Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53337 kertaa)

emo

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #180 : 13.09.06 - klo:20:22 »

Mä olen kutonut tosi paljon villasukkia,tarkoituksena antaa ihan hyväntekeväisyyteen kun kaikki sukulaiset on sukatettu.
En ole ikinä tullut ajatelleeksi  tuota joulupata keräystä.
Voiko ne vaan viedä sinne patakeräykseen sittten joulukuussa vai miten homma toimii?
Entä mille muulle taholle voisi lahjoittaa sukkia ym?
Kirjattu

leila

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #181 : 13.09.06 - klo:22:18 »

Hauska tuo erilainen sukan kantapää. Jos suomenkielinen nimi olisi, niin käviskö kärkikavennuskantapää  [:-I]? Mietin vain, että minun vähäisellä sukantekotaidolla kärkikavennuksen kärki kantapäässä saattaisi saappassukassa aiheuttaa ongelmia käyttäjälle.
Sukkia olen tehnyt vähän, koska edellinen sukupolvi on halunnut kirjoneuleina kaikki tarvittavat sukat perheelle tehdä. Siitä olemme saaneet olla tosi kiitollisia. Upeita sukkia olemme saaneet käyttää. Äideille mahtavan suuri kiitos!
Pian on kuitenkin tässäkin sukupolvenvaihdoksen aika. Ja kirjoneuleilla myös minä jatkan.
Kirjattu
leila

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #182 : 13.09.06 - klo:22:23 »

Entä mille muulle taholle voisi lahjoittaa sukkia ym?

No tämäpä sattui sopivasti kun mun kaverit ovat juuri järjestämässä Tekele ja Tuunaus -bloginsa synttäreiden kunniaksi keräystä asunnottomille. Yhteistyökumppanina hommassa on Vailla vakinaista asuntoa ry, joka hoitaa pipojen, sukkien, lapasten, kaulaliinojen, paitojen jne. toimittamisen niitä tarvitseville asunnottomille.

Lisää hommasta voi lukea täältä http://blogit.hernekeppi.fi/tekele.php?catid=37&blogid=11 Niin kuin blogeissa on tapana, juttu alkaa sivun alalaidasta.

Nuo T&T:n keräyksen järjestäjät ovat ystäviäni, ihmisiä, joihin minä luotan. Siksi uskallan tuota keräystäkin mainostaa. Itse meinaan jotain myös tuonne laittaa. Valmiit neulomukset tulee olla perillä 11.12 mennessä, jotta ne ehditään jakaa tarvitseville ennen joulua.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Veke

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #183 : 14.09.06 - klo:00:54 »

http://www.kolumbus.fi/vailla.vakinaista.asuntoa.ry/Asukki/asukki_main2.htm

Tässä vailla vakinaista asuntoa olevien lehti. Sitäki voi tilata.

Sattumoisin tunnen "asukeitten" historiaa jonkun verran, eli n. 40v. Siis niiten varsinaisten asukeitten, en ninkän tän niiten yhdistyksen. Vaik jonkun verran jouduin tekemisii tän yhdistyksenki kaa.
Aikas paljon onvat saanu asunnottomia autettuaki. Ja varmaa on, et apua tarviivat vielä.
Eiku puikot heilumaa, kuka vaa osaa.   :-))

Piti viä lisäämäni, et perustajajäsen ja puheenjohtaja Juhani Roiha kuoli männävuonna ja
uutta puheenjohtajaa en sitte ny tunnekka.
« Viimeksi muokattu: 14.09.06 - klo:01:00 kirjoittanut Veke »
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #184 : 14.09.06 - klo:10:47 »

Mä olen kutonut tosi paljon villasukkia,tarkoituksena antaa ihan hyväntekeväisyyteen kun kaikki sukulaiset on sukatettu.
En ole ikinä tullut ajatelleeksi  tuota joulupata keräystä.
Voiko ne vaan viedä sinne patakeräykseen sittten joulukuussa vai miten homma toimii?
Entä mille muulle taholle voisi lahjoittaa sukkia ym?

