Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53245 kertaa)

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1440 : 16.02.09 - klo:16:26 »


Millä systeemillä olet tehnyt kyseisen työn?? Maalaamalla , tiffanylla???
Se on tosi upea  [:18] hämähäkki on yksi lempparihyönteiseni.
Tiffanyllä on seitin "loimi" ja kude on hopealankaa  (siis hopeoitu), juotettu saumojen kohdalta ja on siellä "kastehelmiäkin" mutta ne eivät kuvassa erotu. ihka oma malli.Hämähäkkinen taas tehty kahdesta helmenpuolikkaasta, tiffanyllä yhteen ja koivet kiinni tinalla.  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1441 : 16.02.09 - klo:16:41 »

IIPA kyseli
Lainaus
Tulikin mieleen kysellä, mitä käsitöitä on menoillaan ja mitä suunnitelmissa pönttöläisillä?

Savisia kukkaruukkuja olen maalailemassa ja koristelemassa tällä hetkellä.

Millä lailla koristelet kukkaruukut?
Mä olen maalannut ja koristellut punasavisia kukkaruukkuja myös itse, koristelun tein lautasliinatekniikalla. Samalla tekniikalla olen koristellut myös maalattuja puuesineitä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

emo

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1442 : 16.02.09 - klo:17:33 »

Tiina
Lainaus
Millä lailla koristelet kukkaruukut?
Mä olen maalannut ja koristellut punasavisia kukkaruukkuja myös itse, koristelun tein lautasliinatekniikalla. Samalla tekniikalla olen koristellut myös maalattuja puuesineitä.

Maalaan ja koristelen servettikuvioilla ja ajattelin kokeilla myös krakleerausta.
Kirjattu

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1443 : 16.02.09 - klo:21:39 »


Millä systeemillä olet tehnyt kyseisen työn?? Maalaamalla , tiffanylla???
Se on tosi upea  [:18] hämähäkki on yksi lempparihyönteiseni.
Tiffanyllä on seitin "loimi" ja kude on hopealankaa  (siis hopeoitu), juotettu saumojen kohdalta ja on siellä "kastehelmiäkin" mutta ne eivät kuvassa erotu. ihka oma malli.Hämähäkkinen taas tehty kahdesta helmenpuolikkaasta, tiffanyllä yhteen ja koivet kiinni tinalla.  [:-DD]
Se on siis Törkeen Hieno.  :-O
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1444 : 16.02.09 - klo:21:44 »

Tuolla aiemmin tiedusteltiin mitä kukakin harrastaa pikkukätösillään  :-)) niin listaanpa ne harrasteet mitä tällähetkellä on työn alla. Keramiikka, lasia; sulatus ja lyijylasi muodossa, huovutusta, emalityöt ja öljyvärimaalausta ( harjoitteluasteella). Onneni???  on se että olen viherrakentaja, talvet työtönnä. Saa harrastaa rauhassa.
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1445 : 16.02.09 - klo:21:49 »

Kävin kurkkimassa Pian töitä ja muitakin kuvia. Hienoja olivat! [:-)]
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1446 : 16.02.09 - klo:21:52 »

Tuolla aiemmin tiedusteltiin mitä kukakin harrastaa pikkukätösillään  :-)) niin listaanpa ne harrasteet mitä tällähetkellä on työn alla. Keramiikka, lasia; sulatus ja lyijylasi muodossa, huovutusta, emalityöt ja öljyvärimaalausta ( harjoitteluasteella). Onneni???  on se että olen viherrakentaja, talvet työtönnä. Saa harrastaa rauhassa.


