Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53264 kertaa)

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #675 : 30.09.07 - klo:18:16 »

Mahtavan hienoja iipan lasityöt! kyllä on taito hanskassa!  [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #676 : 01.10.07 - klo:18:22 »

On se kumma miten jotkut ovat taitavia. Itselläni olisi kyllä aikaa, ei vaan syntysi mitään noin hienoa. On iipalla taito hyppysissä. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #677 : 02.10.07 - klo:10:19 »

On se kumma miten jotkut ovat taitavia. Itselläni olisi kyllä aikaa, ei vaan syntysi mitään noin hienoa. On iipalla taito hyppysissä. [:-)]

Mä toitotan taas tätä samaa mitä toitotin jo tämän ketjun alkupuolella. KAIKKI OPPII IHAN VARMASTI [:-)]
Mutta jos haluaa oppia jonkun uuden kädentaidon, oppimisen edellytyksenä on että menee jollekin kurssille. Työväenopistoon tai muuhun vastaavaan missä on hyvät asiantuntijat opettajina, heiltä oppii tekniikat ja työtavat. Kyllä varmaan joku oppii ihan ominkin neuvoin mutta kursseilla tapaa samanhenkisiä ihmisiä ja aika kuluu kuin siivillä. Rohkein ja avoimin mielin kun osallistuu, niin varmasti oppii erinäisiä juttuja tekemään.  [:-)]
Ainakin kaikilla niillä kursseilla missä minä olen ollut mukana, jokainen on oppinut jos halua vaan on itsellä ollut.

Jos minulla olisi enemmän aikaa niin osallistuisin vaikka minkälaisille kursseille, monikin asia ja taito haluttaisi oppia. No, sitten eläkkeellä.... :-))

Iipan työt on kyllä hienoja ja tuo lasityö kyllä kiinnostaisi minuakin kovasti.
« Viimeksi muokattu: 08.10.07 - klo:09:15 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #678 : 02.10.07 - klo:11:18 »

Mä ostin pari vuotta sitten ihan mielettömän kaunista Novita Hippy-lankaa, josta ajattelin kutaista kaulaliinan seiskan puikoilla. Se vaatisi vain muutaman illan telkkarin ääressä. Ja tuolla se kerä nököttää edelleen piilossa sukkalaatikon takana. Kuka tulisi luomaan mulle muutaman silmukan? Se on se inhottavin vaihe!  [:-I]

Joskus olen talviolympialaisten (Sarajevo) aikana kutonut tosi muhkean ja upean villapaidan. Se jäi käyttämättä, koska takin alla se oli liian lämmin ja ilman takkia tuuli puhalsi siitä läpi  [:´((]

Sus

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #679 : 02.10.07 - klo:11:56 »

Tiinan kanssa tasan tarkalleen täsmälleen samaa mieltä. Kaikki oppii. [:-)] Kurssilla helpommin kuin kotona yksinään. [:-)] Innostuksesta on paljon kiinni, kun innostuu niin takuuvarmasti oppii.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #680 : 05.10.07 - klo:22:37 »

Rannekkeet, ranteen lämmittimet?
Onkos kukaan kokeillut tehdä? Onko ne nyt muotia?

Minä tuossa äsken tekaisin sellaiset. Ihan seitsemästä nelosen puikoilla ja 40 silmukalla. Sellaisella pitsineuleella jota sitten ihan itse soveltelin.

Olipa muuten vaikeata se peukalon aukon tekeminen!!! Enhän muista milloin olisin sellaista tehnyt, mutta hyvän peruskirjan ohjeen mukaan onnistui. Lopetin 6 silmukkaa ja sitten seuraavalla kerroksella lisäsin ne 6 silmukkaa. Mutta se lisääminen! Eikä se sitten ollutkaan vaikeaa, kun oli hyvä ohje ja muisti palautti kummasti sen tuolta kouluajoilta [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #681 : 06.10.07 - klo:20:00 »

Osaakos kaikki neuloa sormikkaat? MInulla on nyt tulossa sellaise pitkävartiset sormikkaat. Ihan hirvittää.....
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #682 : 06.10.07 - klo:20:02 »

Sormet löytyy ja sormikkaita muita ei neulomistaitoa  [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #683 : 06.10.07 - klo:20:03 »

Älä huoli, Jarmo! Koetan molempien edestä löytää - sitä taitoa!!! [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #684 : 06.10.07 - klo:20:11 »

Lapaset onnistuu. Ehkä sormikkaat onnistuisi "säveltämällä". :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #685 : 06.10.07 - klo:20:14 »

Sormikkaat vois onnistua säveltämällä.
Mutta eri mieltä oon teidän kanssa! Mie en opi, en koskaan, enkä haluakkaan oppia! Siis neulan käyttöä. Miulle tulee kauhia hiki, kun otan neulan , siis ompeluneulan kätehen... Ihan kauhia paikka! Onneksi Eepro meillä lyhentelee verhot, ym. ompeluhommat!  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #686 : 06.10.07 - klo:20:18 »

Patalappu onnistuu pyörien sekä kulmikkain  :-)). Sukka ei koskaan ilman kantapäätä onnistu. Lapaset oon onnistunut neulomaan, vai olko ne kintaat miehelle rukkasen sisään...(ja jolle mies vieläkin naureskelee!) Oli niissä joka tapauksessa peukalo ja käpäläosa. [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #687 : 06.10.07 - klo:20:28 »

Onkohan se niin että meistä jokaisella on joitain kiinnostuksen kohteita joiden kanssa ei tuu hiki. [:-)]
Minä rakastan virkkaamista ja neulomistakin aikoinaan. Neulominen on nyt jäänyt sukka- lapaslinjalle. Kuitenkin näin syksyn tullen lankahyllyjen läheisyyteen on pakko päästä ja jotain mukavaa pehmoista-lämpöistä on ihan pakko ostaa.
Parhaillaan virkkailen parisängyn peitettä jälkikasvulle. Kesällä sain valmiiksi samaisella mallilla valmistetun omaan käyttöön.
TV:n katselu sujuu mukavasti kun käsillä on jotain tekemistä. Virkkaus ei myöskään rasita liikaa niska-hartiaseutua.
Onneksi olemme kaikki yksilöitä. [:-)]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #688 : 06.10.07 - klo:20:51 »

Eipä ole tullut sormikkaita tehtyä, eikä taida ihan heti tulla tehtyäkään. Ei nyt tunnu sille, että riittäisi kärsivällisyyttä tehdä mitään kovin ohuesta langasta ja paksusta langasta tehdyt sormikkaat taas ei kuulosta ollenkaan mukaville. Lapasia pitäisi kyllä tehdä kun vaan saisi aikaiseksi. Lapasten tekemisestä en oikein pidä. Haluan tehdä kiilan peukalolle ja se taas menee tottumattomalta usein vähän sellaiseksi tekemiseksi, purkamiseksi ja taas tekemiseksi. Sukkia on paljon helpompi tehdä. Siis minun. Ne tulee jo aika tavalla selkäytimestä. Paitsi jos ja kun innostuu kikkailemaan. Sitten tehdään ja puretaan ja tehdään taas.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #689 : 06.10.07 - klo:20:59 »

Olen joskus tehnyt itselleni parit sormikkaat nallelangasta, mutta enpä taitaisi enää viitsiä tehdä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.