Ne villasukat ja lapaset voi laittaa pakettiin ja viedä sinne Joulupatakeräykseen silloin kun ne padat ilmestyvät kaupungin kaduille.Minä olen laittanut ne yksitellen ensin joulupaperiin ja sitten siihen pienen lapun päälle johonka olen laittanut mitä paketissa on ja suunnilleen kokonumeron kengän mukaan,samoin lapasiin suunnilleen iän,minkä ikäiselle lapaset ovat sopivat.
Sitten kaikki nämä pikkupaketit olen laittanut sopivan kokoiseen laatikkoon ja kirjoittanut vielä päälle laatikon sisällön.Pelastusarmeijan henkilökunnan on sitten laatikosta helppoa jakaa  niitä joulupaketteihin mukaan.
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #185 : 14.09.06 - klo:13:09 »

Hitsi, ny näyttääpi siltä, et mun käsi- ja puhdetyöharrastukseni on kärsiny jonkun asteen kolahuksen.
Olin just rälläkällä kiillottamas sit ratakiskoo, mikä kevään oli tos partsil pöntön katon suojana ja pääs ruostumaa ja mist olin ajatellu saavani hyvän alasimen niihi kaiverrus- ja stanssaus töilleni, ni kuulu karsee pamaus. Sen kaiverrus työkalusarjan voimanlähteen oleva porakone sinkos sängyn alle, sähköjohto poksahti irti seinästä (ties mite ois käyny jolsei oli poksahtannu) ja erilaisii rautakappateit lenteli ympäri huonetta.
Hetken istuin hiljaa ja varovasti silmäilin, ninkun Lennu, et mit erinomasta ny tapahtuka. No sit aloin älyy, et jot hitsi, sen porakoneen kiinnitysteline oli prakannu. Kokeilin viä, toimiiks kaikki laitteet kuiski ja ihan tuntuis, et toimii kyl, mut kiinnitysteline on tuhannen nuusana. Sormii vähä sattuu ja nahka on hävinny joistaki sormenpäist. Ny on kehitettävä uus kiinnitys systeemi. Tää alkuperäne vaikuttiki must vähä lelulta.
Harrastustoimintaa tää hiukka haittaa kyl ja olenki siit sevverra harmissan, et jot, ny painunki maate.

Illal lähen paanalle, ajo kyl sujuu, luulisin.
Kaikki kyytii taas, seutuliikennettä 11 ja ½ tuntii.  :-))
Kirjattu

Kanelikorppu

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #186 : 14.09.06 - klo:13:29 »

Nyt on pari kertaa metallitöitä takana, tosin en ole käynyt vielä romuliikkeessä ja olen siten väsännyt puupuolella. (Tämä puuprojekti on vähän niinkuin "tilaustyö" erään taiteilijan projektiin, joten siitä en saata enempää vielä kertoa.) Ajattelin nikkaroida metallista vaatteen tai asusteita! Suljettu teräksinen sateenvarjo olisi ihana tai avattu "pitsimäinen" päivänvarjo (tiffanylasikoristein), kuparinen käsilaukku, lierihattu, renessanssiaikainen korsetti jne. Konkarikurssilaiset neuvoivat ystävällisesti, mistä kannattaa käydä kyselemässä tarvikkeita, mutta vilkaistuaan korkkareitani eivät malttaneet olla ohjeistamatta, että kannattaa sitten pukeutua "sopivasti" ennen kuin menee sinne tonkimaan :) Hei, mutta pitäisiköhän tehdä sittenkin kengät...
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #187 : 15.09.06 - klo:08:09 »

Hitsi, ny näyttääpi siltä, et mun käsi- ja puhdetyöharrastukseni on kärsiny jonkun asteen kolahuksen.

No jo olikin melkoinen kolaus! Onneksi ei käynyt pahemmin! Se taitaa sitten olla parempien kiinnitysvehkeiden hankinnan paikka.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #188 : 15.09.06 - klo:08:10 »

Nyt on pari kertaa metallitöitä takana, tosin en ole käynyt vielä romuliikkeessä ja olen siten väsännyt puupuolella. (Tämä puuprojekti on vähän niinkuin "tilaustyö" erään taiteilijan projektiin, joten siitä en saata enempää vielä kertoa.) Ajattelin nikkaroida metallista vaatteen tai asusteita!

