Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kamera hankinnassa ?  (Luettu 2205 kertaa)

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Kamera hankinnassa ?
« : 26.08.06 - klo:21:17 »

Vanha tavallinen kamera meni rikki pariviikkoa  [:´(]sitten ja nyt pitäisi ostaa uusi...Joku semmonen digi/järestelmä kamera että voi käyttää tavallisessa kuvauksessa ja menee hyvin mukana, mutta kuitenkin pitäis pystyä kuvamaan lintujakin ja voi olla vaihdettavakin objektivi...Hintaa saa olla n.700€ enimmillään...onko ehdotuksia] [?]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #1 : 26.08.06 - klo:21:19 »

Canon EOS 350 D

Pelkän kameran saattaa tuohon hintaan saada, lisänä tietysti objektiivit ja muistikortit, taitaa olla pönttölän yleisin kameramerkki ja mallikin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #2 : 26.08.06 - klo:21:19 »

Jos budjetti on n. 700 euroa niin pistäisin jonkun kympin siihen lisää ja ostaisin Canon EOS 350D. Sen saa jo lähelle 700 euron ja siinä on varmasti riittävän hyvä kamera. Toki mukana tuleva "putki" ei ole mikään huipputason putki mutta niitä voi hankkia sitten myöhemmin parempia kun rahatilanne antaa myöten.

Heh...  [:-)]  Jarmo ehti ensin.  :-))
Kirjattu

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #3 : 26.08.06 - klo:21:23 »

Kiitos eriiiittäin nopeasta vastauksesta...menenkin heti selailemaan canonille [:-)]
Kirjattu

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #4 : 26.08.06 - klo:21:28 »

Voiko kameraa käyttää ilman tuota objektiiviä [?]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #5 : 26.08.06 - klo:21:29 »

Kunhan joku sopiva objektiivi on niin voi käyttää
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

lago

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 157
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #6 : 26.08.06 - klo:21:33 »

ihan hyviä kokemuksia on tosta kamerasta [:-)]
Kirjattu

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #7 : 26.08.06 - klo:21:50 »

Mielestäni tuolla kameralla voi varsin mainiosti aloittaa sillä kit-objektiivilla. Eli sillä mikä tulee kitin mukana. Sehän ei mikään huipputason objektiivi ole mutta kyllä sillä saa ihan mainioita kuvia. Ja kuten aiemmin mainitsin niin parempia objektiiveja voi hommata myöhemmin tarpeen tullen. Esim. www.huuto.net on sellainen paikka josta objektiiveja löytyy mainiosti käytettynäkin.
Kirjattu

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #8 : 26.08.06 - klo:21:53 »

Tsekkaappas tämä linkki http://www.verkosta.fi/product_info.php?products_id=4127

Eli tuohon pakettiin ei itseasiassa tarvitse muuta kuin muistikortin joita saa hyvinkin edullisesti. Pitää vaan ostaa oikean tyyppinen muistikortti. Tuohon Canonin malliin menee Compact Flash Type I ja Type II kortit. Lyhennettynä CF I ja CF II
« Viimeksi muokattu: 26.08.06 - klo:21:55 kirjoittanut Jate »
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #9 : 27.08.06 - klo:10:39 »

Nyt ei varmaankaan kannata ostaa tuota eos 350d:tä, koska ´kameran seuraaja 400d on tulossa. Kun 350d poistuu markkinoilta siitä saattaa saada todella hyviä tarjouksia.

Tässä linkki 400d:hen:

http://www.canon.fi/eos400d/index.asp
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #10 : 27.08.06 - klo:10:40 »

Toki nikonin d50 olisi myös hyvä vaihtoehto  [:-)]
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #11 : 28.08.06 - klo:00:44 »

Luin juuri testin jostakin Pentaxista, joka alkoi kiinnostamaan kolmestakn syystä:

1 - Ihan oikea pentaprisma etsin. Kirkas ja hyvä.
2 - AA-kokoiset paristot tai akut käy. (Niitähän on jo kaikilla jo ennestään.)
3 - Kuvanvakaaja rungossa!

Muistikortti oli joku muu kuin CF, joka mielestäni on se ainoa oikea. No, ehkä siitä voisi tinkiä...

