Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kisut: ulkona vai sisällä ?  (Luettu 432 kertaa)

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #15 : 05.01.08 - klo:18:11 »

Klorofylli, toimitatko nuo loukutetut kisut eläinsuojelulle vai palautatko omiin koteihinsa ? Vai miten toimit ?
Kun usein käyn omalla kylälläni tuossa aivan lähellä, näen kisun jälkiä pihalla ja metsäpolulla. Tiedän, mihin taloihin ne vievät. Tiedän, että ainakin pari kisua kuljeskelee maalla pihallamme. En voi tehdä mitään, kun nykyisin vain pääasiassa käyn siellä. En pysty kuljettamaan kisuja mihinkään, jos loukuttaisin ne. Ei ole autoa. Voin vain toivoa, että ihmiset huolehtisivat niistä. Kylällä ei ole enää heinäpaaleja, mutta viljaa varastoidaan laareissa ja uskon, että kisut voivat käydä niissä tarpeillaan ollessaan pyydystämässä viljavarastoissa.
Sinulle ovat kyllä kisut temput tehneet. Mutta vika ei ole kisujen, vaan niiden ihmisten, jostka eivät huolehdi kisuistaan. Eivät kisut tiedä, että heinäpaaleihin ei saa pisuta eikä pikku lemmikkejä tappaa.
Olen ajatellut aika paljon tätä kisujen ulkona tai sisällä oloa. Kallistun koko ajan siihen, että kisujen on parasta olla sisällä ja ulkoilla tarhassa tai valjaissa tai molemmissa. Niin tekevät minun.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #16 : 05.01.08 - klo:18:17 »

KLOFY, miksi ne marsupojat ulkorakennuksessa oli :-O kuitenkin kurja juttu, tuo tappo kissalta, hiiriksi luuli [:-I]
Kirjattu

Klorofylli

  • Vieras
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #17 : 05.01.08 - klo:18:23 »

Mulla on ulkorakennukseen tehty pieni marsula. Siellä oli omat pojat ja sitte hoitomarsuja silloin kun niitä on hoidossa. Onneksi ei juuri silloin ollut.
Se on siis ihan lämpöeristetty ja sähköistetty rakennus, siellä on valot ja lämpöpatterit. Marsuilla on kiinteät isot aitaukset. Se kissa oli repinyt tuuletusaukon edessä olevan ritilän irti ja mennyt siitä sisälle. Molemmat marsut oli tapettu ja toista se siellä söi kun aamulla menin ruokaa viemään.  [:-(]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #18 : 05.01.08 - klo:18:27 »

mulle tulee aina ulkorakennuksesta mieleen huussi, hyvä kun selvensit [:-)] Kissalle... [XX] - noin ei saa tehdä!
Kirjattu

Klorofylli

  • Vieras
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #19 : 05.01.08 - klo:18:29 »

Ja pojat oli siellä siksi että niillä oli siellä paljon enemmän tilaa, kuin mitä olisin sisälle pystynyt laittamaan. Sisällä kun on jo tyttöjen iso laatikko. Ja mulla on vaan yksi huone.  [:-)]
Sen lisäksi pojat oli siellä paljon rauhallisempia kun ei tyttöjen kiima-ajat sekoittanut päitä. [;-)]

Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #20 : 11.01.08 - klo:00:17 »

Tämän talven eka lumen aikaan tulin kaupasta, tässä meijän pihapiiriin kun pääsin, niin pikkuinen musta kissa, josta varmaan olen ennekin kertonut kulki miun edessä suoraan kotiovensa eteen, naukui niin surkeesti, mie juttelin hälle, soitan ovikello, pääset sisälle....no, valot paloivat sisällä, kun ovikelloa soitin valota sammutettiin ja ovea ei avattu.. [:-(]..mie olin ihan hädissäni, jääkö kisuli jälleen kerran yöksi ulos...toinen reppana istuu nökötti oven edessä, odotti jot ovi aukenisi..minnuu säälitti niin..menin kotiin ja parin tunnin kuluttua kävin katsomassa... [:-(]..pikkune oli edelleenkin ulkona... [:´(]..pikkuset jalan jäljet olivat pitkin pihaa...en tiijä kuinka on käynnyt.... [:´((]

Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #21 : 11.01.08 - klo:09:42 »

Mummeli, ota kiinni ja toimita eläinsujeluv. ehkä saavat paremman kodin?
Tai sitten menet suoraan sanomaan naapurillesi mitä mieltä asiasta olet.
Ehkä ymmärtäisi... tai sitten ei.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #22 : 11.01.08 - klo:16:59 »

Sama täällä. Taas tuo alussa mainitsemani kisu itki surkeasti aamulla aikaisin saman takapihaoven takana kuin aikaisemminkin. MInulla oli kiire bussille enkä voinut muuta kuin toivoa, että kisu päästettäisiin sisälle.Vettä satoi.
Niin, ja eilen aamulla varhain kisuni pomppivat ikkunasta ikkunaan. KUn menin ulos , näin aivan tuoreet kisun jäljet oveni edessä lumessa. Jäljet olivat myös takapihalla. Eli joku kisu oli pyörinyt nurkissani. JA YÖLLÄ !

Voi, että minua suututtaa.Alan kohta toimenpiteisiin. Laitan loukun takapihalleni ja toimitan kisut turvaan kisutalolle vaikka taksilla.Ainakin kaksi kisua kulkee täällä vapaana öisin ja itkee nurkissa. MIten suututtaa ja tuntuu pahalta !
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kisut: ulkona vai sisällä ?
« Vastaus #23 : 11.01.08 - klo:17:17 »

Sisäkissa, aika usein vien kisun ulkoilemaan metsään valjaissa juoksee sujuvasti, samoin maalla.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.108 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.