Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: voiskohan olla... naakkoja?  (Luettu 113 kertaa)

Sus

  • Vieras
voiskohan olla... naakkoja?
« : 11.10.07 - klo:10:39 »

... naakkaparvi?

En nyt ainakaan heti muuta keksi. En mie muuten mut saisin pihapinnan. :-))

Mustia lintuja parvessa lensi suht kovaa kyytiä. Ei kuulunut hanhien ääntä ja lentotapa paljon nopeampi, joten eivät hanhia kyllä olleet. Eivät olleet harakoita, eikä variksia, olisin tunnistanut. Siiveniskut ei ollenkaan niin "löysät" kuin esim. variksella.

Menivät aika kaukana siksi ei ole tarkempia tuntomerkkejä, kattelin naakkojen lentokuvia netistä, ja osuisi kyllä ulkomuoto... Olisiko muita mahdollisia ehdotuksia? Naakan olen täällä vaan kerran nähnyt, asuinseutu ei ole mikään "maalla mettän keskellä", mettän laidassa kyllä, pieni omakotialue eikä asfalttiteihin paljoa matkaa...

Olisi kiva saada ehdotuksia, kun itse en ihan heti muuta keksi.
(Saa se pihapinna silti jäädä ottamatta kun ei 100% varmuutta. mut jos nuo vielä ilmestyisi...)
« Viimeksi muokattu: 11.10.07 - klo:12:22 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: voiskohan olla...
« Vastaus #1 : 11.10.07 - klo:11:51 »

Pitivätkö meteliä... :-))

Tuossa kuva- ja ääninäytteitä.

http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/cormon/
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: voiskohan olla...
« Vastaus #2 : 11.10.07 - klo:12:12 »

hihi, just samalla sivulla kävin. kauheeta mökää ne kyl osaa pitää, kesällä seurailin kovastikin tuolla yhden talon pihalla (siellä missä ne heittäytyi tervapahvikattojen päälle kuolleen näköisinä... remember?)

nyt ei kyl kuulunut yhtään mitään. osaakohan ne lentää metelöimättä? [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: voiskohan olla... naakkoja?
« Vastaus #3 : 11.10.07 - klo:12:25 »

Syököhän naakat marjoja?

Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: voiskohan olla... naakkoja?
« Vastaus #4 : 11.10.07 - klo:15:20 »

Lintukirja sanoo, että naakka on kaikkiruokainen. Enimmäkseen se syö viljanjyviä, siemeniä, hyönteisiä, matoja sekä muita pikkueläimiä ja jätteitä. 
Luulisi ainakin jonkun marjan kelpaavan. [:-)]      
                                                                                                               
Kirjattu

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: voiskohan olla... naakkoja?
« Vastaus #5 : 12.10.07 - klo:11:14 »

Kun tuota marjansyöntiä kyselit, niin tuli mieleen että ei kai se rastasparvi ollut?
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Sus

  • Vieras
Vs: voiskohan olla... naakkoja?
« Vastaus #6 : 12.10.07 - klo:14:35 »

Kun tuota marjansyöntiä kyselit, niin tuli mieleen että ei kai se rastasparvi ollut?


Eiku, esitin pikkasen epäselvästi asian. :-)) Ei mun marjoja oo syöty. Lähinnä mietin, että jos naakat EI söisi marjoja... mut turha sitä on enää miettiä, kun kyllä kai ne syö... (mutkun mua hämäsi, kun tuossa listassa - mulla on kai sama kirja ku Henrillä - luki että kaikkiruokainen, ja sit puolipisteen jälkeen ei kuiteskaan marjoja mainita.)

Tuttavalla on naakat riesana, hää haluais ruokkia lintuja mutta ei yksinkertaisesti voi, kun piha täyttyy naakoista. Aattelin vaan, että punatulkkua ja tilhee ja mustarastasta vaikka ois voinu ruokkia marjoilla... jos siis naakat ei söis marjoja...

Oliks tarpeeks sekavaa? [:19]
 :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.