Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vuoden luontokuvat  (Luettu 1792 kertaa)

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #15 : 28.09.07 - klo:17:45 »

Hiljaiseksi vetää katsellessani noita kuvia. On se vaan ihmeellistä kuinka valitaan parhaimmat kuvat finaaliin? - Aikanaan esittelen kaikki kuvani jotka olivat ko. kilpailussa myös mukana. Ei vaan taas pärjätty, mutta mitäpä siitä. Rahaa en tarvitse mutta kyllä ihmetyttää monella tavalla kuvien arvostelu, ei voi mitään.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #16 : 28.09.07 - klo:17:47 »

Samat sanat JTR! En osallistunut, mutta ihmettelen myös.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #17 : 28.09.07 - klo:18:22 »

Jep. Katsokaapa Pönttöfoorumilaiset. Jos tällaisella kuvalla ei pääse finaaliin, niin eihän tuollaisella kilpailulla arvostella kuvia vaan kuvaajaa. Ajattelin tässä liittyä luontokuvaajien joukkoon mutten kehtaa. Ei se parane homma sillä että kuuluuko kirkkoon vai ei. Enpä usko että montaa kertaa elämässään kenellekään sattuu niin kuin minulle. Varpuspöllö istuskeli männyn oksalla kuin ei mitään. Napsin kuvia ja otin videoo mutten sen jälkeen ole nähnyt koko lintua. Ei varmasti ole täytetty lintu, eikä ainakaan kesy. Kuva on minusta hieno. Olisin mielelläni nähnyt että tämä varpuspöllökuva olisi ollut finaalissa mutta ei. Kyllä se jossain muussa kilpailussa pärjää, uskoisin niin....
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #18 : 28.09.07 - klo:18:34 »

Onhan tuo kuva tietysti hieno ja oikein kaunis, mutta ei siinä ole mitään ihmeellistä. Varpuspöllöhän se siinä rauhassa istuskelee. Ei tietystikään ole laji jota ihan joka päivä näe. Ainakaan itse en ole sitä nähnyt.

Tuossa kilpailussa kuvia arvostellessa tuomarit eivät tiedä kuka sen on ottanut siksi on ne nimimerkit olemassa. Arvostelu perusteita yleensä taitavat olla se, että miten helposti kuvan voi toistaa (eli saako samanlaista uudestaan), tekniset speksit (terävyys, valoisuus ym.) ja kuvan erikoisuus eli oikeastaan samaa kuin tuo ensimmäinen esittämäni peruste.

Kilpailuun lähetetään myös paljon kuvia ja se, että niistä erottuu on tietysti työlästä. Ja päätuomarin mieltymykset myös vaikuttavat.
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #19 : 28.09.07 - klo:18:44 »

Entäpä tämä. Varmaan äidin käsi puuttuu???
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #20 : 28.09.07 - klo:18:47 »

Missäs sarjassa tämä kilpaili? Ihminen ja Luonto vai? Joka tapauksessa ei oikein avautunut minulle noin niinkuin luontokuvana.
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #21 : 28.09.07 - klo:18:48 »

Ja kärppä. Ei oo kesyrotta mutta yhtä mukava, luulisin....
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #22 : 28.09.07 - klo:18:51 »

Jep. Äidille kuva oli Ihminen ja luonto sarjassa. Kohtasin pienen tytön isomummon luona käynnilla rantatien varrella ja kysyin.. Kenelle kukkasia poimit? - Äidille!
Kirjattu

P. Spencer

  • Vieras
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #23 : 28.09.07 - klo:19:52 »

Rotta on ainut joka jotenkin säväytti. Loput ihan hienoja, mutta aika tavanomaisia jopa tylsiä.
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #24 : 28.09.07 - klo:19:55 »

Ihminen ja luontosarjassa oli tämäkin kuva. Ei mahda mitään, mutta minusta aivan hulvattoman hyvä kuvakulma ja veikeä hömötiainen. Voihan olla ja varmaan onkin niin. Kukaan muu ei ajattele niin kuin minä. Mutta. Jos ei itse pidä omista kuvistaan, niin kuka sitten. On erittäin vaikea saada muita samalle aaltopituudelle. On pakko jatkaa uuvuttamista, sillä valokuvaus on minun juttu ja sille ei kukaan voi mitään. Vuoden 2008 Luontokuvakisan kuvia on valmiina sika monta. Joten. Uusi yritys ja eikun menoksi... Näin se menee. Loput kuvat jätän näyttämättä ettei jolla kulla mene hermot minun kanssa.
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #25 : 28.09.07 - klo:19:57 »

Joo, ei kannata luovuttaa vähästä  :-))
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #26 : 28.09.07 - klo:20:08 »

Joo en minä luovuta. Jokin pakottaa valokuvaamaan kaikelaista ilman mitään ennakko asennetta. Mutta. Nyt on pakko laskea kynnystä, muuten ei tuu mitään. Minulla on sellainen kuvakansio jolle eräskin kaveri nauroi ainakin vartin, katseltuaan muutaman kuvan ko. kansiosta.. Tuumi. Miten oot osannut noin saa..... huonoja kuvia ottaa?
Sanoin. Luehan kansion nimi ja toru sitten. "Hyvät, likaiset ja hemmetin huonot."
No ilmankos tuumi kaveri ja käsitykset muuttui. - Ehkäpä laitankin sieltä ensi vuoden kisaan oikeita aarteita??????
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #27 : 28.09.07 - klo:20:13 »

Nokakkain! Aika hyvä tilannekuva, mutta tausta on vähän rauhaton...ja kultainen leikkauskin vähän keskellä. Näyttää, että tavallisilla, eikä edes epätavallisilla pönöillä ei kisoissa pärjää... pitää olla jotain, sitä jotain.
Jos kuvakulma olisi ollut hiukan alempaa vaikka taivasta vasten... sellainen nöyrä asenne, enpä tiedä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #28 : 02.10.07 - klo:07:58 »

Noista vuoden luontokuvista. Minua miellyttää erityisesti helmiäispallot ja rotta. Niissä vain on sitä jotakin, ehdottomasti! Rottakuvaa ei varmaankaan kummemmin tarvitse selitellä upeutensa vuoksi ja helmiäispalloissa erityisen onnistuneesti vangittu joka palloon aurinko.
Ihan kaikki finaalikuvat eivät miellytä, mutta nuo kaksi varsinkin ovat upeat! Kaikki kohdallaan!

Onhan se niin, että tällaisen kuvakisan finaalikuvissa vain täytyy olla sitä jotakin! Taviskuvia löytyy varmaan jokaisen kuvaajan kuva-arkistoista  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #29 : 02.10.07 - klo:15:24 »

Harvoin saa neljää kuikkaa yhteen kuvaan...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.225 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.