Vau mitä suunnitelmia sulla! Kerrohan sitten, miten homma etenee. Kuparinen käsilaukku olisi kyllä melkoisen magee juttu  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #189 : 15.09.06 - klo:11:13 »

Nyt on pari kertaa metallitöitä takana, tosin en ole käynyt vielä romuliikkeessä ja olen siten väsännyt puupuolella. (Tämä puuprojekti on vähän niinkuin "tilaustyö" erään taiteilijan projektiin, joten siitä en saata enempää vielä kertoa.) Ajattelin nikkaroida metallista vaatteen tai asusteita! Suljettu teräksinen sateenvarjo olisi ihana tai avattu "pitsimäinen" päivänvarjo (tiffanylasikoristein), kuparinen käsilaukku, lierihattu, renessanssiaikainen korsetti jne. Konkarikurssilaiset neuvoivat ystävällisesti, mistä kannattaa käydä kyselemässä tarvikkeita, mutta vilkaistuaan korkkareitani eivät malttaneet olla ohjeistamatta, että kannattaa sitten pukeutua "sopivasti" ennen kuin menee sinne tonkimaan :) Hei, mutta pitäisiköhän tehdä sittenkin kengät...

Wau mitä ajatuksia. Muista sitten kamera!!!
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #190 : 15.09.06 - klo:12:19 »

Tänään tuli se tilaamani esittelylehti kaikista mukavista käsityömateriaaleista.
Wau!  Menin ihan sekaisin, kun tekis mieli kokeilla kaikkee... :-))
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #191 : 15.09.06 - klo:16:03 »

Rupesin lukemaan tätä ketjua alusta alkaen, ja muistin sitten, että mullahan on kaksi korua kesken... Tekaisin ne valmiiksi ja tulin jatkamaan, mutta pitihän tässä nyt leuhkia.  [NUT]

Ei ne sen kummemmin kesken olleet, muuta kuin että toiseen riipukseen piti vääntää hopealangasta ripustuslenkki ja toiseen samaisella langalla kiinnittää lasihelmi ja ripustuslenkki. Ensimmäinen on nätti hematiittikoru, Atonin risti eli kahvaristi, ja tietty jos sen ripustaa siitä lenkistä eli kahvasta niin se menee rumasti, siksi ripustuslenkki. Toinen on hematiittisormus joka ei mahdu kenellekään, tein siitä riipuksen.

Nyt kun olis se digikamera... Pitää varmaan lainata kaverilta.  :-))
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #192 : 15.09.06 - klo:16:22 »

Aamulla kuulin radiosta Anu Harkin puhuvan Apupupuista. Nyt kaikki osaavat neulomaan pupuja kriiseistä toipuville lapsille.
http://www.spr.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/apupupu/
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #193 : 15.09.06 - klo:18:58 »

Nyt on pari kertaa metallitöitä takana, tosin en ole käynyt vielä romuliikkeessä ja olen siten väsännyt puupuolella. (Tämä puuprojekti on vähän niinkuin "tilaustyö" erään taiteilijan projektiin, joten siitä en saata enempää vielä kertoa.) Ajattelin nikkaroida metallista vaatteen tai asusteita! Suljettu teräksinen sateenvarjo olisi ihana tai avattu "pitsimäinen" päivänvarjo (tiffanylasikoristein), kuparinen käsilaukku, lierihattu, renessanssiaikainen korsetti jne. Konkarikurssilaiset neuvoivat ystävällisesti, mistä kannattaa käydä kyselemässä tarvikkeita, mutta vilkaistuaan korkkareitani eivät malttaneet olla ohjeistamatta, että kannattaa sitten pukeutua "sopivasti" ennen kuin menee sinne tonkimaan :) Hei, mutta pitäisiköhän tehdä sittenkin kengät...
Lainaan kans tätä kanelikorpun viestiä..se oli hauska, varsinkin ne kengät.. :-))
Lopulta sitten lopputulos onkin tämä:
http://www.earmi.it/armi/armatura.htm
 [:-P]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #194 : 15.09.06 - klo:19:58 »

Zeener: ohjeen avaamisessa vaikeuksia, pitänee palata huomenna asiaan ATK-tukihenkilön kanssa.  :-O
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.