Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kinksureissu  (Luettu 1285 kertaa)

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #15 : 29.08.06 - klo:22:14 »

Naapuri on nähnyt joskus monta vuotta sitten kuningaskalastajan tällä joella. Minä en sitä nähnyt, taisi olla ennen kuin muutettiin tänne.

Minulle yksi vanha bongari soitti että jos haluan nähdä jonkin tosi harvinaisen linnun niin alas tulla tänne. Se oli jonkin aikaa Joroisissa hyvin lähellä lentokenttää olevalla Puomilan sillalla.

Aikaa tästä on ehkä noin kuutisen vuotta. Sen jälkeen aloinkin himoita kaukoputkea. Silloin sain tiirata yhden bongarin putken läpi sitä tippusta.

Kääk, vastasin väärin. Lintu olikin Joroisvirran sillalla, ei puomilan sillalla. Aina sekoitan nämä kaksi nimeä  [NUT]
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:22:16 kirjoittanut puppu »
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 220
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #16 : 29.08.06 - klo:22:29 »

äänipinnahan siitä viime vuonna tuli ja ehkä pieni vilahdus, mutta havainto kuitenkin...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #17 : 29.08.06 - klo:23:28 »

äänipinnahan siitä viime vuonna tuli ja ehkä pieni vilahdus, mutta havainto kuitenkin...

Samoin täällä. Näimme linnun lentävän kaukana välkehtien ja Driver jopa näki linnun syöksyvän veteen saaliin toivossa.
Olisi se hienoa nähdä vähän paremmin. Lintu on niin upea!

Onnea myös Erkki K:n retkelle Lietteille. Tiedä vaikka taas nähtäisiin. Viikonloppuna olisi tarkoitus vähän retkeillä.
Nyt loppuviikoksi povattiin hyvää petomuuttoa ainakin tänne Länsirannikolle, joten silmät täytyy pitää auki ehdottomasti.
Miten sitä lainkaan malttaa mennä töihin!! [:-/]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #18 : 30.08.06 - klo:15:53 »

Tämänpäiväinen reissu alkoi tämmöisellä näkymällä:

Kurkia oli pellolla noin 200 ja tässä kuvassa vain osa niistä. Pelästyivät minua, kun menin vähän lähempää ottamaan kuvaa..

Näissä maisemissa sitten nähtiin kunkku:

Tässä kuvassa harmaahaikara tosi kaukaa kuvattuna...joen toisella puolella oli sitten kuningaskalastaja, joka siellä ensin äänteli ja sitten lensi meidän edestä. Hienon näköinen lintu!

Olihan siellä joella myös tämä:

Sääksi siellä istuskeli kelon nokassa aika kauan ja sitten yhtäkkiä lensi meidän pään yli.

Täällä nähtiin sitten ruostesorsa:

Sorsan on tossa sillan lähistöllä ja me katseltiin sitä kaukoputken kanssa vastarannalta. On mulla kuvia myös sorsasta, mutta ei niistä saa mitään selvää...kohde liian kaukana ja täysillä zoomattuna.

Oli hieno reissu...kaksi uutta lajia ja paljon muita havaintoja. Kurkipellon näky oli aivan mahtava ja entäs sitten ne äänet vielä.


Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #19 : 30.08.06 - klo:16:26 »

Hieno kuva tuo viimeinen, ruostesorsasta [;-)]

Mutta tosissaan, teillä on ollut huisa matka [KIPPIS]  Kurjet vielä näkemättä, voi kurjuus [:-(] [:-)]
Ja tietysti - kingfisher!
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #20 : 30.08.06 - klo:18:35 »

Vau, Töyhtis nähnyt vaikkamitä, upeeta!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #21 : 30.08.06 - klo:18:50 »

Se oli Töyhtiksellä sitten täydellinen reissu! Onnittelut!

