Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: "Kun meikä digikameran osti"...  (Luettu 601 kertaa)

Sus

  • Vieras
"Kun meikä digikameran osti"...
« : 09.08.07 - klo:19:07 »

Muistelkaapa wanhat digistit, jotta KUINKA KAUAN MENI AIKAA SIITÄ, kun saitte ekan digikameran käteenne, istuitte koneen ääreen ja rupesitte sähläämään, SIIHEN, että koneen näytöllä oli eka suht käsitettävä valokuva?

Saa kertoo muutakin asiaa liittyvää. Mitens se kaikin puolin meni/onnistui? Oliks kivaa? Meniks hermo yhtään? Onnistuks heti?

Mie vaa sitä, ku kaikki oottaa kärsimättömästi, että näkis mun ihastuttavat varpaat... mut...



... joo, emmie yhtää täpinöissäni täällä.... ( [:-DD] ) Postista sanottiin, että VOI tulla kamera huomenna, mutta varmasti ei tiedä.  [?-/] Soittavat mulle kun se on tullut...
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #1 : 09.08.07 - klo:19:15 »

Kamera saatiin käteen Lanzarotella ja kuvat koneelle vasta kotona...  [;-)]
Ekassa kamerassa oli sellainen teline, joka ankkuroitiin koneeseen ja kamera telineeseen ja kuvat sai siirrettyä sitä kautta. Samassa telineessä se latautui. Jestas! Mutta onneksi mulla oli Pasi!  :-))
Seuraava kamera kiinnitettiin piuhalla koneeseen. Siinä täpötäydellä pöydällä  :-O
Onneksi edelleen Pasi hoiti vaativan piuhan kiinnityksen!  :-))
Nyt mulla on Hama-kortinlukija, enkä todellakaan enää koskaan luovu siitä. Niin näppärä vekotin!

Sus, siinä alkuvaiheessa on jotain sellaisia tylsiä juttuja, kuten ohjelmien lataamista levykkeeltä koneelle jne että kone tunnistaa sun kameran. Jos ongelmia tulee, niin älä kysy multa  [:-DD]
Mutta ihan varmasti täällä on paikalla joku fiksumpi!

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #2 : 09.08.07 - klo:19:22 »

Ai JOS ongelmia tulee... [:-DDD]

Ai onks siinä alussa joku "lisää uusi laite" -juttukin? Puhumattakaan ohjelmien asennuksista... Hitschi, mullei oo täällä ketään Pasia... 

[:-I]  [:´((]  [NUT]  [:´((] [:-I] 
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #3 : 09.08.07 - klo:19:26 »

Mun eka digi oli sellanen partakoneen mallinen Sony U60...en edes muista miten kuvat siirrettiin..piuhalla kai. Siinä oli peräti 1,8" näyttö ja muistikortti 16 MB...kuvia kyllä otettiin...Sitten Sony T33 oli telakkavehje...ja on vieläkin II kamera, ihan kiva laite. Tällä Canon EOSilla sitten kuvanteko tuli tosihommaksi ja kortinlukijaa minäkin käytän, kun yhen kerran piuha ei enää totellutkaan.

Juu kysyä saa, eikä tyhmiä kysymyksiä ole! [;-)](muoks. enkä tarkoita itseäni, jolta voi kysyä  [:-)])
« Viimeksi muokattu: 09.08.07 - klo:19:28 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 255
  • Säkylä ** älykäS
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #4 : 09.08.07 - klo:19:29 »

kameran sai heti linja-autolla Turkuun jouluostoksille ja kaupasta lähti kamera mukaan, oli siinä pari jotain cd tai dvd levyäkin mukana mutta ilman niitäkin kiitos ehkä aikaisemman digivideokameran menivät kuvat koneelle helposti, kuvien käsittelystä en sitten sanokaan mitään ... .
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #5 : 09.08.07 - klo:19:30 »

Kyl myö ootetaan niitä siun varpilii!
Toivottavasti kamera huomenissa postiin tulee ja pääset manuaalia lukemaan.
Meillä on sellainen tapa, että ensin kokeillaan ja vähän kiroillaankin ja kinataan ja sitten luetaan ohjeet.
Onneksi sinulla on pönttöläiset keltä kysyä, vastauksen saapi aivan varmasti, joskus vähän asian vierestäkin..
Minustakin tuo kortinlukija on oiva väline.
Ootellaan.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #6 : 09.08.07 - klo:19:34 »

Muutes, laitoin tään tarkoituksella vapaa keskustelu -alueelle, että useampi huomaisi. Myöhemmin tämän voi siirtää valokuvaus-osastolle, tai vaikkapa [:66] Pönttölän kamerakerho-osastolle, jahka saadaan aikaiseksi se kamerakerho. Ja sehän on semmoinen, jossa saa ja uskaltaa kysyä "tyhmiäkin kysymyksiä" sitte. :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #7 : 10.08.07 - klo:08:18 »

