Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53325 kertaa)

Veke

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #150 : 07.09.06 - klo:23:39 »

Hyvä, kiitos linkistä Pihalintu. Juur noita kaikkia olin aikonnu. Täs on teriä kaikkii tarpeisii.
Puuta, metallia, lasia ja kiviä ja kaikkee mitä vaa käsiini sattuu. Kyl ny loppu lorvipäiväongelmat.

Naurattaa vaa vähä, ku tos naapuris yhdel häiskäl on metallisorvi keittiössää ja sielt kuuluu joskus sen hitommoine räiske ja meteli, ku se jotaki tuunaa ja ny, kuha alan vähä oppimaa, ni miä rämistän tääl.   [:-DD]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #151 : 07.09.06 - klo:23:40 »

Kiitos talipallotelineen kuvasta! Tuollaisia olisi kiva värkkäillä itsekin.

Mä teen tosiaan aika paljon lahjoja itse.

Se on mun mielestä arvokas asia. Tekisin mielelläni paljon enempi lahjoja itse, mutta kaikkeen ei aika riitä. Jotain kuitenkin tulee tehtyä lahjaksikin.

Lainaus
Miehen avulla joskus puutöitä,neulon sukkia,torkkuhuopia ym
Ei vielä mitään kovin ihmeellistä,mutta oma tekoisia kuitenkin ja koko ajan tulee lisää taitoa ja ideoita.

Ihmeellistä tai ei... ajatuksella tehtyä kuitenkin. Monesti myös omaan silmään omat työt näyttävät paljon huonommille kuin mitä sitten toisen silmin katsottuna, ainakin minun mielestä. Toisten työt näyttää jotenkin ihan eri tavalla hienoilta.

Lainaus
Lähipiiri onneksi osaa arvostaa käsintehtyä,mutta olen paljon kuullut miten jotkut eivät osaa arvostaa jos joku on heille omakätisesti jotain tehnyt.
Pitäisi olla hienoa ja kallista ostettua.

Lainaus
Mä olisin toooosi onnellinen jos joku joskus tekisi mulle jotain itse,mutta ei ole vielä kukaan tehnyt,vaikka ihan kätevää porukkaa ovat kaikki.
Joskaan kukaan ei neulo,mutta muuten.

Auttaisiko vihjaaminen siihen suuntaan? Jos he vaikka ajattelevat, että eivät kehtaa antaa sulle itse tekemiään kun teet niin paljon itsekin käsitöitä. Rima voi joskus olla korkealla... ainakin minulla se tuppaa nousemaan hirmu korkealle silloin kun tekee jotain jollekin joka itsekin on käsistään kätevä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #152 : 07.09.06 - klo:23:47 »

Naurattaa vaa vähä, ku tos naapuris yhdel häiskäl on metallisorvi keittiössää ja sielt kuuluu joskus sen hitommoine räiske ja meteli, ku se jotaki tuunaa ja ny, kuha alan vähä oppimaa, ni miä rämistän tääl.   [:-DD]

Vau! Pitäisköhän munkin  :-)) Vähän kyllä olis mageeta jos olisi sorvi kotona. Jos nyt ei keittiössä (auts, näen jo sieluni silmin kun joku astuu paljasjaloin lastuun!) mutta muuten.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #153 : 07.09.06 - klo:23:50 »

Huomatkaa kaikki miten innostunut  ja itseensä uskova Veke on. Hän ei epäile hetkeäkään omia taitojaan ja osaamistaan, ostaa hienoimmat vehkeet, ottaa tilauksia vastaan ja jo työstää vaikka mitä  [KIPPIS].

Älä vaan satuta itteäs ja ammu niitä teriä seinien läpi. Onnea ja menestystä puhdetöillesi  [KIPPIS]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Veke

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #154 : 07.09.06 - klo:23:59 »

No ei tää mun vehje ihan nin hurja o, et se mihkää sinkoilee, mut tahtoo vaa olla vaikee saada pysyy se työstettävä esine nin paikoillaa. Nehä mul sinkoilee pitkin huoneita.
Tänää kyl hain tuol vanhast työpaikastan tukevan ruuvipenkin. Ny vaa täytys esteks saada se joteki tukevasti tohon pöytää kiini.   [:-DD]

Ja siis ninhä miä tään olen tuumannu, et itteopiskelen kyl tän homman. Ehämmä minkää kursseille, vaik oisha niitäki kai olemas.   [:-DD]

Sitte vaa työtilauksia keräämää.   [:-DD]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #155 : 08.09.06 - klo:00:00 »

Joo Pihalintu, sinäpä sen sanoit! Ja Veke, sitkeesti vaan harjoittelemaan, ihmisen tekemiä juttuja ne on ja on joku muukin joskus oppinut kaivertamaan, joten kyllä sinäkin! Varot vaan, ettei käy mitään haaveria ennen kuin homma alkaa sujua.