Olitte ilmeisesti siinä voimalaitoksen oikealla puolella, missä ne jyrkät tikkaat?
Kuinka pitkälle kävelitte? Oliko kinksu teistä nähden joen toisella puolella?
 Olen aivan täpinöissäni! Asun lähellä, mutta kuitenkin nyt tuntuu, että ei tästä näin vain ehdi lähtemään. Driver työreissussa ja tulee vasta huomenillalla myöhään ja kotona kaikkea mikä pitää nyt kiinni... [:-//]
En malttaisi odottaa viikonloppuun, vaikka hyvinhän se kinksu siellä joella voi patsastella jopa talven ylikin. :-))

Ja Töyhtis! Eikö ruostesorsa ollutkin upean näköinen lintu!? Ne värit!
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #22 : 30.08.06 - klo:20:24 »

Juu, hieno oli lintu...tosin näin vain lennossa ja nopee kaveri oli, mutta hyvin näkyi värit ja muoto. Sitten istahti hetkeksi kaatuneelle puunrungolle vastavaloon ja kun aloin katsoa kaukoputkella, niin pyrähti lentoon pitkin jokea ja hävisi mutkan taa...
Jyrkkiä portaita pitkin mentiin joen rantaan jätevedenpuhdistamon kohdalta alas ja siitä sitten sellaiseen niemeen. Kinksu pyrähti lentoon sieltä vastarannalta ...ei nähty tarkkaan mistä kohtaa, mutta siitä niemen vastarannalta. Kaveri vielä meinasi kaatua niissä portaissa, mutta onneksi sai pidettyä tasapainon...olis voinu käydä pahastikin....oli meinaan karseet ne puuportaat...liukkaat ja kallellaan.

Kaunis oli ruostesorsakin...tosin katseltiin sitä aika kaukaa, mutta värit näkyi hyvin. Ensin lintu nukkui, mutta sitten kun me oltiin eväät syöty, niin sorsakin virkistyi ja uiskenteli pirteästi.

Onnea teillekin matkaan ja pidän peukkuja pystyssä, että näette kunkun. Mun piti huutaa sille Kaijan terveiset, mutta unohdin, kun olin niin innoissani sen näkemisestä. Soitin heti Kaijalle, kun olin nähnyt linnun. :-))
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 811
  • ***Keiju***
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #23 : 30.08.06 - klo:20:38 »

Töyhtis tehnyt Huippu reissun, Onnittelut Uusista Haviksista! [KIPPIS] [:-)]

Kyllä vain puuttuu molempien hienojen lintujen havainnot, eli kunkun ja ruostesorsan.
Tosin mitään matkojakaan näiden lintujen perään ei olla tehty, mutta on se vaan Upeaa kun jotkut näitä Hienoja lintuja pääsee näkemään! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #24 : 30.08.06 - klo:21:38 »


Onnea teillekin matkaan ja pidän peukkuja pystyssä, että näette kunkun. Mun piti huutaa sille Kaijan terveiset, mutta unohdin, kun olin niin innoissani sen näkemisestä. Soitin heti Kaijalle, kun olin nähnyt linnun. :-))



Kiitos tiedoista! Hei - ne portaat ON kaameat :-O Onneksi kaverisi ei sitten kaatunut niissä!
Sain muuten minäkin heti tiedon kinksusta - Kaijalta siis. Ollaan kyllä Lintuverkkoakin nopeampia tiedonkulussa.
 [:-)]
« Viimeksi muokattu: 31.08.06 - klo:14:58 kirjoittanut Parus Major »
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #25 : 30.08.06 - klo:21:40 »

Eiks sitä niin sanota, että nopeet syö hitaat [:-DD]
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #26 : 30.08.06 - klo:21:46 »

Eiks sitä niin sanota, että nopeet syö hitaat [:-DD]

Jep! Toivottavasti tuo ei silti päde kinksun näyttäytymiseen meille! [:-I]
Jos vain huomenna löytyy aikaa niin tämä tyttö lähtee käymään paikan päällä. Matkakaan ei ole este. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 220
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #27 : 30.08.06 - klo:21:48 »

Toivotaan että kingfisher löytyy vielä...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #28 : 31.08.06 - klo:08:36 »

Juu, Töyhtis soitti aamulla jo ennen yhdeksää ja kertoi kinksun tapaamisesta ja minä kateudesta vihreänä olin mehutehtaalla nalkissa. Teki mieli kiljaista, että tehkää itse mehunne, mun pitää lähteä vähän ajelulle  [:-DD] Sitten heti naputtaamaan Parusille viestiä, että siellä se on ja VAROKAA niitä portaita. Toivottavasti viikonloppuna on kuivaa keliä; meillä on vakaa aikomus lähteä reissuun jo perjantai-iltana ja lauantaina istua siellä pöpelikössä niin kauan, että Herrasväki Kingfisher näyttäytyy!  [:19]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #29 : 31.08.06 - klo:09:54 »

Minulle oli tullut sähköpostiin ilmoitus että kuningaskalastaja on nähty eilen aamulla Sysmässäkin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.162 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.