Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53153 kertaa)

Risto

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #855 : 13.01.08 - klo:14:58 »

Onkos tämä puhdetöitä, kun laitoin vanhan palo-oven paikoilleen, tein sille karmit, maalasin, muurasin ja rappasin.

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #856 : 13.01.08 - klo:15:03 »

Tosi kaunis palo-ovi, Risto! [KIPPIS]
 :-))
On se sekä käsi- että puhdetyö.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #857 : 13.01.08 - klo:15:19 »

Komean palo-oven on Risto uusiin karmeihin paikoilleen laittanut    [:5]    [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #858 : 13.01.08 - klo:17:27 »

Oikein sopivaa puhdetyötä on rakennusten kunnostus. Siinä näkyy oma  kädentaito  ja paljon säästää rahaakin, kun itse osaa tehdä!
Hyvä Risto!  [:5]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #859 : 13.01.08 - klo:18:16 »

Hienoja huovutustöitä Hömikseltä! Ja kyl se Ristonkin työ ansaitsee aploodit!  [KIPPIS] [KIPPIS]
 [:-)]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #860 : 13.01.08 - klo:19:03 »

Kiitoksia kehumisista ja aploodeista.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #861 : 13.01.08 - klo:19:48 »

Risto, jäisi minulta tekemättä moinen työ! Ja vielä puhdetyönä.... ei tulis ikuna mittään.
Mutta olen tänään huovuttanut kaksi seinävaatetta - kuvia tulee kunhan saan kameraan akut. Ja Pyrylle tein vaaleansiniset huopatossut!
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #862 : 13.01.08 - klo:20:59 »

Risto, teit miehen työn!!! :-)) [:5] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #863 : 14.01.08 - klo:00:40 »

Hienoja huovutuksia Hömikseltä taas!
Osui nätti nojatuoli silmiin myös, onko ihan oikeeta vanhaa?  [:-)]

Ristokin taitava mies  [KIPPIS]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #864 : 14.01.08 - klo:10:44 »

Nojatuoli on oikeeta vanhaa, verhoiltu vaan uudestaan. Kyllä siellä on aivan jouset alla! En tiedä, miltä vuosikymmeneltä, viime vuosisadalta kylläkin.

Mulla on sellainen kutina, että tuo Risto taitaa osata jotain muutakin puhdetyötä kuin vaan tuo ovi. Eiköhän liene aika taitava käsistään - laittaisit, Risto, enemmän näytille töitäsi! Tämä ketju onkin aikalailla painottunut näihin naisten tekeleisiin.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #865 : 14.01.08 - klo:20:49 »

No, minä tässä aina äänessä.
Tein eilen yhden seinävaatteen huovuttamalla. Siitä piti alunpitäen tulla kaulahuivi, mutta se ei huopunutkaan tarpeeksi, joten se päätyi seinävaatteeksi.

Sitten ajattelin viedä sen töihin koristamaan valkoisia seiniämme, mutta kun vein sen kerholle näytille, niin naapurin rouva päätti, että se jää kerhotilan seinälle.
Siellä on se toinenkin  seinävaate, jonka tein eilen.

Vapaalankahuovutuksella tehty seinävaate (mittoja en osaa sanoa, noin metri x jotakin kymmeniä senttejä) tuli maksamaan muutaman euron verran. Siis materiaali.
Toisen nimeksi tulee "Ruudun takaa" ja toinen on "Tuuliunikot"
Kuvia tulee vielä.
---------------------
Onko kukaan pönttöläinen tehnyt vapaalankahuovutusta? Ja millaisia kokemuksia?
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #866 : 14.01.08 - klo:20:56 »

Olen tehnyt vapaalankahuovutuksella kaulaliinan. Paketti hiukan aukesi pesukoneessa ja toisesta päästä piti vähän leikata pois liiallisen huopumisen takia.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #867 : 14.01.08 - klo:21:09 »

Millaiseen pakettiin sen käärit? Langat ja narut tahtovat lähteä helposti pois, mutta jos sen pötkylän laittaa esim. polvisukan/sukkahousun sisään ja sitoo päät kiinni, niin ei repeile!

Ja lopputulos on myös erilainen, jos villat laittaa lakanan tai valoverhon väliin.
Eilen laitoin työn sellaisen hopeisen ikäänkuin valoverhon väliin, rullasin ja polvisukkaan koko pötkö. Pää kiinni ja koneeseen.
Se hopeinen valoverho otti sen työn niin kiinni, että se ei voinutkaan huopua niin, että se olisi kutistunut juuri lainkaan.
Sen takia siitä ei tullutkaan kaulahuivia vaan seinävaate!
----------------
Ja riippuu tietysti siitäkin, kuinka paksun huovutuksen tekee. "Tuuliunikot" on vallan harvaa, pitsimäistä, "Ruudun takaa" taas on monta kerrosta lankoja ja karstavillaa välissä.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #868 : 14.01.08 - klo:21:16 »

Mulla on sellainen kutina, että tuo Risto taitaa osata jotain muutakin puhdetyötä kuin vaan tuo ovi. Eiköhän liene aika taitava käsistään - laittaisit, Risto, enemmän näytille töitäsi! Tämä ketju onkin aikalailla painottunut näihin naisten tekeleisiin.

No, kyllähän minä osaan tehä monenkinlaista, mutta ei ole tullut edes kuvattua kaikkia.
Voishan tuossa katella noita kuvia, mistä näkee minun kätteni jälkiä.  [:-I]

No, tuossa yksi kuva kymmenen kertaa suurennettuna.



Kaadoin näppäimistön päälle viinilasin ja näppäimistön alapuolella olevaan piirilevyyn tuli vika.
Korjasin sen laittamalla kuparilangan katkenneeseen piirilevyyn.
Kuparilangan paksuus on vain 0,10 milliä paksua. Siis kuva on kymmenen kertaisesti suurennettu, että se eroittuisi.  [:-I] [:-)]
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:21:35 kirjoittanut Risto »
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #869 : 14.01.08 - klo:21:22 »

Laitoin lattialle lakanan ja sen päälle muovin. Sitten langat ja taas lakanan. Paketti tiukalle rullalle ja puuvillanarulla kiinni. Yritin sitoa tiukasti, mutta muovi ilmeisesti pääsi luistamaan. Tuo sukkahousupaketti onkin hyvä idea, ei käynyt mielessäkään. Tarvitseekohan sitä muovia ollenkaan? Olin katsonut ohjeen jostakin lehdestä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.