Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Just tätä mä oon pelänny!!  (Luettu 958 kertaa)

Tuttuvierailija

  • Vieras
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #1 : 16.11.07 - klo:05:34 »

 [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #2 : 16.11.07 - klo:07:54 »

Siellä sanotaan että Euroopan luonnossa ei ole ihmiselle myrkyllisiä hämähäkkejä. Onkohan se totta? Minä luulin että Espanjassa olisi ollut jotain tarantelloja tms. Luulo ei tietenkään ole tiedon väärtti, täytyy vähän selvittää asiaa...
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Evis

  • Vieras
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #3 : 16.11.07 - klo:07:58 »

 [:-)] [:-I] [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #4 : 16.11.07 - klo:08:14 »

Hui kauhistus ..... [:67] 
Hämähäkkien lahkoon kuuluu ainakin 111 heimoa ja lajeja on ainakin 35 000. Suomessa elää yli 600 hämähäkkilajia. [:67]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #5 : 16.11.07 - klo:08:44 »

Siellä sanotaan että Euroopan luonnossa ei ole ihmiselle myrkyllisiä hämähäkkejä. Onkohan se totta? Minä luulin että Espanjassa olisi ollut jotain tarantelloja tms. Luulo ei tietenkään ole tiedon väärtti, täytyy vähän selvittää asiaa...

Mie selvitin. Kyseessä on vanha uskomus/taru, että tarantellan purema johtaa kuolemaan, ja uhri voi selvitä hengissä vain tanssimalla tiettyä tanssia (tarantellaa). Tosiasiassa purema ei aiheuta ihmiselle vakavia oireita. Nimi tulee italialaisesta kylästä, jossa näitä hämähäkkejä esiintyy.

Tässä söpö kuva :-))   http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Lycosa_Tarantula.jpg

Tässä tarkempaa tietoa englanniksi:   http://en.wikipedia.org/wiki/Lycosa_tarantula
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #6 : 16.11.07 - klo:08:52 »

ja tulipa kurkattua, Susun laittamaa kuvaa ...... vai että vielä söpö ....  [:67]
Kirjattu

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #7 : 16.11.07 - klo:09:13 »

Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 314
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #8 : 16.11.07 - klo:09:19 »

Ja jos joku haluaa tommosen söpön  [:-DD] tarantellan lemmikiksi, löytyy hoito-ohjeet tuolta: http://www.matelijat.info/tarantella/
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #9 : 16.11.07 - klo:09:24 »

En ihan lemmikiksi ottaisi. -Tai siis, minullahan on hämy-lemmikkejä kotona. Aina jossain jonkun näkee. Viimeksi oli sellainen piiiiiiiiiiiiiiiiitkäjalkainen hämy, joka pikkuhiljaa astuskeli eteenpäin.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #10 : 16.11.07 - klo:09:30 »

En ihan lemmikiksi ottaisi. -Tai siis, minullahan on hämy-lemmikkejä kotona. Aina jossain jonkun näkee. Viimeksi oli sellainen piiiiiiiiiiiiiiiiitkäjalkainen hämy, joka pikkuhiljaa astuskeli eteenpäin.  :-))

Nää piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkäjalkaiset on lukkeja, jotka eivät ole hämähäkkejä. Niillä on vain kuusi jalkaa, hämähäkeillä kahdeksan. Näin se muistaakseni on... Noita lukkeja en kammoa ihan samalla lailla kuin hämyjä. Lukit on jotenki söpöjä. :-)) En tosin kädelle tahtoisi, mutta ei ne mua kiljumaan saa.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #11 : 16.11.07 - klo:09:36 »

Ai ne ovatkin lukkeja. Kutovatko nuo seittejä? Jotenkin tuntuisi, että se ei niiltä onnistuisi.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #12 : 16.11.07 - klo:09:42 »

Ai ne ovatkin lukkeja. Kutovatko nuo seittejä? Jotenkin tuntuisi, että se ei niiltä onnistuisi.

Ei ku nyt mä narrasin :-O Tässä kuvassa ainakin on kahdeksan jalkaa. Mistähän mä tuon oon nyt saanut päähäni... [:-I] Sori. Kuuluu ne ainakin "hämähäkkieläinten lahkoon". Selventäköön joku viisaampi. :-))

Syövät kuollutta ravintoa lähinnä, eli luulisin etteivät kutoisi seittejä... http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Opiliones_Korsarz_2.jpg

Voivat irrottaa jalan tarvittaessa... siitäköhän mä nyt tään sain päähäni, jos oon joskus nähnyt kuusijalkaisen. :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #13 : 16.11.07 - klo:09:45 »

Justiinsa tuon näköinen se oli  [:-)]. Mihin lie mennyt, kun en enää ole sitä nähnyt.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Just tätä mä oon pelänny!!
« Vastaus #14 : 16.11.07 - klo:09:49 »

 [:4] [:4] [:67]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.