Ihan läkähdyn tuota lukiessa! Mä käyn nyt eräänlaisella huovutuskurssilla ja koen itseni ihan tumpeloksi muitten rinnalla. Silti en anna periksi, vaan haluan oppia edes jotain. Yhden työn tein, mistä olen tyytyväinen  [:-)]
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1447 : 16.02.09 - klo:21:53 »

Mun vastaus meni lainaukseen :-O
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1448 : 17.02.09 - klo:09:32 »

Tiina
Lainaus
Millä lailla koristelet kukkaruukut?
Mä olen maalannut ja koristellut punasavisia kukkaruukkuja myös itse, koristelun tein lautasliinatekniikalla. Samalla tekniikalla olen koristellut myös maalattuja puuesineitä.

Maalaan ja koristelen servettikuvioilla ja ajattelin kokeilla myös krakleerausta.

Siis just tota servettikuvioilla koristelemista olen tehnyt ja myös krakleeraus on tuttu juttu.

Mulla olisikin yksi puinen kirpparilta ostettu kello jonka voisi koristella, servetitkin on valmiina, sellaiset sorsakuvioiset. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1449 : 17.02.09 - klo:09:49 »

Miten serveteillä koristellaan?  [:-I]  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1450 : 17.02.09 - klo:09:57 »

Miten serveteillä koristellaan?  [:-I]  [:-)]

Jos vaikkapa koristelee punasaviruukun, niin ensin se maalataan askartelumaalilla halutun väriseksi ja sitten servettilakalla tai tavallisella askartelulakalla (molempia saa askarteluliikkeistä) kiinnitetään servetistä leikattu tai revitty kuvio ruukun pintaan. Lopuksi vielä koko esine sivellään lakalla.

Kun laittaa hakuun sanan servettitekniikka niin löytyy aika paljon hyviä linkkejä ja kuvia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1451 : 17.02.09 - klo:10:00 »



Kun laittaa hakuun sanan servettitekniikka niin löytyy aika paljon hyviä linkkejä ja kuvia.

Lasipurkkeihin voi soveltaa samaa tekniikkaa. Pienistä lasipurkeista saa kivoja tuikkulyhtyjä, mutta HUOM! Ei kannata koristella sitä lasipurkkia, jossa on ollut valkosipulimurskaa  [:18] Siitä tulee turhankin tuoksuva tuikkulyhty!  [:-DD]
Älkää kysykö, mistä mä tiedän....

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1452 : 17.02.09 - klo:10:35 »

Miten serveteillä koristellaan?  [:-I]  [:-)]

Jos vaikkapa koristelee punasaviruukun, niin ensin se maalataan askartelumaalilla halutun väriseksi ja sitten servettilakalla tai tavallisella askartelulakalla (molempia saa askarteluliikkeistä) kiinnitetään servetistä leikattu tai revitty kuvio ruukun pintaan. Lopuksi vielä koko esine sivellään lakalla.

Kun laittaa hakuun sanan servettitekniikka niin löytyy aika paljon hyviä linkkejä ja kuvia.

Kiitti!  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1453 : 17.02.09 - klo:10:35 »



Kun laittaa hakuun sanan servettitekniikka niin löytyy aika paljon hyviä linkkejä ja kuvia.

Lasipurkkeihin voi soveltaa samaa tekniikkaa. Pienistä lasipurkeista saa kivoja tuikkulyhtyjä, mutta HUOM! Ei kannata koristella sitä lasipurkkia, jossa on ollut valkosipulimurskaa  [:18] Siitä tulee turhankin tuoksuva tuikkulyhty!  [:-DD]
Älkää kysykö, mistä mä tiedän....

 [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #1454 : 18.02.09 - klo:11:12 »

Pia58, mainitsit tuolla emalityöt. Millaisia teet? Minkä kokoisia. Saisko kuvia? [:-)] :-)) Kylmäemalista vai kuumaemalista?

Oho tuli aika monta kysymystä. Kiinnostaa vaan, kun olen itsekin tehnyt joskus (kuumaemalista, nykyään sitä vaan ei oikein Suomesta enää saa) ja äitini on tehnyt niitä vuosikymmenet myyntiin saakka. [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.069 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.