Juu, miunkin ekassa kamerassa oli semmottinen teline, mihin kamera laitettiin ja kuvat ladattiin. Siinä samassa telineessä ladattiin myös kameran akut. Nykyisin kortinlukijan kautta miekin kuvat laitan, se on helppoo ja kätevää  :-))
Ja kyllä pitää ohjelmia koneelle ladata, mutta eläs huoli, Sus, ne on helppoi ja sen tiijät siitä, että ne on helppoi kön miekin osasin  [:-DD] . Kön varpilla muistat, miten joskus ootte Pupun kanssa mulle vääntäneet rautalankaa erinäisistä asioista  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #8 : 10.08.07 - klo:10:41 »

Muistelkaapa wanhat digistit, jotta KUINKA KAUAN MENI AIKAA SIITÄ, kun saitte ekan digikameran käteenne, istuitte koneen ääreen ja rupesitte sähläämään, SIIHEN, että koneen näytöllä oli eka suht käsitettävä valokuva?
Saa kertoo muutakin asiaa liittyvää. Mitens se kaikin puolin meni/onnistui? Oliks kivaa? Meniks hermo yhtään? Onnistuks heti?

Mulla meni sillee, että ensin laitoin kameraan tavalliset alkaalipatterit ja tietenkin muistikortin ja akkupatterit latauslaitteeseen. Ohjeita en malttanut lukea, kaikkihan selviää sitä myöten, kuin kameraa käyttää.
Sitten piti asentaa ohjelmisto koneelle. (XP;hen sitä ei kait ole pakko edes asentaa). Räpsin kokeilukuvia ja piuha koneen usb;hen ja siinä ne oli koneen näytöllä.  Kaikki sujui hyvin ja kuvien taso ylitti toiveeni, ja tietenkii se oli mukavata.  Ei menny hermo, se kun oli niin jännää.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #9 : 10.08.07 - klo:11:08 »

Jahas, tässä oppii uutta kaiken aikaa. Että kortinlukija. En ole ennen kuullut edes semmoista sanaa. Paljonko semmoinen maksaa, noin ihan suunnilleen? Euron vai sata euroo? :-))
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #10 : 10.08.07 - klo:11:10 »

Kortinlukijan saa alle 20e ja on ihan ehdoton kapine. Ei tarvitse kameraa liittää koneeseen tai hankalia ohjelmia asennella. Kortti vain lukijaan ja sinne menee. Mun omassani on on paikka 29 eri korttityypille, joten voi eri kameroiden ja kännykän muistikorttia lukea.

Ai niin malli on Gigantin Insmat

Muoks2. Kun menin ostamaan sitä niin kysyin myyjältä että onko teillä matkakortinlukijoita. Myyjä oli pikkuisen ihmeissään että tarkoitatkos muistikortinlukijoita  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 10.08.07 - klo:11:15 kirjoittanut zeener »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #11 : 10.08.07 - klo:11:15 »

Siis jos omistaa kortinlukijan, eikö koneelle tarvitse asentaa mitään uusia ohjelmia?

Pitääks kortinlukija asentaa sillä "asenna uusi laite" -systeemillä?

Tässä vähä ennakkokyselen Postin puhelinsoittoa uotellessa...
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #12 : 10.08.07 - klo:11:20 »

En mä ainakaan ole mitään ohjelmia ladannut ja kortinlukija liitetään usb-liittymällä ulkoisena laitteena, ei tarvitse asentaa, kone tunnistaa sen suoraan. Sitten avautuu automaattisesti valikko josta yleensä valitsen kohdan Kopioi kuvia tietokoneelle ja katsele niitä Picasalla. Tällöin ne latautuu sekä koneelle että picasalle suoraan.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #13 : 10.08.07 - klo:11:21 »

Mulla ei ole muistikortinlukijaa, mun mielestä on näppärämpää laittaa piuha kameraan ja kuvat on nopeasti koneella. Ei tartte näperrellä pikkuisen kortin kanssa, eikä miettiä onko kameraan laitettu mustikortti sisälle, se kun on aina sisällä. Korttikin siitä kuluu, jos sitä eestaas ottaa poistaa siirtää vaihtaa.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #14 : 10.08.07 - klo:11:24 »

Kai se voi olla noinkin mitä mir sanoo, mutta mulla puhui lukijan puolesta se, että siirsin 2 eri kameran kuvia ja vielä puhelimen kortilta ja kaikissa oli erilaiset piuhat, jotka aina olivat hukassa. Nyt lukija on koko ajan kiinni koneessa  joten ei katoa.  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.248 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.