Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53339 kertaa)

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #210 : 18.10.06 - klo:18:12 »

Hyvä Jarmo,kun ainakin muistat välillä helmitöiden aloittamisen  [:57]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #211 : 18.10.06 - klo:18:21 »

Et sitten Jarmo muistanu esitellä niitä helmivarastojas... Oltais voitu laittaa joku helmiväkerrys aloitteille... [:44]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #212 : 18.10.06 - klo:18:32 »

Helmet olivat vajaan metrin päästä koneelta sivupöydällä  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #213 : 18.10.06 - klo:18:44 »

Että NIIN kaukana... [:28] Mahoton tehtävä siis olis ollu... [:28]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #214 : 18.10.06 - klo:21:44 »

Tuo neuleen pesukonehuovutus nyt on sellaista... ööh, sanoisinko oikotie onneen. Se minun mielestäni varsinainen huovutus, saippuan ja veden kanssa karstatusta villasta tekeminen onkin sitten oma taitonsa. Sitä vasta haaveilen opettelevani kunnolla. Pikkuisen olen kokeillut, mutta mitään varsinaista isompaa en ole saanut aikaiseksi.

Juu, Ullu. Kirjoitin iltapäivällä niin kauheassa kiireessä, että en hoksannut laittaa mainintaani huovuttamisen helppoudesta muotoon "jotta huovutus noinkin yksinkertaistta voisi olla". Olen siis tiennyt tuosta veden ja saippuan kanssa luttaamisesta ja läträämisestä, mutta en koskaan ole kuullut, että sitä koneessakin voisi yrittää. Äitinikin joskus 80-luvulla tai 90-luvun alussa kävi kansalaisopistossa parin päivän aikana huovuttamassa jotakin, en vain nyt yhtäkkiä muista mitä. Ettei vain töppösiä...  :-O Pitäisi soittaa ja kysellä, mutta on ainakin nyt jo nukkumassa...

Teen vielä tänään joitakin hommiani, mutta pariin ketjuun täällä ajattelin jo nyt jotain heittää. Vaan voi, kun mieleni tekisi niin kovasti mennä tuonne omille käsityökomeroilleni kaivelemaan lankoja ja puikkoja ja - ruveta sukkia neulomaan! Tai lähes mitä tahansa omaa hommaa...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #215 : 18.10.06 - klo:22:29 »

Hei Zirnix jos kaapist lankoja löytyy kas tässä jotain töppöstä

[:-DDD] [:-DDD] http://www.kangasaitta.fi/kangasaitta/web.nsf/pages/E8B5B90376C93E93C22571E500644893  [:-DDD] [:-DDD] 
 Meen silittämään, rauta on kuuma, käyn vähän silittämässä ja muutamaa tilkkua vähän pitelen
 ( oon seonnu   )
« Viimeksi muokattu: 18.10.06 - klo:22:30 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #216 : 18.10.06 - klo:22:39 »

Kyllä juu, Pihis, seonnu oot.  :-)) Noihan on huopalevystä ja huovutusneulaa ja mäntysaippuoita käyttäen tehty... Vaan lankoja mulla on ihan kauheasti, ja siltikin, jos jossain näen jotain uudenlaista lankaa, polveni ovat aivan hyytelönä...  [:-DD]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #217 : 18.10.06 - klo:23:37 »

Zirnix   sama juttu,  jotta entisiä ei ehdi neulomaan, uutta pitäis jo ostaa, vaikka monta aloitettua hommaa ihan nenän edessä. Monta kertaa olen  päättänyt ettei uutta lankaa osteta, ennenkuin entiset on neulottu. Onneksi lankakauppoja ei ole joka nurkalla, sais kyllä olla... [:-DDD] [:-DDD]

Tässäkin olisi taas ihania värejä http://www.vihreavyyhti.fi/lankakori.htm

Tässä vielä huovutettuja lapasia, siitähän tulee helposti sukat,
pistelee vain kantapäät peukalon kohdalle  :-))  http://www.ullaneule.net/0305/ohjeet_hahtuvalapaset.html   :-))
« Viimeksi muokattu: 19.10.06 - klo:00:00 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #218 : 19.10.06 - klo:12:35 »

Upeita lankoja.  Toi kirjava sukkalanka on sit vaikea kutoa.  Tahtoi langansäikeet aina aueta ja meikä hermostua. [:-/]

Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #219 : 19.10.06 - klo:12:41 »

Minun lempparilankapaikka on tämä www.villapuoti.net  Just on hihatin tulossa sieltä alekorista löytyneestä Debbie Blissin Cotton Cashmerestä. Ihana lanka!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #220 : 19.10.06 - klo:14:43 »

Minun lempparilankapaikka on tämä www.villapuoti.net  Just on hihatin tulossa sieltä alekorista löytyneestä Debbie Blissin Cotton Cashmerestä. Ihana lanka!

