Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 52719 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Käsi- ja puhdetöitä
« : 30.08.06 - klo:10:11 »

Tässä on ohimennen tullut mieleeni, onkohan täällä porukassa useitakin käsi-/ puhdetyöpönttöjä ?

 [:-)]  Linnunponttö, kamerapöttö, siiliputki, siilin talvipesä......
 [:-)]  Dominoneulos, pitsinnypläys ....................

Pakko oli aloittaa uusi ketju kun tämä linkki sinkosi esiin http://www.harrisville.com/html/inspiration_projects.html
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1 : 30.08.06 - klo:10:16 »

Tässähän näitä puhdetöitä.  :-))

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #2 : 30.08.06 - klo:10:24 »

 :-))  Hieno, ihanko Itte? mistäs aineksesta, ruovikosta, risusista, pajuista, narusta.......?  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #3 : 30.08.06 - klo:10:35 »

Olen tehnyt paljonkin käsitöitä. Kirjontaa, neulontaa, virkkausta.
Virkkaus on mieluisin harrastus. Ilmoittauduin aikuisopistoon huovutuskurssille, mutta enpä enää mahtunut. Harmittaa tavattomasti.
Mutta, yksi mikä myös harmittaa, on se, että kunnollisia käsityöliikkeitä ei enää ole. Helsingissä on kaiketi pari ja siinä sitten ovatkin.

Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #4 : 30.08.06 - klo:10:37 »

:-))  Hieno, ihanko Itte? mistäs aineksesta, ruovikosta, risusista, pajuista, narusta.......?  :-))

No ihan itte on tehty, koivunrisuista ja rautalangalla sidottu.
Olihan nää jo näytillä viime keväänä. Kävin työväenopistossa kurssia jossa näitä väsättiin ja kivaa oli.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #5 : 30.08.06 - klo:10:46 »

Tiina,hienon työn olet saanut aikaseksi  [:-)] :-O [:-)]
Kirjattu

Lentsu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 615
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #6 : 30.08.06 - klo:10:54 »

Kanavatöitä on tullut tehtyä sekä valmiille pohjalle että itse suunniteltuja. Mökillä on Joutsentaulu (vanhemmat + muutama poikanen) ja Musta Joutsen on työn alla.

Toinen intohimo on ristipistotyöt. Niitä on tullut tehtyä sekä valmispakkauksista, ruutumalleista että ihan itse suunnitellen. Pari vuotta sitten tein ystävälleni joka väitteli tohtoriksi taulun, jossa oli tohtorinhattu (ja siinä yliopiston lyyra), nimi ja päivämäärä. Netistä etsin hatun kuvan ja sommittelin siitä ruutumallin.

Eräitä tauluja ja pöytäliinoja on tullut tehtyä, lähinnä lahjoiksi, ja nyt harmittaa vietävästi, kun en ole älynnyt kuvata niitä. Pieni osa töistä on jäänyt kotiin; pitäsköhän niistä ottaa kuvat [:-)]

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #7 : 30.08.06 - klo:11:19 »

nyt harmittaa vietävästi, kun en ole älynnyt kuvata niitä. Pieni osa töistä on jäänyt kotiin; pitäsköhän niistä ottaa kuvat [:-)]
T: Lentsu

  :-))  Pitää kuvata   :-))  Kiva katsella jälkeenpäin kättensä töitä.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #8 : 30.08.06 - klo:11:27 »

Ja Vekehän on aloittamassa [:-DD]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #9 : 30.08.06 - klo:15:37 »

> Olen tehnyt paljonkin käsitöitä. Kirjontaa, neulontaa, virkkausta. Virkkaus on mieluisin harrastus.

Mä voin todistaa, että Hömiksellä on tuo virkkauspuoli hallinnassa himppasen hienosti! Siis niin upeita juttua on hän tehnyt, että minä hattua nostelen. Pienellä koukulla... kaunista ja taidolla tehtyä!

> Ilmoittauduin aikuisopistoon huovutuskurssille, mutta enpä enää mahtunut. Harmittaa tavattomasti.

No mutta sittenhän me pidetään joskus ihan oma huovutuskurssi. Ollaan kaikki opettajia ja oppilaita yhtä aikaa! Opettajaksi en ala siksi, että olen ihan noviisi itsekin huovuttamisessa, mutta työ tekijäänsä opettaa.

> Mutta, yksi mikä myös harmittaa, on se, että kunnollisia käsityöliikkeitä ei enää ole. Helsingissä on kaiketi pari ja siinä sitten ovatkin.

Niinhän se taitaa olla. Ihmiset tilaavat nykyisin paljon netistä ja netistäkin paljolti ulkomailta. Mieluummin sitä kävisi ihan kaupasta ostamassa, voisi hypistellä, eikä tarvitsisi ostaa sikaa säkissä. Silti minäkin tuossa tilasin kavereiden kanssa kimppatilauksena perulaista villalankaa USA:sta ja se tuli halvemmaksi kuin jos olsiin kävellyt lähimpään lankakauppaan ostamaan vastaavaa lankaa. Pistää miettimään onko hommassa mitään järkeä  [:19]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #10 : 30.08.06 - klo:15:40 »

Toinen intohimo on ristipistotyöt. Niitä on tullut tehtyä sekä valmispakkauksista, ruutumalleista että ihan itse suunnitellen.

Meillä on sitten samansuuntaisia intohimoja :-) Ristipistoja minäkin olen tehnyt jonkun verran.

Lainaus
Pieni osa töistä on jäänyt kotiin; pitäsköhän niistä ottaa kuvat [:-)]

Ilman muuta pitäisi ottaa kuvat ja laittaa näytille!

Mun tekeleistä löytyy kuvia Korullan kuvagallerista www.korulla.net Ristipistoja ja lasihelmijuttuja siellä on eniten, mutta jotain neulottuakin löytyy ja onnittelukortteja ja sen semmoisia. KORJAUS... neuleita ei olekaan juuri mitään muuta kuin huovutetuissa jotain. Pitäisi kuvata. Eivät kehvelit itse loikkaa kuviksi sivuille :-D
« Viimeksi muokattu: 30.08.06 - klo:16:54 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #11 : 30.08.06 - klo:17:06 »

Aikanaan on minunkin tullut tehtyä revinnäis- ristipisto- ja kanavatöitä.  Olen virkannut paljon pitsejä, kutonut villatakkeja, lastenvaatteita.  Ommellut vaatteita.  Tehnyt hattuja, nahkatöitä ym.
Nyt ei mitään!!  Onko laiskuutta, vai mistä ihmeestä tällainen saamattomuus johtuu?? [:-I] [:´(]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #12 : 30.08.06 - klo:17:07 »

Onpa Ullu tehnyt kauniita koruja. :-O [:-)] [:-)]  Hintoja ei ollut.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #13 : 30.08.06 - klo:17:18 »

Onpa Ullu tehnyt kauniita koruja. :-O [:-)] [:-)]  Hintoja ei ollut.

Kiitos  [:-)] Hintoja ei noissa kuvagallerian töissä ole kun ne on jo joko myyty tai tehty alunperinkin ihan vaan omaksi iloksi tai lahjaksi. Eipä Korullalla nyt paljoa myytävää olekaan, äitiyslomaa viettelen ja teen käsitöitäkin lähinnä vaan omaksi iloksi. Nyt on just puikoilla hattu Pitkätossulle.
« Viimeksi muokattu: 31.08.06 - klo:01:17 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #14 : 30.08.06 - klo:17:33 »

Taitavaa porukkaa täällä! Näitä käsintehtyjä juttuja on ilo katsella! [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.461 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.