Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttölän kamerakerho  (Luettu 2992 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #60 : 01.08.07 - klo:19:35 »

Mä oon ihan täpinöissäni!!!
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #61 : 01.08.07 - klo:19:38 »

Niinpä näyttää, ei haittaa. Tuttu tunne.  :-))
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #62 : 01.08.07 - klo:19:38 »

Kuulostaa tutulta...jokainen joka on ostanut/ostamassa uutta kameraa, on "täpinöissä"  [:-DD]. Mä taisin nukkuakin eka yön kamera vieressä. [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #63 : 01.08.07 - klo:19:51 »

Tämä kamerakerho on todella hyvä idea. Olen mukana vaikka omistan vain alkeellisen digipokkarin, mutta jos joskus........ [:-)]
Valokuvauksesta en ymmärrä yhtään mitään ja olen kateellinen hienoista kuvistanne joihin vaikuttaa hyvän kameran lisäksi myös taito.
Juuri siitä viimemainitusta olisi kiva saada joitakin käytännön vinkkejä. Onhan sitä kaikenlaista alan kirjallisuutta, mutta uskon tällätavoin voivani saada asiasta paremmin tolkkua. Teiltä uskaltaa kysyä, ja täällä löytyy tietoa sekä ystävällisiä vastaajia.  [:-)]
Kannatan ajatusta ja olen kuunteluoppilaana (=uteluoppilaana) mukana. :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #64 : 01.08.07 - klo:19:52 »

Hyvä idis! On niin monia juttuja joita haluaisin oppia ja kysellä.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #65 : 01.08.07 - klo:20:34 »

 :-))  Onnea Sus, uuden kameran hankinnasta.
Tuo sama, mutta S3 IS on minullakin ja kyllä olen tykännyt kamerastani, vaikka en vieläkään osaa ihan täysin sillä kuvata. Toisinaan tulee ihan hyviä ja jopa parempia kuin uskalsin toivoakaan kuvia ja toisinaan taas ei.

Pönttölän kamerakerho on hyvä idea. Seuraan mielenkiinnolla tapahtumaa. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #66 : 01.08.07 - klo:20:36 »

Upeaa, Sus! Ja kun saat vielä viisi  [:-DD] samanlaista kameraa, niin siulla riittää akkuja ja kameroita varpilla lopuks ikää  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #67 : 01.08.07 - klo:20:45 »

Upeaa, Sus! Ja kun saat vielä viisi  [:-DD] samanlaista kameraa, niin siulla riittää akkuja ja kameroita varpilla lopuks ikää  [:-DD]

Jee taitaa riittää.  [:-DD] Aluks mä kuvaan vaan yhdellä niistä ja säästän niitä neljää. Tai no, yhdellä vois kuvata vesisateessa (saa kastua)... yhdellä lintuja (säädöt valmiina), yhdellä ötöjä (säädöt aina valmiina) ja yhdellä käyttäen ihan käsisäätöä, ilman automatiikkaa. Hei, selkeesti tartteen VIISI.  :-))
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #68 : 01.08.07 - klo:23:31 »

Onnea Sus, uuden kameran hankinnasta  [:-)]

Oma kamera on Canon PowerShot A570 IS ...... [:-I]  ja opetellaan ja opetellaan pikkuhiljaa ..... [:-I]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #69 : 02.08.07 - klo:17:59 »

Minäkin olen havittelemassa ensimmäistä digikameraa.Yhdeltä kaverilta saisin Hewlett pacardin,jotain 4 megaa.En tiedä niistä hönkäsenpöläystä,joten innolla seuraan tätä palstaa.
Meillä alkukesästä Olympuksen OM 40 sanoi sopimuksensa irti.Piti ottaa käyttöön vanha palvelija Olympuksen OM 1. Sehän on ihan liian raskas hennoille kätösilleni   [:-DD]. Jospa saisi tuntumaa tuolla käytetylläkin kameralla,meinaa harrastus jäädä kokonaan,kun ei jaksa pidellä isoa rohjaketta käsissä.
Minä olen harrastanut myös mustavalkoisten kuvien tekemistä,vähemmän itse kuvaamista.Olen käsin litkuissa tehnyt rusko ja sinitoonauksia ym kommervenkkejä pimiössä.Varmaan ainakin hajun puolesta mukavampi sävyttää koneella,kun ruskotoonausaine haisi mädäntyneeltä kananmunalta.   [:-(]
Katsotaan,jos päästään kauppoja hieromaan viikonloppuna.

Kirjattu

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #70 : 06.08.07 - klo:19:11 »

Itse ainakin toivoisin sellaista osiota, minne voisi lähettää omia kuviansa ja muut saisivat antaa parannusehdotuksia ja arvostella kuvaa/kuvia. Lisäksi voisi olla osio, minne pönttöläiset voisivat kirjoittaa arvosteluja eri objektiiveista.  [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #71 : 16.08.07 - klo:12:28 »

Ylös!

 
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #72 : 16.08.07 - klo:12:48 »

Itse ainakin toivoisin sellaista osiota, minne voisi lähettää omia kuviansa ja muut saisivat antaa parannusehdotuksia ja arvostella kuvaa/kuvia. Lisäksi voisi olla osio, minne pönttöläiset voisivat kirjoittaa arvosteluja eri objektiiveista.  [:-)]

Juu ja esim. epäonnistuneesta kuvasta voisi kysellä ja keskustella "mikä meni pieleen", jos ei itse osaa arvoitusta ratkaista. [:-)]
Kirjattu

iihoo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 328
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #73 : 17.08.07 - klo:19:53 »

Oliskohan se kamerakerho kuitenkin tässä "Pönttöfoorumi > Keskustelualueet > Valokuvaus >".
Täältähän niitä vastauksia valokuvauskysymyksiin on tähänkin asti saanut.
Mulle vanhalle ainakin sättimiset, irkkailut, mesettämiset ym. on vähän tuntematonta aluetta.
(Mese on varmaan kova mesettäjä [:-DD])

Voihan tänne kukin laittaa ihan omat ketjut kuvien arvosteluun, kameratekniikkaan, niksipirkkajutuille, kuvankäsittelylle jne.

Tai sitten jakaa tämä valokuvausosio valmiiksi eri aiheiden mukaan (ylläpito huom.).

Pitäiskö äänestää? 

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Pönttölän kamerakerho
« Vastaus #74 : 12.09.07 - klo:21:53 »

Hopiti-hop, ylööööös...

 [HOT]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.