Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26374 kertaa)

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #825 : 24.03.10 - klo:13:31 »

Mulla on ihmekukassa jo nuppuja! :-))

Niin mullakin. Punaisessa ihmekukassa.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #826 : 24.03.10 - klo:13:57 »

Mulla on ihmekukassa jo nuppuja! :-))

Niin mullakin. Punaisessa ihmekukassa.  :-))

Niin juuri, punaisessa mullakin. Ne uudet varret samassa ruukussa onkin sitten niitä kelta-puna-oranssikirjavia.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #827 : 24.03.10 - klo:15:34 »

Mun talvehtineet juurakot taisi kuolla, näyttää lahonneilta, ehkei enää jaksaneet, kun olivat toissavuotisia.
Uudet taimet kasvaa ja siirsin ne tilavampaan purkkiin kasvamaan. Ensinnä kylvetyt latvoin ja ne latvuksetkin ovat juurtuneet. Joittenkin lehdissä näkyy väriläiskiä.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #828 : 24.03.10 - klo:15:44 »

Jos lehdissä on väriläiskiä, kasvin kukista tulee kirjavia. Niin ainakin mulla on tapahtunut.  [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #829 : 27.03.10 - klo:17:49 »

No niin, Pyrikseltä saadut siemenet mullassa, että voi liittyä tähän kukkaisketjuun, ylösnousua eikun itämistä siis odottelen.  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #830 : 28.03.10 - klo:11:43 »

Pitäiskihöhän jo kaivaa juurakot esiin ovat tuolla navetan kätköissä  [:-)] Muutaman siemenen laitoin ja viime viikolla ja nyt ovat jo hyvällä taimella  [:-)] Taidanpa kylvää siemeniä suoraan kukkapenkkiin ja kokeilla kuinka onnistuu  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #831 : 28.03.10 - klo:12:25 »

Ai kun oon iloinen, kun nuo mun kahdessa ruukussa olleet ihmekukan mukulat tosiaankin säilyivät omassa eteisessä talven yli, vaikkei se olekaan kellarilämpötilassa vaan lämpimämpi.

Luulin, että toisen ruukun mukula oli mennyt, kun oli päältä ihan murenevaa, vaan kun vaan odottelin, alkoi sekin työntää eloa. [:-)]

Pitääkin ottaa tänään kuva.

Ja pitääkin varmaan suorittaa latvomista ja pistää niistä uusia taimia, varsinkin noista, joiden tiedän olevan muuta kuin anilliininpunaisia. [:-)]

Ja pikimmiten siemeniä multaan. Oon vähän myöhäinen siementen kanssa tänä keväänä. No hyvä niin, varsinkin päivänsinen kohdalla, joka kasvaa usein liian isoksi sisätiloissa ennen kuin ne saa ulos.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #832 : 01.04.10 - klo:07:35 »

Pitäiskihöhän jo kaivaa juurakot esiin ovat tuolla navetan kätköissä  [:-)] Muutaman siemenen laitoin ja viime viikolla ja nyt ovat jo hyvällä taimella  [:-)] Taidanpa kylvää siemeniä suoraan kukkapenkkiin ja kokeilla kuinka onnistuu  [:-)]
Eilen sitten kaivoin juurakot esiin ja surukseni huomasin, että olivat lahes kaikki paleltuneet [:-(] . No ei hätiä mitiä siemeniä riittää :-))  ja täytyy nyt pyhien aikaan lattaa niitä kasvamaan  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #833 : 02.04.10 - klo:18:05 »

Ne nousivat ylös siis ovat itäneet mun ihmekukat! Komeita sirkkalehtiä työntyy mullasta.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #834 : 02.04.10 - klo:21:52 »

 [:5]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #835 : 04.04.10 - klo:11:10 »

Ootteko laittaneet vain yhden siemenen ruukkuun vai useampia?
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #836 : 11.04.10 - klo:12:33 »

Yhden siemenen mä olen laittanut vaa, kun leviää nopeesti ja nopeesti vie paljon tilaa. Purkkia vaihtelen vaiheittain isompaan, kestää hyvin siirrot. Mulla on siementaimet venähtäneet yli puolimetrisiksi. Kohta ootellaan nuppuja.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #837 : 11.04.10 - klo:13:15 »

Ootteko laittaneet vain yhden siemenen ruukkuun vai useampia?
Ootteko laittaneet vain yhden siemenen ruukkuun vai useampia?

Kylväessä vaan yhden siemenen pikkuruukkuun, mutta suurempaan ruukkuun vaihtaessa mulla on yhdessä ISOSSA ruukussa kaksi tainta. Hyvin mahtuvat, se ruukku tosin on iso, hiukka ämpäriä pienempi. Ja siinä ruukussahan on jo mukulat syntyneet, niin ne mukulathan alkaa työntää montaa vartta yhtaikaa.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #838 : 14.04.10 - klo:12:37 »

Tässä nämä mun mukuloista kasvaneet ihmekukat tällä hetkellä. Tuo "keskimmäinen" pöheikkö kasvaa tuosta oikeanpuolisesta isosta ruukusta. Nöpö oli muotoillut vartta (ruukussa nukkuessa [:-DD] ) niin, että perusvarsi menee ruukun reunasta ALASpäin ja sieltä haarakkeet lähti kasvamaan ylöspäin. Varsi oli melkein poikki, niin vääntynyt, mutta hengissä selvisi. Jos varsi ois suora, niin kukka ois n. 35 senttiä korkeampi kuin kuvassa. [:-)]

Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #839 : 14.04.10 - klo:17:26 »

Tässä nämä mun mukuloista kasvaneet ihmekukat tällä hetkellä. Tuo "keskimmäinen" pöheikkö kasvaa tuosta oikeanpuolisesta isosta ruukusta. Nöpö oli muotoillut vartta (ruukussa nukkuessa [:-DD] ) niin, että perusvarsi menee ruukun reunasta ALASpäin ja sieltä haarakkeet lähti kasvamaan ylöspäin. Varsi oli melkein poikki, niin vääntynyt, mutta hengissä selvisi. Jos varsi ois suora, niin kukka ois n. 35 senttiä korkeampi kuin kuvassa. [:-)]


Siellähän on kummikisuliinini Nöpö ja possukin!  :-)) Komeet ihmekukat, kukkivat ihan pian.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.