Juuri tuota lankaa en tuolta löytänytkään... Olisiko jo loppunut...?

Mutta jo nyt kaksi hyllykomeroistani ovat täynnä joko lankojani tai keskeneräisiä töitäni... Jotta tällainen tapaus. Nykyisin en kylläkään jätä töitäni keskeneräisiksi, mutta aikoinaan saatoin niitä - uuden työn lumoissani - kesken jättääkin... Sitten vain, kun aikaa pääsi liikaa vierähtämään, en ollut enää kärryillä välttämättä edes pitsineulemallin jatkumisessa... Usein kylläkin, kun jostakin mallista tai langasta innostuin valtavasti, tein siitä sitä sun tätä versiota. Muunnellen itse siis vain silmämääriä ja jopa mallejakin; kuvio tai lanka vain pysyivät kauan samoina. Nyt noita joskus 70- ja 80-luvulla aloitettuja hommia olisi tuolla pilvin pimein... Taitavat odottaa purkuvuoroaan... Ihania lankoja siellä töissäni kiinni olisi, vaan kun niitä töitä ei nykyisin enää niin helppoa jatkaa olekaan. Kuten ei kaikkia virkkaustöitäkään. Ristipisto- ja kanavatyöt ovat taas hiukan asia erikseen; ne kun onneksi ovat itse kukin omissa pusseissaan. No mutta niinhän ovat neuleenikin... Jotta huhhuijjaa!

Kaikkein eniten tällä hetkellä kylläkin himoitsisin niitä uusia piiitkähapsuisia lankoja... Systerinikin oli tehnyt niistä sitä sun tätä ja olin aivan myyty. Mohairlangoista pidän myös valtavasti, mutta niistä monet tuppaavat pistelemään ainakin minun ihoani. Mutta... Miksi lankojen täytyy olla niin vietävän kalliita? Ähhh!

muoks. Sattuipa aika sopivasti tuo ÄHHH tuohon tulemaan:
Kännyni nääs soi juuri silloin... Tarkoittaa sitä, että vaikka tänään ruuanlaiton kanssa ei minkäänlaista touhuamista ole, tässä pyöriminen olisi syytä lopettaa... Ja nyt siis: KÄÄÄK. Nooo, kyllähän tänne välillä tulee näköjään vilkuiltua...  [NUT]
« Viimeksi muokattu: 19.10.06 - klo:14:54 kirjoittanut zirnix »
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #221 : 19.10.06 - klo:16:08 »

Ostin tänään lankaa, jotta alan tekemään taas uutta pipoa. Vanhakin on ihan hyvä mutta uuden teen hieman paksummasta ja toivottavasti lämpimämmästä langasta, sitten tarkenee. Tänään muuten oli pipolla todella käyttöä...
Kirjattu

leila ei kirj.

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #222 : 19.10.06 - klo:16:22 »

Lomalaisena olenkin saanut syksyn käsityösatoa viimeistellyksi. Loppulangoista innostuin sitten kokeilemaan. Tiinan linkin Käspaikkaa olen lukenut jo aikaisemmin ja sieltä tämä http://www.tkukoulu.fi/~tkkroger/vapaalankavanutus/.

Siis vapaalankahuovutus-tekniikka. Tulokset hassunhauskoja.

Huopanen-langasta pyyheliinan sisässä, 60 asteen pesu koneessa.


Pirtin kampalangasta ja Florica-langasta. Tässä näkyy vanuminen ja vanumattomuus hyvin. Pysyvät kuitenkin yhdessä. Pesu kuten edellä.
Kirjattu

leila ei kirj.

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #223 : 19.10.06 - klo:16:31 »

Sadonkorjuun tulosta. Teinkin sitten kuusi näitä shaaleja, luonnonvalkoisia kolme. Tällä viikolla vastaanottajat saavat lahjansa. Materiaalit sain sattumalta edullisesti. Tunneille ei sitten lasketakaan hintaa, jokaisesta niistä iloitsin.

Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #224 : 19.10.06 - klo:16:40 »

Leilan "huivit" hauskoja.  [:-)]

Ja shaalit upeaakin upeampia, tosi kauniita. Ihana tuo valko/rosa väri. Kyllä sä olet taitava ja viitseliäs. Tuollaisesta lahjasta voi saaja olla onnellinen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.