Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vuoden luontokuvat  (Luettu 1796 kertaa)

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #30 : 02.10.07 - klo:19:14 »

 :-)) Rotta, rotta, rotta..ehdottomasti mun mussukka voittakoon - ihana kuva  [:-DD] [:-DD]  ja tuo JTR:n laukkukaveri on sympaattinen..sitäkin voisin äänestää..suloinen peto..
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #31 : 03.10.07 - klo:21:26 »

Vai mussukka! - Tämäkin kuva oli kisassa, mutta.....
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #32 : 03.10.07 - klo:21:42 »

Tämä on viimeinen kuvani jonka näytän......
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #33 : 03.10.07 - klo:22:14 »

Kyllä se on aika pitkälti makuasia millä kriteereillä itse arvostelee, mistä pitää ja mikä tuntuu vain kolahtavan.
Minulla se oli kuikat. Omat perusteluni: kuva saa olla aiheeltaan hyvinkin tavanomainen mutta siinä on joku hetki tai juttu, mitä minä arvostan. Kuva on harmoninen, tunnelmallinen. Kuikkien saaminen kuvaan noin virtaviivaisesti ja päät yhdenmukaisesti on upea. Se ei ole mahtipontinen mutta siinä on löytynyt oikea hetki, sää, valo ja vedenliike. Ja rakastan lintuja. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #34 : 04.10.07 - klo:18:03 »

 [:-)] Toinen kuva mistä pidin oli tämä pisarakuva - takaa-ajo aiheutti mussa ahdistusta takaa-ajettavan puolesta - ei kovin sympaattinen aihe. Sitten oli tämä vihreä öttiäiskuva- sekin miellytti. Mutta rottakuvaa ei mikään voita. siinä oli sitä jotain - eläin ympäristössä joka ei ole ihan....hmm...ja siinä oli tätä hegissäselviytymisen elementtiä aika vahvasti mukana - sen ihan aisti.
Kirjattu

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #35 : 04.10.07 - klo:19:16 »

Takaa-ajo sekä Kuikat ovat mielestäni mahtavia, muista en juurikaan piitannut  [:-I]
Kirjattu

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #36 : 05.10.07 - klo:07:07 »

Itse äänestin noita kuikkia ja olen samaa mieltä Parusin kanssa, voisin copypastettaa hänen perustelunsa tähän  :-))

Myös takaa-ajon vauhdin hurmasta pidin. Tykky oli kaunis, mutta tylsähkö, samanlaisia olen nähnyt varmaan satakymmenen. Kurvin rotta taas ihan hauska, mutta tuo kaupunkimaisema vuoden luontokuvassa ei oikein iske, vaikka se tuohon kuvaan sopiikin kuin nyrkki silmään. Lennossa pidin kovasti valaistuksesta ja tuo Helmiäispallot on hirmu nätti, mietin äänestäisinkö kuikkia vai sitä mutta kuikkiin päädyin  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #37 : 05.10.07 - klo:09:40 »

Helmiäispallot on upeesti osunut nappilaukaus ja hyvin harvinaista ja vaikeaa saada auringonlasku jokaiseen pisaraan.

Syy miksi en sitä kuitenkaan halunnut äänestää on kuitenkin kuvan tietynlainen "imelyys", kaikella kunnioituksella. Eli ihan silkka makuasia. En oikein pidä... ööö... kuinkas sen sanoisi... "ylikauniista" kuvista. Ihan kuin... se ei enää olisi "luonnollista".

Äänestin siis rottaa. :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #38 : 05.10.07 - klo:12:31 »

Rotalle pläjähti ääni  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #39 : 05.10.07 - klo:13:06 »

Jännä nähdä kuinka tässäkin ollaan kovasti eri mieltä. Minä äänestin sitä tykkylumikuvaa, se on niin kaunis ja rottakuvaa en kyllä äänestäisi missään tapauksessa.  [:-)]
On varmaan aikapaljon valitsjoiden/tuomarien henkilöhohtaisistakin mieltymyksistä kiinni mitkä kuvat loppukilpailuun pääsee.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #40 : 05.10.07 - klo:13:17 »

Itse veikkaan, että rotta tai tykky voittaa katsojaäänestyksen ja, että Vuoden luontokuva-tittelin saa joku aivan muu.  [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #41 : 05.10.07 - klo:13:18 »

Äänestettäisiinkö Pönttökansan kesken oma äänestys? Oikeesti - tulos kiinnostaisi minua kovastikin. [:-)]
Täällä on sillä lailla "valikoitunutta sakkia" että tulos saattaa poiketa valtakunnallisesta yleisöäänestyksestä ja tuomariston ratkaisusta kovastikin.
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #42 : 05.10.07 - klo:13:33 »

Ei huono idea ollenkaan  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #43 : 05.10.07 - klo:13:52 »

Ei huono idea ollenkaan  :-))

Nyt on äänestys pystyssä Vapaa keskustelu -alueella. [:-)]
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Vuoden luontokuvat
« Vastaus #44 : 05.10.07 - klo:22:37 »

Minäkin ryhdyn arvioimaan kuvia, siis omasta pelisilmästä katsoen.

1.Rentukka: erikoinen, mutta silti jotenkin olematon ja äärimmäisen levoton. En pidä.
2.Isotytönkorento: pirteä ja iloinen, kirpaisevan vihreä, vähän liiankin. Kiva hyönteiskuva.
3.Kuikat: täyttää kriteerit (kerroin jo aiemmin yllä) hyvästä luontokuvasta. Siinä on sitä jotain!
4.Takaa-ajo: tilannekuva huippuerityisestä tilanteesta, mutta ei muuta. Riittää kun kerran katsoo.
5.Tykky: kuin kaunis postikortti, mutta olen nähnyt sen sadasti ennenkin. Upea kuitenkin.
6.Helmiäispallot: kaunis, erikoinen ja uskomaton. Mutta minun silmiin liian tekninen, epätodellinen. Tätä kuvaa tekee mieli kuitenkin katsoa uudelleen ja uudelleen. Voittaja-ainesta kyllä varmaan! Kiinnostava..
7.Kurvin rotta: hauska. Nauratti kun katsoi. Hyvä varmaan jossain omassa sarjassaan, mutta ei tässä.
8.Tuonela: tämä kuva jättää tyhjäksi täysin, mutta ei värittömyyden takia, vaan en pitänyt kokonaisuudesta. Oksatkin keskellä ei tee minuun sitä vaikutusta mitä sillä peikuvin on haettu. Ja nimi - minusta sekin hyvin epäonnistunut?! Höh!
9. Lento: elämäniloinen kesäkuva, vaikea valoitus, mutta hyvin toteutunut. Linnun ääriviivat hienosti esillä. Todellinen kesäpäivän hetki välittyy, kuin itse olisi katsomassa. Jos kolme parasta pitäisi äänestää niin tämä kuva olisi yksi niistä! Ps. hieno otos Palokärki!! [KIPPIS]
Kirjattu
- tartu hetkeen -
 

Sivu luotiin 0.217 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.