Pitääkin kaivaa se testi esiin.
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #12 : 02.09.06 - klo:19:30 »

Canon EOS 350 D

Pelkän kameran saattaa tuohon hintaan saada, lisänä tietysti objektiivit ja muistikortit, taitaa olla pönttölän yleisin kameramerkki ja mallikin

Olen nyt sitten tämän kameran onnellinen onnellinen omistaja [:-)] ja myös opiskelija, eli tutustua nyt pitää kameran ominaisuuksiin perusteellisesti.
Kiva kuulla tämän kameran käyttäjien kommentteja juuri tästä kamerasta.
Objektiivi on nyt tuo perusobjektiivi  EF-S 18-55mm.
Kommentteja? [:-I] [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #13 : 02.09.06 - klo:19:33 »

Onnea uudelle kameralle ja - eikun kuvailemaan [:-)] Kommentit jätän muille joilla ko. laite on.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #14 : 02.09.06 - klo:19:49 »

Onnea onnea, hyviä kuvia, ettenkö sanoisi loistavia, ovat tuon kameran omistajat saaneet  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #15 : 02.09.06 - klo:20:30 »

sama kamera ja objektiivi täälläkin, hienoa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #16 : 04.09.06 - klo:20:54 »

Nyt ei varmaankaan kannata ostaa tuota eos 350d:tä, koska ´kameran seuraaja 400d on tulossa. Kun 350d poistuu markkinoilta siitä saattaa saada todella hyviä tarjouksia.

Tässä linkki 400d:hen:

http://www.canon.fi/eos400d/index.asp

Ihan hirvittää , mutta voisikohan tällainen aivan tavallinen tallaaja osatat tuolla Canonin 400d:lla kuvata? Siis, pitäisikö siihen kurssi käydä, vai voisiko hyviä kuvia saada ihan noin vaan? En tarvitsisi muuta kuin sellaisen, joka tarkentaisi ja hoitelisi kaikki puolestani. Omasta mielestäni osaisin valita oikeanlaisen kuvakulman ja kohteen, mutta kuka hoitelisi sen kuvaamisen helposti -minua rasittamatta???? [:-)] [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #17 : 04.09.06 - klo:20:58 »

varmasti onnistuu

on vähän parempi kuin pönttölän suosituin kamera 350D ja jos minä osaan kuvata niin kyllä muutkin oppivat, täytyy kyllä tunnustaa että kyllä kamerassa on monta ylimääräistä nappulaa minulle

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #18 : 04.09.06 - klo:21:00 »

kamerassa on monta ylimääräistä nappulaa minulle

Niin mullekin. Eilen yritin tavata käyttöohjetta, joko minä olen blondi tai sitten muuten vaan tajunnan ahatautta kun ei mee kaaliin ei mee  [?]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #19 : 04.09.06 - klo:21:06 »

Kaikkia kameran nappuloita en ole edes käyttänyt.  [:-I] Videokuvaaminen mm. on kokeilematta. Kameran manuaali 180-sivuinen  [NUT], pikkkuhiljaa alkaa kuitenkin valoa näkyä tunnelin päässä.  [:-)] Ja kamerahan on Canonin Powershot S2 IS. Muistikortit SD 512 MB ja 1 G.  [:-)]
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #20 : 04.09.06 - klo:21:11 »

Ihan hirvittää , mutta voisikohan tällainen aivan tavallinen tallaaja osatat tuolla Canonin 400d:lla kuvata?

Aivan tavallinen tallaajan / sunnuntaikuvaajan ei kannata ostaa tuota kameraa, saatikka mitään muutakaan järjestelmäkameraa. Menee rahat ihan hukkaan eikä kameraansa ole kumminkaan tyytyväinen. On liian iso aina mukana pidettäväksi, liikaa nappuloita ja toimintoja joista ei ymmärrä mitään. Lisäksi digi-järjestelmät eivät joitan poikkeuksia lukuunottamatta näytä etsinkuvaa nestekidenäytöllä, mikä on puute tavallisiin digi-pokkareihin tottuneelle.

