Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: "Kun meikä digikameran osti"...  (Luettu 599 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #15 : 10.08.07 - klo:11:28 »

Mulla ei ole muistikortinlukijaa, mun mielestä on näppärämpää laittaa piuha kameraan ja kuvat on nopeasti koneella. Ei tartte näperrellä pikkuisen kortin kanssa, eikä miettiä onko kameraan laitettu mustikortti sisälle, se kun on aina sisällä. Korttikin siitä kuluu, jos sitä eestaas ottaa poistaa siirtää vaihtaa.

Juu...se vaan. että jos on monta korttia ja kuvaa kaikki täyteen, jonnekkihan se on kortti laitettava...pistää sitten kameraan tai lukijaan, ite käytän lukijaa. [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #16 : 10.08.07 - klo:12:37 »

Ei miunkaan tarvinnu kortinlukijaa varten latailla mitään ohjelmia, se oli hetvalmis  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #17 : 10.08.07 - klo:12:46 »

Kaksi korttia, joista toinen aina kamerassa. Kameran mukana tullut ohjelma asennettin koneeseen. Kun ekat kuvat oli otettu, niin sitten vain piuhan kanssa lataus kuvatiedostoihin. Ai että oli mahtava tunne, kun ekat kuvat olivat näytillä.  :-))

Näissäkin jutuissa tietysti asiaa helpotti, että on vain yksi kamera ja yksi piuha. Vaikka 500:n kuvan (Kuusamon saalista) lataamiseen meni aikaa, niin eihän sitä mihinkään ollut kiirus.

Jokainen tietenkin valitsee itselleen sopivimman tavan kuvien siirtämiseen.

 [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #18 : 10.08.07 - klo:16:13 »

Hei mitä nuo kaksi muuta piuhaa on, jotka mukana tuli? En löydä mistään selitystä, tai en siis tajua niitä... Tuli siis kolme piuhaa, tarvitaanko muuta kuin yksi, kun yritän siirtää kuvia kamerasta koneeseen?

Onks noi pari muuta muihin tarkoituksiin? Tää ei nimittäin nyt onnistu.

Että tarvinko nuo piuhat vai onks mun kone rikki...
Ei oikein aivot pelaa, kun pitää pyydystää hiirtäkin... siis OIKEETA hiirtä. [:-I]

____________________

Kirjoitin äsken perjantai-ketjuun allaolevan, mutta päätinkin laittaa sen tänne:

Moi.

Kaikki ois muuten ihan ok, luulen ottaneen muutaman kuvan jo puoltoista tuntia sitten ja luulen, että olen asentanut kameran koneeseen, mutta mun kone ei suostu lataamaan tuota mukana tullutta CD:tä. [:-(]

Ei tapahdu yksinkertaisesti mitään. CD-asema kyllä pitää ääntä ja niinkuin lataa, mutta ruudulle ei ilmesty mitään ikkunoita mistä voisi jatkaa asennusta, mutta kone kyllä menee juntturaan. Ei tottele sitten enää mitään komentoa. En nyt tiedä, teenkö itte jotain väärin vai onks mun kone rikki. Tää on kyllä oikutellut monellakin tavalla, että kyllä tässä jotakin on vialla, ollut tiedossa pitkään.

En tiedä missä vika. [:-(] Kuvat ois varmaan jo näytillä, mutten saa CD:tä asennettua.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #19 : 10.08.07 - klo:16:18 »

Oivoivoi kun nyt osais neuvoa. Et sie pystyis soittaa jollekin viisaalle; kamera-koneviisaalle, joka antais siulle neuvoi! Kun nyt pian siun pitäis saada niitä kuvia koneelle!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #20 : 10.08.07 - klo:16:37 »

mää ny kerron mitä tässä käy. Kun avaan kuvankäsittelyohjelman ja yritän sinne ladata kuvia kamerasta, niin se ilmoittaa, että kameraan ei saada yhteyttä, tarkista kamera ja johdot.

Pitääköhän itse kamerassa tehdä muuta kuin laittaa tuo nappula tuohon playback-asentoon...? ja tarviiko muuta kuin yksi piuha kameran ja koneen väliin?

