Tarvitseeko joku ihmekukan siemeniä? Keruu meneillään ja jatkuu syksyyn asti.  [:-DD]

täälläkin haluttaisiin kokeilla ensi kesäksi uudenlaista. ainaiset krassit, espanjanliput, päivänsinet ja kelloköynnökset alkavat kyllästyttää.:) no, viime ja toissa kesänä oli perunaa ja bataattia köynnöstämässä. perunankukka on kaunis ja bataatista saa helpolla varjoa, kun se venyy ja venyy ja venyy...

Espanjanlippu on mulle ihan outo kasvi. [:-)]

Laitoin googleen kuvahauksi espanjanlippu ja vastaukseksi tuli pelkkiä Espanjan lippuja. Normaalihaussa sama. [:-DD] Ei hyväksy yhdyssanana espanjanlippua. [:-I]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #691 : 31.07.09 - klo:10:48 »

Yhtenä päivänä otin ja siirsin 5 ihmekukkaani isompiin ruukkuihin,kun osa oli niin kärsineen näköisiä.
Olikin siellä mahtavat juurakot.   :-O
Ens keväänä osaa laittaakin heti suurempaan.
Sitten huomasin yhdessä kukassa sen ihmeen:

   :-))
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #692 : 31.07.09 - klo:13:23 »

Hyvä Inke  [:5]
Hyvänäköiset ovat sinunkin kukat  [:-)]

Minulla on ihmekukkia useampia yhdessä isossa saviruukussa (halkaisija on 80 cm) Ovat rankaantuneet aika pahoin, mutta kauniisti kukkivat latvukset. Olen laittanut sinne juurelle kuivattuja saman kukan siemeniä ja nyt on hieman tuuheamman näköinen myös alempaa, kun ovat taimelle nousseet.  Pitääkin varmaan ensi kesänä laittaa juurelle joku matalampi kasvi niin ne pelkät rangat eivät sitten näy.  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

tinttinen

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #693 : 01.08.09 - klo:18:44 »

Tarvitseeko joku ihmekukan siemeniä? Keruu meneillään ja jatkuu syksyyn asti.  [:-DD]

täälläkin haluttaisiin kokeilla ensi kesäksi uudenlaista. ainaiset krassit, espanjanliput, päivänsinet ja kelloköynnökset alkavat kyllästyttää.:) no, viime ja toissa kesänä oli perunaa ja bataattia köynnöstämässä. perunankukka on kaunis ja bataatista saa helpolla varjoa, kun se venyy ja venyy ja venyy...

Espanjanlippu on mulle ihan outo kasvi. [:-)]

Laitoin googleen kuvahauksi espanjanlippu ja vastaukseksi tuli pelkkiä Espanjan lippuja. Normaalihaussa sama. [:-DD] Ei hyväksy yhdyssanana espanjanlippua. [:-I]

se on punamiinanköynnöksistä yksi, jonka kukka on hehkuvanpunainen ja keskus keltainen, kuten espanjan lipussa. siksi sitä sanotaan espanjanlipuksi.:)
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #694 : 01.08.09 - klo:19:16 »

Inkellä komeita ihmekukkia  [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #695 : 01.08.09 - klo:19:26 »

Nyt näkyy värinpilkahdusta, keltaista tai keltaoranssi, ihan  jännittää se millaisia niistä tulee. Usean kerran päivässä kurkkailen nuppuja onko kasvaneet.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #696 : 02.08.09 - klo:19:10 »

Joko alkaa mir paljastua mitä väriä on tulossa?

Tähän ihan todisteeksi vaan tämä tämän kesän ihme, eli keltaista sain siis eka kertaa. Mukulasta, joka viime kesänä teki kirjavaa kelta-oranssia kukkaa.


Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #697 : 02.08.09 - klo:20:22 »

Minulla ne kolme viimeksi kylvettyä; kasvavat ja kasvavat ja kasvavat ja kasvavat........
Jotenkin ihan kuin nuput kuihtuis pois, siis ensteks olis ja sitten ei.  [?]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #698 : 02.08.09 - klo:20:46 »

Ensin se näytti keltaselle, nyt se näyttää oranssiselle.  Ihan just kävin nappaamassa kuvan oranssilta se näyttää.

Toivottavasti mun kukat ei muutu yksiväriseksi ensi vuonna.  Pitää keräillä siemeniä näistä kirjavista, yksivärisistä olen keräillyt aika paljon. Ja kunhan nyt ei kävisi niin että ensi vuonna mulla olisi sata ihmekukkaa, nythän niitä on melkein 50 tai olisi, mutta fasaanikukko meni kuopimaan ja kylpemään mun ihmekukkien sekaan ja muutama taimi meni pilalle ne kuihtui.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #699 : 02.08.09 - klo:21:51 »

Tässä huono kännykällä otettu kuva ihmekukastani
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #700 : 02.08.09 - klo:22:25 »

Nätti on Tuuliankin ihmekukka  [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #701 : 02.08.09 - klo:22:38 »

Hienot värit Tuulian ihmekukassa. [:-)]
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #702 : 03.08.09 - klo:09:20 »

Kukka kestää vain vähän aikaa, mutta nuppuja on paljon. Tuo keltainen kukka on kaunis. Ostin kerran puutarhamessuilta ihmekukan juurakkoja ja niistä tuli vain sellaisia vaaleankeltaharmaita kukkia ja kukat olivat hyvin pienet. Näistä Anjalta saaduista siemenistä näyttää kasvavan monenvärisiä ja suurikukkaisia.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #703 : 11.08.09 - klo:19:56 »

Mun nuoret ihmekukat aloittivat kukinnan. Broken colours lajike, josta pussin kuvan perusteella luvataan vaikka minkä väristä kirjavaa kukkaa. Nyt on punaisia, aniliinia ja vaaleanpunaista kukkaa, kaikki ovat yksivärisiä, samanlaisia kuin minulla jo on. Pois ne viskaan sitä mukaa kun värit selviää, samanlaisia en viitti enempää kasvatella.
Eipä se kasvi kovin kaksinen muutenkaan ole, pienikukkainen iso korstale, joka vaatii paljon huolenpitoa ja vie paljon tilaa.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #704 : 11.08.09 - klo:22:50 »

Ostosiemenistä kasvatetuista ihmekukista yksi on avannut kukkansa - värinä valkoinen, jossa anilininpunaisia pilkkuja. Kuvat vaan ei onnistuneet kun oli jo niin kovin hämärää ulkona...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.35 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.