Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53296 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #120 : 06.09.06 - klo:17:45 »

Kissan nukkekoti, hieno
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #121 : 06.09.06 - klo:18:22 »

Ihana nukkekodin asukki. :-))
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #122 : 06.09.06 - klo:18:45 »

Kissoista on niin kiva ahtautua mahdottomiin paikkoihin... [:-DD]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #123 : 06.09.06 - klo:19:10 »

Juu, muistan nää Susin kivat kuvat nukkekodista..ne vanhat on varmaan jo bittiavaruudessa..Kiva et laitoit uudestaan! Toi kissa on kyllä aikamoinen jättiläinen tuossa ympäristössä! :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #124 : 06.09.06 - klo:19:11 »

Tässä ketjussa on toinen toistaan hienompia töitä Poropeukalo ei voi kuin kadehtien katsella ja mietiskellä: osaisinpa minäkin.  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #125 : 06.09.06 - klo:20:23 »

Ekakerran kun näin noi saunakuvat, niin taisin mainita, et pukuhuoneesta aistii puhtauden ja aivan kuin ois oikeasta saunasta noi kuvat..
Tosi kätevä likka sie oot. Sus. :-))
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #126 : 06.09.06 - klo:23:44 »

 :-)) Sus, kiva kun laitoit nuo kuvat, en ole niitä aiemmin nähnyt. Sauna on siisti ja kutsuvan näköinen ja tuo kissa tuolla olkkarissa  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #127 : 07.09.06 - klo:10:14 »

Tässä ketjussa on toinen toistaan hienompia töitä Poropeukalo ei voi kuin kadehtien katsella ja mietiskellä: osaisinpa minäkin.  [:-)]

Kati, minä aina ennen luulin olevani poropeukalo, ja että minä en osaa tehdä mitään käsilläni. Vaan kun rohkaistuin kerran menemään kurssille, niin hoksasin että jokainen osaa kun on hyvä opettaja.
Varsinaiset käsityöt esim. kutomiset ja reikäompeleet voi olla vähän eri juttu, mutta esimerkiksi noita minun esille laittamiani risutöitä oppii kuka tahansa tekemään kunhan oppii tekniikan hyvän opettajan johdolla.
Ja sehän onkin sitten palkitsevaa, tulee tunne: Hei, mä osaan sittenkin.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #128 : 07.09.06 - klo:11:29 »

Innostus ja halu tehdä on se paras opettaja. Tuolla helmikursseilla sen näkee. Aika moni tulee sinne vähän arkana ja asenteella, että en minä opi kuitenkaan. Kun sitten innostuvat, unohtavat sen, etteivät mielestän osaa eikä opi ja tekevätkin vaikka kuinka taidokkaita juttuja. Ovat josku itsekin hauskasti hämmästyneitä, että minäkö tuon tein ihan itse  :-))

Mulla on yksi oikein hyvä ystävä, joka aina sanoi, että hän ei osaa, eikä opi. Jotenkin sitten kuitenkin rohkaistui yrittämään ja nyt pari vuotta myöhemmin tekee niin hienoja käsitöitä, että ei ole tosikaan. Viimeksi kyläillessä ihailin hänellä tekeillä olevaa tilkkupeittoa. Jestas että tulee hieno. Hän itse sanoi, että ei tee sitä "sääntöjen mukaan" ja siksi ei muka ole niin hieno. Minusta taas just päinvastoin, että kun oppii ihan itse tekemään omalla tyylillä kaunista, on se todella hatun noston arvoinen juttu.

Sitä olen monesti miettinyt, että on se kumma kuinka ihmiset on jotenkin saatu uskomaan, että ei ne mitään osaa. Menneiden vuosien koulun käsityötunneilla kenties? Onneksi nykyisin tuntuu noilla pienillä koululaisila olevan käsitöidenkin opetuksessa mukavan kannustava ote.

Eihän sitä kaikkien tartte käsitöitä tehdä, mutta niiden jotka haluaisivat tehdä, mutta ovat sitä mieltä, etteivät mitään opi, kannattaisi kyllä kokeilla vielä kerran ja toisenkin. Vaikka just jossain kurssilla, jossa voi heti saada apua kun sitä tarvitsee, ettei into lopu sitten heti siihen.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #129 : 07.09.06 - klo:11:50 »

Tilasin esittelylehtisen helmien teosta ja kaikesta siihen liittyvästä. [:-)]  On aika innostavaa, kun ajatukset aika usein hortoilee niissä. [:-)]

Hienoa! Mistä löysit ohjeita?

Jos oikein innostut, eikä ole mahdollisuutta päästä kurssille, niin kannattaa hankkia käsiinsä Riikka Santosen helmikirja, joista on hyvä opetella http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9510279773

Tuolle kirjalle on ilmestynyt jatko-osakin, josta olen just iltaisin väkerrellyt jotain pientä omaksi iloksi. Hyviä kirjoja kummatkin!

(Vaihdoin tuon kirjan linkin toiseen kun alkuperäinen linkki ei vienytkään suoraan kirjaan ja tuolla Bookplussassa näkyy olevan hyvä esittely kirjasta)
« Viimeksi muokattu: 07.09.06 - klo:13:24 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

emo

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #130 : 07.09.06 - klo:13:31 »

Mä olen kova neulomaan.
Ensin neuloin aikani villasukkia,muutavat vauvan kaulaliinat ja tällä hetkellä yritän tehdä ponchoa kummitytölle.

Muutenkin tykkään askarrella ja tehdä itse lahjat ja muut.
Viime jouluna tehtiin tuttaville lintujen talipallotelineitä,en kyllä tiedä oliko ne kellään käytössä vaikka talipallojakin oli pussi mukana.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #131 : 07.09.06 - klo:13:39 »

Viime jouluna tehtiin tuttaville lintujen talipallotelineitä,en kyllä tiedä oliko ne kellään käytössä vaikka talipallojakin oli pussi mukana.


Olisko sulla kuvaa niistä? Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

emo

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #132 : 07.09.06 - klo:13:57 »

Ei ole nyt koneella mutta voin ottaa kuvan ja laittaa.

Malli oli matkittu kaupan telineestä
Sellainen mökki jossa reikä keskellä,mutta laitanpa illalla kuvan.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #133 : 07.09.06 - klo:14:52 »

Ullu, yksityispostiini sain viestin ja ohjeet, mistä voin esittelyoppaan tilata ja tilasin todella sen heti.  Nyt vaan oottelen postia. [:-)]

Ehkä otan yhteyttä myöskin aikaisempaam antamaasi osoitteeseen.
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #134 : 07.09.06 - klo:17:09 »



Tälläisiä talipallotelineitä teimme.
Tosin tämä taitaa olla se kaupasta ostettu.,omatekoiset annettiin kaikki lahjaksi.
Oma tekoinen oli vähän leveämpi,reikä oli isompi jotta siihen mahtuu isokin talipallo ja koukut oli sekä alhaalla että ylhäällä,pysyy paremmin pallot kiinni eikä harakat vie niin helposti.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.115 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.