Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26392 kertaa)

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #720 : 17.08.09 - klo:11:06 »

Eilen tuuli niin kovaa,että siitä kukkimattomasta ihmekukasta katkes varsi,vaikka olin ne tukenut.   [:-(]
Tökkäsin se multaan,lähteneekö miten,kun oli jo nuput,ainakin on nuupallaan vielä.
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #721 : 17.08.09 - klo:15:25 »

Eilen tuuli niin kovaa,että siitä kukkimattomasta ihmekukasta katkes varsi,vaikka olin ne tukenut.   [:-(]
Tökkäsin se multaan,lähteneekö miten,kun oli jo nuput,ainakin on nuupallaan vielä.

Mullakin oli molemmissa taittuneissa oksissa paljon nuppuja. Tuossa kuvassa näkyy jotta molemmat selvisivät hengissä. Tuo maahan tökätty tarvitsi pajon enemmän vettä, kuin tuo juurrutettu.


Aina kannattaa kokeilla, vettä ja ravintoa   [:-I] tosin nyt on jo loppukesä, kerro kuulumisia  [:72]

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #722 : 17.08.09 - klo:15:35 »

Mä muuten viimekesänä laitoin yhteen 80-vuotisjuhlakimppuun myös yhden ihmekukan oksan. Oksassa oli avonaisia kukkia ja nupussa olevia. Ne nupussa olevat aukesivat maljakossakin useamman päivän ajan. Ehkä kannattaa ottaa ihan maljakkoon, jos oksa katkeaa. Sitä en tosin tiedä, aukeaako, jos nuput ovat vielä kovin pieniä.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #723 : 17.08.09 - klo:18:12 »

Jos ne on jo aukeamaisillaan, niin aukeaa maljakossa ja mitä nuorempi oksa, niin sitä helpommin se tekee uudet juuret.
Mulla on auennut lisää niitä "kirjavia" kaikki punaisia yksivärisiä.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #724 : 17.08.09 - klo:19:01 »

Ennättävät sentään minunkin viimeiset ihmekukkani kukkimaan.


Kuva kovin tumma kun ovat kuistin ikkunalla ja valoa on taustalla.
Valitettavasti kaikissa kolmessa yksilössä näyttää olevan kukkien väri sama. No kukkivat kuitenkin.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #725 : 17.08.09 - klo:19:15 »

Kolme kuvaa pistän. Ekassa nuppuina ja tokassa samat kaksi nuppua tänään auennut. Nämä tulee siis samasta mukulasta. Siitä, josta mun kaikki muutkin tämän vuoden kuvat on.

Mut yks ihmejuttu. Nuo kakkoskuvan kukat aukesivat siis tänään iltapäivällä. Kuvatessa aattelin, että menen myöhemmin kuvaamaan, kun ovat ihan auki, tuossahan eivät ole. (Lähinnä värien vuoksi kuvasin.) No, menin, ja ne oli jo alkaneet tekemään kuolemaa. :-O Eivät edes auenneet kunnolla. Sama on käynyt nyt aiemminkin yhden keltaisen kanssa. Ei auennut kokonaan ja alkoi olla kuollut jo klo 18-19 maissa. Höh. No, kävin nyt antamassa lannoitetta kukalle.










Sitten kuitenkin, samassa ruukussa ja samasta mukulasta nämä kukkii näin iloisesti tänään.




Mitens tää nyt tälleen...?

Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #726 : 17.08.09 - klo:19:18 »

Minulla on ollut tuo sama ilmiö näiden viimeisten kukkien kanssa, eli aukeaa- ei aukea.  [:-(]
Laitoin tänään lannoitetikkuja kun tuntuu ettei mikään kastelun mukana riitä.  [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #727 : 17.08.09 - klo:19:21 »

Jos se tosiaan ois ravinnonpuutetta. En kyllä ole pitkään aikaan muistanutkaan lannoittaa, ja runsaasti on kukkinut, siis ravinnetta mullasta varmaan myös runsaasti kulunut.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #728 : 17.08.09 - klo:19:29 »

Niin vähän arvelisin. Minullakin ovat nuo kolme kuitenkin suhteellisen pienessä altakasteluruukussa, joskus muistan lannoitta joskus en.   [NUT]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #729 : 18.08.09 - klo:20:50 »

Näinköhän tuo eilinen lannoitus jo auttoi, kävin kurkkaas just ja 6 keltaista kukkaa kukki oikein iloisesti. Eivät siis oo illansuussa kuolleet, kuten tässä aiemmin on tapahtunut. [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #730 : 19.08.09 - klo:12:03 »

Kukinta hiipunut ja lehdetkin rupsahtaa vaikka on saanut lannoitetta. taitaa päivän lyhentyminen merkitä jotain. Ihmekukka tietää, jotta syksy on tulossa ja siemenet pitäis kypsyttää.
Siemeniä kannattaa tarkkailla päivittäin  [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #731 : 19.08.09 - klo:15:24 »

Mä heitin vanhat kompostiin, olivat menneet rumiksi, vain valkeaa ja keltasta jätin, niistä otan juurakot talteen.
Siemeniä keräilin aika paljon niistä yksivärisistä.
Siemenfirmasta vastasivat mulle, ja pyysi seurata tuleeko kaikista yksivärisiä jne. No, eipä ne kaikki ehdi mitenkään kukkia ja niiden mukuloita en näillä näkymin säästä talven yli.
Mä muuten huomasin, että ihmekukkapenkkiin oli alkanut kasvaa kesän taimien siemenistä uusia pieniä ihmekukkia.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #732 : 20.08.09 - klo:16:56 »

Minun ihmekukkani teki eilen ensimmäisen kukan. Kauanpa sitä odottelinkin [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #733 : 20.08.09 - klo:17:50 »

Onnittelut Puppu! [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #734 : 20.08.09 - klo:18:53 »

Onnittelut onnistumisesta uudelle ihmekukankukituskerhon jäsenelle! [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.193 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.