Useimmat näppäilijät tulevat mainiosti toimeen n. 200 € hintaisen kameran kanssa. Enemmän kuin ominaisuuksiin, kannattaa kiinnittää huomiota kameran näppituntumaan, miltä se tuntuu käissä, miten tarvittavat nappulat löytyvät jne. Hyviä kuvia niilä saa kaikilla.
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #21 : 04.09.06 - klo:21:53 »

Ihan hirvittää , mutta voisikohan tällainen aivan tavallinen tallaaja osatat tuolla Canonin 400d:lla kuvata?

Aivan tavallinen tallaajan / sunnuntaikuvaajan ei kannata ostaa tuota kameraa, saatikka mitään muutakaan järjestelmäkameraa. Menee rahat ihan hukkaan eikä kameraansa ole kumminkaan tyytyväinen. On liian iso aina mukana pidettäväksi, liikaa nappuloita ja toimintoja joista ei ymmärrä mitään. Lisäksi digi-järjestelmät eivät joitan poikkeuksia lukuunottamatta näytä etsinkuvaa nestekidenäytöllä, mikä on puute tavallisiin digi-pokkareihin tottuneelle.


Useimmat näppäilijät tulevat mainiosti toimeen n. 200 € hintaisen kameran kanssa. Enemmän kuin ominaisuuksiin, kannattaa kiinnittää huomiota kameran näppituntumaan, miltä se tuntuu käissä, miten tarvittavat nappulat löytyvät jne. Hyviä kuvia niilä saa kaikilla.

Samaa mieltä. Hyviä, edullisia digipokareita löytyy ahkerallekin kuvaajalle, jos ei nyt mene astetta syvemmälle kuvaamisessa.
Pokkarissa tuo nestekidenäyttö oli ok,mutta tässä järkkärissäni en ole sitä kaivannut. Ehkä muistissa vanhan järkkärinkäyttö. Kamera tuntuu hyvältä hyppysissä, se on tärkeää.
Liian pieni digipokkari ei ole välttämättä hyvä käsissä, vaikka taskuun mahtuu. Mutta tosiaan ne on maku ja käyttötarveasioita.

Kyllä. Kameraan kannattaa satsata tuo 200 eukkua ainakin tai vähän päälle.
Nyt kyllä innostaa opiskella tämän oman kameran mahdolisuuksia. Paitsi luontoa, niin tykkään kuvata ihmisiä.
Olen itse aikoinani ottanut kolmesta lapsestani puolivuotiskuvat (nakukuvat taljan päällä) suurennettuna. Ja myös yksivuotiskuvat komeilevat kehyksissä. [:-)]

Ihmisiä ja tunnelmia on mukava kuvata. Luonto, maisemat, yksityiskohdat. Lintukuvauksen jätän suosiolla (ei pitkiä putkia ainakaan nyt) muille jos ei nyt ihan kohdalle tule :-))

Mutta mulla on tässäkin tietty järjestys: kun joku sanoo, että kamera pitää olla aina mukana, niin minä taas en lähde ilman kiikareita! Eli ensin lintujen tarkkailuun optiikkaa ja sitten vasta luonto ym kuvausoptiikka mukana [:-)]
« Viimeksi muokattu: 04.09.06 - klo:21:56 kirjoittanut Parus Major »
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #22 : 04.09.06 - klo:22:50 »

Tässä omat kokemukseni. Kameroita ollut monenlaisia, kuviakin tein joskus itse. Mutta tämä elämän virta on vienyt sinne sekä tänne, siinä samalla jäi pimeähuone ja kamerat sivuun.

Vielä vuosi sitten tämä kamerajuttu tuntui ihan käsittämättömän kaukaiselta kaikki vain näpsivät kuvia digikameroilla ja kännyköillä. No viime talvena aloin älliköidä tätä asiaa ja perehdyin niin maan perusteellisesti.
Täältäkin kyselin kovasti neuvoja, itse kuitenkin on päätös tehtävä.

Vertailin kuvia ja kameroita --> niitähän riittää tuhatmäärin ja uusia kameroita ja kuvia tulee kaiken aikaa lisää.
Jotenkin himoitsin järjestelmäkameraa vanhasta tottumuksesta. Kamerakin alkoi lopulta olla selvä minkä haluaisin, mutta kuitenkin suuri tarve oli saada pitää kameraa käsissäni ennen ostopäätöstä. Kävin muutaman kerran kokeilemassa ja siten päätös tuli selväksi.
Sitä painavaa järjestelmäkameraa ei tulisi otettua joka paikkaan mukaan. Joten aloin kokeilla niitä pienempiä malleja  ja vertailin niitä miltä sellainen tuntuu  käsissä.

