Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käsi- ja puhdetöitä  (Luettu 53179 kertaa)

Evis

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #285 : 31.10.06 - klo:07:22 »

Hyviä ideoita Pihalinnun linkeissä! [:-)]
Joka vuosi päätän kerätä kranssi ym. tarpeet ajoissa syksyllä ja aina käy samoin kuin nyt siellä ovat lumen alla [:-(]   
Uskotaan Iipaa, että lumet sulavat vielä pois... [:-)] siis tänä syksynä [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #286 : 31.10.06 - klo:10:13 »

Kiitos Pihalintu tuosta risulintu linkistä. Sieltä sain taas ideoita noihin omiin risutöihini.

Ja sanon taas kerran niille, jotka omia kykyjään epäilevät, että kannattaa yrittää ja iloisesti yllättyä tuloksesta. Esimerkiksi risutöiden kokeilu ei tule edes kalliiksi, kun materiaali on ilmaista ja tarvitsee ostaa vain rautalankaa.
 [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #287 : 31.10.06 - klo:12:14 »

Esimerkiksi risutöiden kokeilu ei tule edes kalliiksi, kun materiaali on ilmaista ja tarvitsee ostaa vain rautalankaa.
 [:-)]


Mistä muuten ostat rautalangat töihisi? Rautakaupasta? Mulla on ostoslistalla vähän isompi kieppi rautalankaa, joten kiinnostaisi kun nuo askartelukaupan langat ovat lievästi sanottuna kalliita, jos tarvii vähän enempi.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #288 : 31.10.06 - klo:12:20 »

Mut sit on sen rautalangan vääntäminen.. [:-DDD]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #289 : 31.10.06 - klo:12:26 »

Anja "rukkaset" tai hienot hansikkaat käsien suojaksi pihdit tai muut vääntimet rautalangan mukaan, ellei omat kädet kestä.

-eripaksuisia rautalakoja olen ostanut Bauhaussista, rautakaupoista, isoista puurarhamyymälöistä, Biltemasta, Hongongista. Varmaan jostain muualtakin löytyy, mutta mistä saisi edullisimmin. Askarteluliikkeissä ihan älyttömän kalliita.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #290 : 31.10.06 - klo:12:44 »

Esimerkiksi risutöiden kokeilu ei tule edes kalliiksi, kun materiaali on ilmaista ja tarvitsee ostaa vain rautalankaa.
 [:-)]


Mistä muuten ostat rautalangat töihisi? Rautakaupasta? Mulla on ostoslistalla vähän isompi kieppi rautalankaa, joten kiinnostaisi kun nuo askartelukaupan langat ovat lievästi sanottuna kalliita, jos tarvii vähän enempi.

Olen ostanut rautalankaa viime vuonna työväenopiston opettajalta, Tiimarista olen ostanut ja askarteluliikkeistä. (mutta niinkuin sanoit, askarteluliikkeissä on aika kalliit hinnat) Rautakaupoista voisi saada edullisemmin, mutta näissä risutöissä rautalangan täytyy olla ns. puolalankaa eli kieputettuna puupuolan ympärille. Siten kranssien ja risutöiden sitominen on helppoa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #291 : 31.10.06 - klo:13:48 »

Anja "rukkaset" tai hienot hansikkaat käsien suojaksi pihdit tai muut vääntimet rautalangan mukaan, ellei omat kädet kestä.

-eripaksuisia rautalakoja olen ostanut Bauhaussista, rautakaupoista, isoista puurarhamyymälöistä, Biltemasta, Hongongista. Varmaan jostain muualtakin löytyy, mutta mistä saisi edullisimmin. Askarteluliikkeissä ihan älyttömän kalliita.

Kyl ne kestää..on aika vahvat kourat mulla..Juu, tarkoitin vain kuvaannollisessa mielessä, eli sitä "rautalangan vääntämistä".. :-))
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #292 : 01.11.06 - klo:00:02 »

Rompparista eli romumetallia myyvästä kaupasta saa joskus hyvinkin halvalla, mutta se ei sitten ole puolattua. Kuparilankaa olen sieltä hakenut. Kuinka iso työ olisi itse puolata pätkä lankaa kelalle?  [?]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #293 : 01.11.06 - klo:07:48 »

Olen ostanu rautakaupasta sitä valuhommissa tarvittavaa oliko se nyt surni-lankaa?? :-)) ( nimi oli sinnepäin)
On tosi kätevää käännellä, ainut vaan et on n.30 cm pätkissä.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #294 : 13.11.06 - klo:19:20 »

Tätä olen väkertänyt viikonvaihteen vapaahetket,
tämä on Smirre:




Hain jo kaupasta uudet langat seuraavaan kettuun....
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #295 : 13.11.06 - klo:19:23 »

Hieno  [:-)] [:5] ja varmasti lämmittää mukavasti
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #296 : 13.11.06 - klo:21:41 »

Tää tul tunti sit valmiiksi..pukinkonttiin...



Ja tämä sit papparaisen tekemä himmeli, kuva ei paras mahollinen.. [:-I]..ei ihan eilen tehty...voipi olla 25v vanha----> [NUT]



Katos on roikkunu kesät/talvet, monta jouluu nähny... [:-)]

Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 146
  • Lahti
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #297 : 13.11.06 - klo:23:23 »

Voihan vitsi,mikä himmeli.Itsekin olen niitä joskus rakentanut,mutta on niin kovan työn takana nykyisin,että tyydyn toisten tekemiä ihastelemaan...Mummeli on kova näprääjä... [:-)] [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #298 : 13.11.06 - klo:23:55 »

Hienoja ovat Mummelin ja Papparaisen työt, mutta niin on kyllä Iipan "Smirrekin" tosi hieno.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Käsi- ja puhdetöitä
« Vastaus #299 : 14.11.06 - klo:03:18 »

Onpas hauskan ja hienon Smirren iipa tehnyt  [:-)] Ja tuo mummelin hartiahuivi on hieno,ja papparaisen himmelikin ansaitsee kunniamaininnan  [:-)]
( ja huomaattekos,mummelilla pönttölän sivu auki tietokoneessaan)  [:-I] :-)) [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.067 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.