Pitääpä miettiä, jos vaikka johonkin tarvitsisi kaiverrusta. Tietäisin ainakin keneltä tilaisin!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Veke

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #156 : 08.09.06 - klo:00:11 »

Tota Pönttölogoa miä olen vähä haaveillu opettelevani.

Täytyy ny vaa esteks kehittää vaik Veke-logo ja harjotella tääl koton kaikkii astioihi ja huone- ja muihi tarvekaluihi.
Saattaa viä olla, et joudun siirtymää kertakäyttöastioihi, jolsei se ala luonnistuu. Tulee meinaan helposti sirpaleita.   [:-DD]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #157 : 08.09.06 - klo:00:17 »

Oli kyllä aika tylyä pistää tiskirätiksi toisen huolella nypläämä pöytäliina. Eipä tartte enää sille ihmiselle mitään itse tehtyä viedäkään. Jos nyt ylipäätään mitään.

Vaan tuli tuosta mieleen, että maailmalla tehdään itse paljon kaunista ihan tahallaan tiskirätiksi ja onpahan tuo juttu rantautunut suomeenkin. Nyplättyä ei sentään, mutta kivasti neulottua ja virkattua näkyisi olevan http://neulerattiblogi.blogspot.com/ Tuolta sivulta löysin tämän http://www.jimsyldesign.com/%7Edishbout/kpatterns/knitting.html ja sieltä kuvat... eivät kyllä pahasti pöytäliinaa häpeä.

Meillä tosin vaan ihan Viledaa kaupasta.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #158 : 08.09.06 - klo:00:41 »

Veke hanki tina lautaset /- astiasto, niihin on "helppo" kaivertaa, astiat pysyy ehjänä, jos nyt vähän sinkoillessa taipuu, niin sit niit voi vähän oikoa.

Ullu noikin on niin hienoja tiskiräteiksi,  en raaskisi niitäkään käyttää siihen hommaan.

Ootte te ihania immeisiä koko porukka  :-)) toivotan kaikille Hyvää ja Idearikasta Yötä!  Jatkuu huomenna, siis tänään ...  [:-)]
__________________________________________________________________________

Pakko lisätä toi sorvilinkki http://images.google.fi/images?q=Sorvi&ie=ISO-8859-1&hl=fi
voi olla ettei taas päivällä muistakaan miten tärkeä se oli yöllä, ottaisin lisäksi höyläpenkin ja vannesahan.

« Viimeksi muokattu: 08.09.06 - klo:00:51 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #159 : 08.09.06 - klo:05:49 »

kyllä kaiverrukset olisi hienoja jos vain itsekin osaisi
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #160 : 12.09.06 - klo:10:51 »

Taito -TV:ssä ( Yle TV 1 )   alkaa ensi sunnuntaina 17.9    klo 9.40     Käsityön kieli  

http://www.kaspaikka.fi/moniku/
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #161 : 12.09.06 - klo:17:58 »



Olen juuttunut sukkien kutomiseen taas. Aina löydän uuden ihanan langan josta on sukat kudottava. Kesä meni hartiahuivien tekemisessä.
Lasityö olisi suunnitelu mutta minä vaan kudon sukat.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #162 : 12.09.06 - klo:18:42 »

Kohta ne alkaa mullakin puikot heilumaan,kun alan sukkia ja lapasia sukulaisille neulomaan.Ja osansa saa taas Pelastusarmeijan Joulupatakeräyskin.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #163 : 13.09.06 - klo:03:44 »

Sukantekele on täälläkin puikoilla. Lankana hauskaa pätkävärjättyä vähän tähän tapaan, mutta vähän eri värit
http://www.knitpicks.com/Projects/itemid_50417220/projects_display Sukan mallikin on melkoisen sama kuin tuossa.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sus

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #164 : 13.09.06 - klo:10:42 »

Siis tuleeks tuollaisella pätkävärjätyllä langalla raidat sukkaan ihan ittestään?  :-O Hitsi, nerokasta!  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.102 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.