Ostan sitten tulevina "runsaan rahan" aikoina, viimeisen päälle järjestelmäkameran ja muutamat hyvät objektiivit. Haaveita pitää olla [:-)]

Ostin Canon PowerShot A 700.  Olen tähän kameraan tyytyväinen, se on pieni ja näpsäkkä. Ei sillä saa mitään lintuja kaukaa eikä micro/ macroja, mutta se menee matkassa mukana omassa laukussaan, ikuistaa tapahtumia, tilanteita, muutoksia maisemassa, jne.

Se on automaatti, jos niin haluaa, mutta voi myös vähän säädellä jotain omilla aivoillaankin, jos niin haluaa.



Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #23 : 05.09.06 - klo:07:53 »

Mie oon ollut melko tyytyväinen tuohon omaan Panaani, kätevä kuljettaa mukana ja linnuista ja ötököistäkin jonkinmoisia kuvia saa. Ainoa mitä siihen kaipaisin, olisi suurempi määrä pikseleitä ja, että kohisisi hämärässä vähän vähemmän. Mutta onneksi on kohinanpoisto-ohjelmia  [:-)]. En usko, että järkkärinkäyttöä oppisin ja ne putket niihin  :-O , valtavia ja kalliita, ei ihan jokapaikkaan mukana kuljetettavia. Vaikka onhan niissä kuvanlaatu toista luokkaa. Mutta kuitessii, jossain vaiheessa hommaan toisen kompaktikameran, (joskus, kun lakkaan köyhtymästä  [:-DD] )
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #24 : 05.09.06 - klo:08:33 »

Pana on ihan jees, hämärällä voisi olla ISO arvoja enemmän mutta Panassa on se kohina [:-(] Ihan olen kuitenkin ollut siihen tyytyväinen, kyllä siitä on mun tarpeeni täyttäjäksi [:-)] Järkkäriä en osta koska kuitenkin haluaisin piiiitkän putken ja makroa ja ja... Järkkäreiden mukana tuleva kittiopiska ei aina ole ihan laadukkaammasta päästä mutta kyllä sillä alkuun pääsee [:-)] Panassa kuitenkin on zoomia ja makroa ihan riittävästi.
« Viimeksi muokattu: 05.09.06 - klo:15:45 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #25 : 05.09.06 - klo:15:40 »

On ihan turhaa ostaa kunnon järkkäriä jos aikoo käyttää koko ajan automaattia
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #26 : 05.09.06 - klo:15:44 »

Tuli vain mieleeni, että miksi ihmeessä Canon laittaa halvempaan 400d:hen enemmän pikseleitä, kuin kalliimpaan 30d:hen [IDIOT]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #27 : 05.09.06 - klo:17:05 »

Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #28 : 05.09.06 - klo:17:10 »

Tuli vain mieleeni, että miksi ihmeessä Canon laittaa halvempaan 400d:hen enemmän pikseleitä, kuin kalliimpaan 30d:hen [IDIOT]

Minun mieheni oli keskustellut juuri tästäkin seikasta tutun hyvän myyjän kanssa. Siis kamerani 350 eroa uuteen tulevaan 400:een.
Myyjä oli sitä mieltä, että harrastajakuvaajalle ei ole tuolla pikselimäärien erolla mitään merkitystä.
Toinen ero, millä ainakaan minulle ei ole merkitystä (jollekin taas tärkeä) on tuo nestekidenäyttö, jolla voi kuvata.
Suljinajan maksimi suljinnopeus oli myös nopeampi tässä uudessa.
Tässä kuulemma tärkeimmät erot.
Käytännössä ei näy kuvissa mikään eroa ja myyjä oli sitä mieltä ettei ollut mitään sellaista tähän uuteen kameraan liittyvää, mistä kannattaisi maksaa.
Ja ainahan maailmalle pukkaa uutta ja vähän kalliimpaa. Minä uskon, että sain nyt sellaisen kameran mikä riittää minun tarpeisiini ja ylikin.
Myyjä mm. sanoi, että kotikaupungissamme on kolme ammattikuvaajaa jolla on tämä runko. No optiikka onkin sitten varmasti toinen juttu. Siinä sitä eroa löytyykin tavallisiin tallaajiin ja ammattikuvaajiin ja kaikille siltä väliltä! :-))

