Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläläisille liikettä niveliin!  (Luettu 30518 kertaa)

<marle>

  • Vieras
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #75 : 15.12.07 - klo:12:29 »





Liikuntaa se tämäkin  [:-)]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #76 : 15.12.07 - klo:20:27 »

Sain kiikun,kun täytin pyöreitä.  Vatsajumppaa tulee sillä tehtyä.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #77 : 15.12.07 - klo:21:13 »

Marle, kiva kuulla, että selkäkipu ei ole vaarallista sorttia ja että jumppaamalla asiaan voi saada parannusta.

Keinutuolijumppa kuulostaa kivalta. Sitä pitää kokeilla sitten joskus kun meille ehkä mahtuu se keinutuoli. Tuolla se on varastoituna. Nyt tuo tila tarvitaan innokkaiden pikku jumppareiden harjoitustilaksi.

Minulla on varsin aktiivinen viikko takana liikunnan suhteen. BodyPumpia, Pilatesta, selkäjumppaa, sisäpyöräilyä, kuntosalia ja sen semmoista. Kivaa.

Huomenna kuitenkin minulla on liikunnasta vapaapäivä, koska menen harrastamaan penkkiurheilua lasten jumppaseuran joulujuhlan merkeissä. Ihania ovat pikkuiset jumpparit katsella. Sitä tekemisen intoa on mukava katsella.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #78 : 17.12.07 - klo:11:18 »

Tänään aamutohtori haasteli jalkavaivoista ja esitteli kenkien anatomiaa. Oli tuonut näytille myös ne "masai"-kengät ja kehui niitä hyviksi  [:-)]

Joskus kun selkä oikein riivaa, käyn lattialle selälleen, ehkä polvet koukussa, siinä koetan vain hiljaa kuulostella missä antais pikkuhiljaa periksi. Siinä koetan vetää vatsan selkärankaan ja jännittää vatsalihaksia, sen minkä pystyn kulloinkin.

Keinutuolia pitäisikin enemmän käyttää, vanha perinnetuoli nököttää tyhjän panttina  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #79 : 17.12.07 - klo:12:44 »

Tänään parempi päivä mutta ei ihan kivutonkaan. Keinutuoli ahkerassa käytössä ja jotenkin tuntuu että napa menee joutuisammin kiinno selkärankaan [:-I] [:-)] Jatketaan harjoituksia. Ortonilla otan keskusteluun noi masai-kengät että jos vaikka jolloinkin kun on saatu lippaaseen ylimääräistä, ostais ne, vaikka sandaalit. Vois pitää töissä ja kesällä [:-)] Let see....
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #80 : 17.12.07 - klo:14:11 »

Tänään tunti BodyPumpia. Ei ole mun laji se, mutta yritän välillä käydä, että saisi vähän tehokkaampaa lihaskuntotreeniä välillä  [:-(] Kuntosalin vehkeiden kanssa temmeltämisestä pidän vielä vähemmän, joten tuo on vähän niin kuin pienempi paha. Tosin mun saliohjelma on tehty niin, että ei siihen kovin montaa laitetta tarvita. Tykkään tehdä pallolla ja käsipainoilla mieluummin. Ovat mukavia muutenkin, voi tehdä samat jutut niin kotona kuin salillakin, eikä tartte jonotella laitteisiin.

Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

leila

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #81 : 17.12.07 - klo:22:16 »

Työyhteisön sosiaaliset kuviot syövät tällä viikolla vapaa-ajan liikuntaa  [;-)].

Onneksi tuli hankituksi jokin aika sitten jumppapallo. Nyt jo pysyn pallolla kohtuu hyvin ja jotain olen jo oppinut.
Napa selkärankaan on oikein mukava liike pallolla. Pehmeällä, joustavalla alustalla taitaa olla tehokkaampi kuin kovalla alustalla tai pystyasennossa. Mielestäni virheelliset myötäliikkeet ehkäistyvät ja liikkeestä tulee ns. keskitetty. Käsipainoilla punnerrus, vipunostot ja takaaveto toimivat yhtä hyvin kuin penkillä, kun ei vedetä mitään sotilassellaisia ( [:-P] Jarmo). Selkäliikkeitä pitää opetella.
Samaa mieltä Ullu, käsipainot ovat ihan jees.  :-))
Kirjattu
leila

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 282
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #82 : 17.12.07 - klo:22:27 »

Täytyisi kokeilla joskus  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #83 : 17.12.07 - klo:23:28 »

Pallo on tosiaan pop! Ja käsipainot pallon kanssa ja ilman. Kokeile ihmeessä joskus!

Löysin netistä parikin sivua, joiden liikkeet ovat hyvin pitkälti  samat kuin mitä minun kuntosaliohjelma http://www.aamulehti.fi/teema/liikunta/45018.shtml  ja http://www.pirkka.fi/vapaaaika/liikunta/jumppaohjeet/ohjeet/pallojumppa

Vielä kun saisivat jotain vastaavia juttuja tuonne omalle salille ryhmäliikuntaan. On siellä Fitball-tunteja, mutta niissä on vähän toisenlainen asenne hommaan. Ihan hyviä tunteja ovat, varsinkin jos pallo on vielä uusi tuttavuus.