Mä nyt kyselen ensin teiltä, jos joku hiffaa, että teen jonkin perusvirheen. [:-I]

yhdessä vaiheessa tuli teksti, jotain oli ensin alussa ja sit... "or twain driver is not installed". [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 254
  • Säkylä ** älykäS
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #21 : 10.08.07 - klo:16:38 »

onko virta varmasti kamerasta päällä  [:-I] ensin johdot sitten vasta virta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #22 : 10.08.07 - klo:16:56 »

twain driver viittais ajureihin eli se cd pitäs saada ladattua...mut pitäs sen ottaa kuvat kokeiles sellaisella johdolla, joss on usb-pää(sellanen littana) ja toises päässä pieni neliönmuotoinen se kameraan...nyt pitäs mennä norm. kuvanlatauksen kautta eikä välttämättä Canonin oman ohjelman kautta....entäs oisko koneessa kortinlukijaa...kortti sinne.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 814
  • ***Keiju***
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #23 : 10.08.07 - klo:16:59 »

onko virta varmasti kamerasta päällä  [:-I] ensin johdot sitten vasta virta

..ja kamera siitä nappulasta -kuvien katselu puolelle- eikä siis kuvausasennossa.
Siis kameran asetus niin kuin katsot niitä kuvia siitä kameran näytöstä kuvan oton jälkeen.

Huh, huh, mä en ole mitään mestari selittäjä, mutta saatko tuosta selvää, Sus. [:-I] [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #24 : 10.08.07 - klo:17:00 »

Tais olla 2000 kun ekan digin ostin, Canon ixux. En vielä silloin kuvia nettiin laittanut, se tapahtui kun Pönttölään "eksyin". Canonin Zoom Browser oli käytössä.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #25 : 10.08.07 - klo:17:03 »

twain driver viittais ajureihin eli se cd pitäs saada ladattua...mut pitäs sen ottaa kuvat kokeiles sellaisella johdolla, joss on usb-pää(sellanen littana) ja toises päässä pieni neliönmuotoinen se kameraan...nyt pitäs mennä norm. kuvanlatauksen kautta eikä välttämättä Canonin oman ohjelman kautta....entäs oisko koneessa kortinlukijaa...kortti sinne.

Kokeile josko kamera näkyy kun klikkaat "Tietokone" [:-I] jonain uutena asemana: A, D, E tms..
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #26 : 10.08.07 - klo:19:07 »

Moikkis kaikkis.

Joo ei tää nyt skulaa. Yritän mitä vaan niin kone menee jumiin. Soitin äsken mun "luottokorjaajalle" joka tuntee mun koneen. Hän sanoi, että siinä voi olla niin monta juttua nyt, muisti voi olla täynnä ja kovalevyn muisti ja jotain sellaista. Että se kyllä tekee sen ettei asennukset onnistu. Äsken katin kanssa puhelimessa yritettiin Picasankin kautta, mutta ei, kone meni taas jumiin.

Mulla on koko päivä menny siihen, että suljen ja avaan konetta. Kun tää on vielä niin ÄÄRETTÖMÄN hidas siinä.

Jeps. Se mun tietsikkakorjaaja on Latviassa. [:-I] Mut hänen poikansa saattaa pystyä tulemaan jo viikonloppuna... sanoi tää mun korjaaja, että varmasti saa koneen toimimaan tää hänen poika... no jos isäänsä on tullut, niin uson miekin. [:-)]

Kiitos neuvoista kaikille. Yritän nyt vielä sählätä jotakin täällä...
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #27 : 10.08.07 - klo:19:09 »

Toivottavasti ongelma ratkeaa. Olis niin kiva nähdä sun varpaatkin.  [:-I] :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #28 : 10.08.07 - klo:19:37 »

Ois kiva nähdä varpaat ja ois kiva nähdä kaikki siun kuvat! Kato nyt kerran vielä, että siun koneessa on vapaata tilaa!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: "Kun meikä digikameran osti"...
« Vastaus #29 : 10.08.07 - klo:19:58 »

Oletko ottanut kuvia ja näkyyko ottamasi kuvat kameran näytöllä?
Oletko kokeillut laittaa sen piuhan kameraan, jossa on se neliskanttinen pieni pää, se isompi pää koneen USB liitäntään? 
Mitä tapahtuu, kun yhdistät kameran sillä USB piuhalla koneen USB;hen?
Jos koneesi on XP, sen pitäisi tunnistaa siinä vaiheessa automaattisesti kamera. ( Näin ainakin minulla, kun ostin keväällä uuden pikkupokkarin)
Kun alan ladata kuvia koneelle niin mä en yleensä kytke virtaa kameraan, enkä pidä sitä katseluasennossa, sillä se menee automaattisesti päälle, kun sen yhdistää koneeseen, luultavasti uudemmalla mallilla on samanlailla.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.288 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.