Ps. Ja piti vielä lisätä, että eihän se pelkkä kamera...Kyllä silläkin on merkitystä, että paitsi se kamera tuntuu sopivalta, sen ominaisuudet tuntee ja omaa kuvasilmän ja suorastaan rakastaa kuvaamista - kyllä se näkyykuvissa. Ja niinhän sen pitääkin näkyä. Ei kuitenkaan pelkkä tekniikka aina riitä [:-)]
« Viimeksi muokattu: 05.09.06 - klo:17:14 kirjoittanut Parus Major »
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #29 : 05.09.06 - klo:20:46 »

Pikseli määrä auttaa tekemään tarkempia suurennoksia kuvista jos ei omista 500mm :-))
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #30 : 06.09.06 - klo:18:17 »

Pikseli määrä auttaa tekemään tarkempia suurennoksia kuvista jos ei omista 500mm :-))

Niinhän se on, mutta jossain kulkee raja mitä kukakin tarvitsee [:-)]
Minulle riittää tämä hyvin, mutta joku pidempi putki ehkä joskus. Riippuu miten paljon tästä kuvaamisesta taas innostuu.
Omalla kohdalla kuitenkin ensin kiikarit ja kaukoputki ja sitten kolmantena, mutta ei vähäisempänä uusi kamerani! :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #31 : 08.09.06 - klo:20:13 »

no onhan dikikamera hyvä yleiskuvauksessa, mutta nytten tarvitaan zooooooomia lintujen kuvaukseen
Kirjattu

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #32 : 09.09.06 - klo:05:09 »

Otan kaikki kuvani videokameralla. Siinä on still-kamera mukana joka ottaa kuvia kortille. Pikselejä ei ole niin mahdottomasti, mutta ihan tarpeeksi netissä esitellä kuvia. Se maksoi yli 300, mutta olisin hankkinut videokameran kuitenkin, nyt en tarvitse kahta kameraa mukana reissulla. Perheellä on muita digikameroita, mutta minulla on nyt paras zoom.

« Viimeksi muokattu: 09.09.06 - klo:05:12 kirjoittanut Matkijalintu »
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #33 : 09.09.06 - klo:05:29 »

Kukahan on tossa Matkijalinnun lintu kuvassa ?  :-O
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #34 : 09.09.06 - klo:09:13 »

samaa ihmetellään täälläkin ei taida matkijalinnun lintu esiintyä suomessa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #35 : 09.09.06 - klo:09:53 »

Jokin kolibri [:-I] Sellaisen näin itse kun käväsin rapakon takana. Näkemäni kolibri oli tosin todella pikkuinen ja värikäs.
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #36 : 09.09.06 - klo:17:17 »

?
Kirjattu

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #37 : 09.09.06 - klo:17:51 »

Olen nyt sitten tämän kameran onnellinen onnellinen omistaja [:-)] ja myös opiskelija, eli tutustua nyt pitää kameran ominaisuuksiin perusteellisesti.
Kiva kuulla tämän kameran käyttäjien kommentteja juuri tästä kamerasta.
Objektiivi on nyt tuo perusobjektiivi  EF-S 18-55mm.
Kommentteja? [:-I] [:-)]

Paljonko maksoi? Ajattelin itsekin jossain vaiheessa ehkä hankkia..  [:-)]
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #38 : 10.09.06 - klo:12:38 »

Kahluri: Rajalassa tuo kamera on tuon 18-55mm putken kanssa 799€
Kirjattu

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #39 : 10.09.06 - klo:14:56 »

Lintu on USAn itäpuoliskon ainoa kolibri, en nyt muista suomenkielistä nimeä, ruby throated humming bird.
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #40 : 10.09.06 - klo:15:01 »

Taitaa olla suomeksi rubiinikurkkukolibri
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #41 : 12.09.06 - klo:22:28 »