Äsken katselin just telkkaria jumppapallon kanssa. Parempi se on kuin sohva, varsinkin jos yrittää tasapainoilla niin, että ei ole sen enempää jalat kuin kädetkään lattiassa  :-))
« Viimeksi muokattu: 17.12.07 - klo:23:30 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 282
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #84 : 18.12.07 - klo:13:03 »

Ja pallojumppaan sopisi taustamusiikiksi varmaan Mauri Antero Nummisen "kumipallona..."  [:-P] [:-P]
http://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI&feature=related       :-))

postilaatikolle ja takaisin hiljaa liikkuen 1,69km ja 12min 17 sekuntia, vielä ei pidemmälle, vähäsen tuntuu polvessa, mutta 21 päivän tauko oli riittävästi
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo:13:31 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #85 : 18.12.07 - klo:17:39 »

Ja pallojumppaan sopisi taustamusiikiksi varmaan Mauri Antero Nummisen "kumipallona..."  [:-P] [:-P]
http://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI&feature=related       :-))


JARMOOOOOO!!! Ei saa kiusata!!! (Jarmo tietää vallan hyvin, että Mauri Antero saa minut pois tolaltaan viimeistään noin 10 sekunnin kuuntelun jälkeen!)

Lainaus
postilaatikolle ja takaisin hiljaa liikkuen 1,69km ja 12min 17 sekuntia, vielä ei pidemmälle, vähäsen tuntuu polvessa, mutta 21 päivän tauko oli riittävästi

Hyvä kun polvi kesti pientä ajoa. Otit näköjään kuvankin siitä :-) Kysymys vaan herää, että eikös sinne postilaatikolle olisi päässyt etuperin polkien paljon helpommin?

Minulla ihanan rentouttava ja eilisestä BodyPumpista palauttava tunti Pilatesta. Kummasti antoi voimia sen jälkeen syöksähtää kauppakeskukseen, josta pyrin pysyttelemään poissa parhaan kykyni mukaan, jos ei ole pakottavaa tarvetta. Nyt oli. Mutta siis oikeasti, rentouttava jumppatunti antaa voimia melkein ihan mihin vaan  [:-)] (tosin pois lukien jouluvalmistelut, joihin ei mitkään voimat tunnu olevan riittävästi)
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #86 : 20.12.07 - klo:09:26 »

Kiikku käynnistetty  [:-)]                     montakohan keinahdusta vrk:ssa?
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #87 : 20.12.07 - klo:10:43 »

Hauska kiikkuhymiö  :-)) Kyllä siinä saa varmaan aika monta keinahdusta keinahdella, mutta mikäpä kiikkuessa noin mukavassa ympäristössä  [:-)]

Minulla menee keinahtelun sijasta pyörittämiseksi. Eilen vajaa tunti spinningiä, vähän kuntosalia päälle ja tänään tunti spinniä ja venyttelyä lisäksi. Joskus olen sorvareiden keskuudessa kuullut väittämän, että hullut tykkää pyörivästä.... pitäisiköhän tästä vetää jotain johtopäätöksiä  :-))  :-))  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #88 : 20.12.07 - klo:10:47 »

Minulla menee keinahtelun sijasta pyörittämiseksi. Eilen vajaa tunti spinningiä, vähän kuntosalia päälle ja tänään tunti spinniä ja venyttelyä lisäksi. Joskus olen sorvareiden keskuudessa kuullut väittämän, että hullut tykkää pyörivästä.... pitäisiköhän tästä vetää jotain johtopäätöksiä  :-))  :-))  :-))

Mä hengästyn pelkästään näitä Ullun liikuntajuttuja lukiessa. Kyllä olet niin ahkera liikkuja että ei voi muuta kun hattua nostaa. Millonkahan niitä liikuntakärpäsiä olis liikkellä että meikäläinenkin sais sen pureman. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #89 : 20.12.07 - klo:10:56 »

Se on tuo liikunta sellainen vierivä lumipallojuttu, ainakin minulla. Aloittaminen on aina hankalaa, mutta sitten kun pääsee vauhtiin ei osaa ilman olla. Jos menee useampi päivä ilman liikuntaa, niin on olo kuin oravalla häkissä. Sitä vaan alkaa melkein mennä pitkin seiniä ja sitten kun pääsee väsyttämään itsensä fyysisesti, on hyvä olo. Jonkinlainen endorfiinihumala vai mikä lie.

Eilenkin olin aamupäivällä siellä spinnissä. Treenistä tuli hitusen turhankin rankka ajatellen sitä, että oli kuitenkin päivä lasten kanssa vielä edessä. Fyysisesti väsytti, mutta henkisesti jaksoin kummasti kaikki arjen pikku harmistukset, kuten pikku pupulaisten känkkäränkkäkohtaukset ja muut mukavat ilman sen suurempaa pinnan kiristymistä. Siitä vaan saa virtaa jaksaa sitten taas enempi. Homma jää reilusti plussan puolelle, vaikka tietty tavallaan tuo myös vie aika paljon aikaa. Se on kumminkin sen väärti.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.
 

Sivu luotiin 0.162 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.