Tässä se Pentaxin uutuus, josta aiemmin mainitsin. Kamerassa kuvanvakaaja rungossa, mitä muissa ei ole. (Vielä) Kiinnostava laite. Tulossa verkkokauppa.comiin, kahdella lasilla, vähän alta tonnin. Yhdellä lasilla on jo saatavana, 750 €.

http://www.perkko.fi/index.php?pageID=650&op=item&pID=3151

Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #42 : 13.09.06 - klo:08:18 »

70-luvulla Asahi Pentax oli kova sana  [:-)] Kaikilla piti olla sellainen, sitten tuli kilpailija..Canon...
Kirjattu

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #43 : 15.09.06 - klo:08:32 »

Tälläinen paketti oli Rajalassa CANON EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 + SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO + SANDISK CF 1GB ULTRA II hinta: 999€ Kannattaako ostaa tai edes harkita ?
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #44 : 15.09.06 - klo:14:36 »

Aika mukavalta tuntuu 350D:n 999 hintainen paketti
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #45 : 15.09.06 - klo:20:01 »

SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO

Tuossa täytyy olla virhe. Tai sitten siinä on ilmoitettu kinokokoa vastaava polttoväli.

Mutta hyvähän tuo kamera on ja pakettikin tuntuu kohtuuhintaiselta.

Osapuilleen sama paketti ja hinta kuin aiemmin "mainostamani" Pentax K100D joka oli saanut Tietokone-lehden (7-8 2006) testissä paremmat pisteet kuin tämä Canon. Testin tekstissä on muutamia virheitä, mm. pentaprismaa K100D:ssä ei *ist:istä poiketen ole, mutta silti kilpailijoita kirkkaampi pentapeili-etsin. Terävyysalueen tarkistuspainike siinä on, vaikka tekstissä sanotaan ettei ole.

Ja sitten se vakaaja. Se ON hyvä, ei ehkä usko ennen kuin sellaista on kokeillut.

Canoniin löytyy kuitenkin enemmän optiikkaa käytettynä.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #46 : 16.09.06 - klo:15:28 »

Expertillä on messut ja siellä tarjotaan Canon 350 D kitteineen 749 €.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #47 : 16.09.06 - klo:16:47 »

Yhdellä vai kahdella objektiivilla? Hinta viittaa yhteen.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #48 : 16.09.06 - klo:19:27 »

Kyllä vain yhdellä obiskalla +akku ja muistikortti. Näin oli ilmoituksessa .
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #49 : 21.09.06 - klo:00:20 »

Kirjattu

koeraukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
  • Savon sytämmestä
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #50 : 21.09.06 - klo:13:48 »

Tälläinen paketti oli Rajalassa CANON EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 + SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO + SANDISK CF 1GB ULTRA II hinta: 999€ Kannattaako ostaa tai edes harkita ?

Satanen näyttää tippuneen tuon paketin hinnasta: 899 € nyt tarjouksessa.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #51 : 21.09.06 - klo:17:14 »

899 ei paha hinta ja hyvä ostos olisi
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

makele

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 153
  • vallis gratiae
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #52 : 23.09.06 - klo:11:45 »

Kirjattu

Jussi

  • Vieras
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #53 : 10.10.06 - klo:00:09 »

Ostin moisen kameran. Muutama kuva otettuna ihan jees.
Jussi
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 153
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #54 : 10.10.06 - klo:05:32 »

kuinkahan monta 350D kameraa pönttöläisillä nyt on? Taitaa ollaainakin 6 tai 7  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kamera hankinnassa ?
« Vastaus #55 : 10.10.06 - klo:21:04 »

Valinnan vaikeus: Stocan hulluilla päivillä tarjous; Olympus E500 + kaksi obektiivia  hinta alle 800 egee ja toinen on Canonin EOS 400D +  vielä tähän toiseen Canoniin 350D olisi objetiiveja edulliseen hintaan tarjolla..
Kumpi on parempi Olympus vai Cannon, onko kenellläkään kokemusta. Nyt olisi todella tarkoitus hankkia se kamera - valinta taas tuottaa vaikeuksia.
Nyt voisin ostaa objektiivin siihen myöhemin hankittavaan Cannon 350D: hen -  tai sitten kokonainen kamerapaketti (Olympus)  [?-/] [IDIOT] [HUH]
« Viimeksi muokattu: 10.10.06 - klo:21:07 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.293 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.