Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?  (Luettu 1000 kertaa)

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #15 : 24.12.07 - klo:22:46 »

Käykö oikea kauramoottori?
Jos lainaan ensi kesänä Hopoa Kaijalle ja Pasille  [:-DD]

 :-)) Joo kelpaa! Houkuttele Kaija ja Pasi mukaan! Ja koirien ulkoiluttamislenkitkin kelpaa [:-DD]
Tule sinäkin mukaan Taina! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #16 : 24.12.07 - klo:22:47 »

Hyvä mese! [KIPPIS]
Nyt on jo 5 osallistujaa, mutta lisää mahtuu! Lähipäivinä avataan sitten virallinen kisasivu! Kiva! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #17 : 24.12.07 - klo:22:53 »

Voisihan tuohon ilmoittautua mukaan, jos säännöt sallivat sen, että raportointi on harvakseltaan eli vaikka vuoden lopussa vasta. Pihapinnakisassa pysyy kyllä oma kirjanpito jotakuinkin ajantasalla, mutta se ilmoitteleminen edes kuukausittain tuottaa jostain käsittämättömästä syystä hankaluuksia.

Monesti olen kaivannutkin tällaista vähän laajennettua pihapinnakisaa kun usein kauppareissuilla yms. lähistöllä liikkuessa näkee sellaisia lintuja, jotka eivät omalle pihalle tai edes sieltä käsin nähtäväksi kovin helpolla eksy.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 212
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #18 : 24.12.07 - klo:22:57 »

Jos oikein tarkka olisi niin koirien ulkoiluttamisen (kävely) ajalta pinnat voi ja täytyykin tietysti hyväksyä, mutta hevosvankkurit samoin koirareet ja poron vetämät pulkat jne tulisi jättää kisasta pois, kyllä hän reessä istuisi jos joku toinen vetäisi  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #19 : 24.12.07 - klo:23:03 »

Hyvä ullu! Raportointi tai lajien ilmoittelu ihan oman ajan ja mielenkiinnon mukaan [:-)] Kunhan merkkaa itselleen ylös ja tänne Pönttölään viimeistään vuoden lopussa, sillä on kiva nähdä mitä kaikki ovat kisassa nähneet.
Itsekään en lupaa mitään tiheää päivitystä, sillä ei ole aikaakaan aina olla koneella. Mutta tietoja saa laittaa sitten oman tarpeen mukaan ja täältä ne sitten löytyy kun päivitän [:-)]

Itse tykkään nyt myös kovasti tämäntapaisesta kisasta. Nuorenpana retkeily oli aina ekologista, eli pyörällä mentiin retkille joka paikkaan.
Auto on upea juttu ja sitä tarvitaan retkeilyyn ja muuhunkin kulkemiseen. Silti on mukavaa ajatella retkiä ilman autoa... [:-I] Onhan siinä vähän nostalgiaakin mukana :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #20 : 24.12.07 - klo:23:12 »

Jos oikein tarkka olisi niin koirien ulkoiluttamisen (kävely) ajalta pinnat voi ja täytyykin tietysti hyväksyä, mutta hevosvankkurit samoin koirareet ja poron vetämät pulkat jne tulisi jättää kisasta pois, kyllä hän reessä istuisi jos joku toinen vetäisi  [:-I]

Kyllä kisaan käy porovaljakko, purjevene kuin vankkuritkin vaikka surffilauta :-)) Mutta ei moottorikapinetta. [:-)] Sitten pitäisi kieltää polkupyöräkin... [:-I]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 212
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #21 : 24.12.07 - klo:23:20 »

polkupyörää liikuttaa ihminen omalla voimallaan esim hevosvankkureita vetää hevonen ei ihminen, onhan toki eläin voimalla liikkuminen eko liikkumista
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #22 : 25.12.07 - klo:00:05 »

Rajan veto vaikeaa, mutta moottori on tässä se avainsana. Sanotaan nyt niin, että jos itse ohjaa purjevenettä tahi ohjaa koiravaljakkoa, ratsastaa tai purjehtii, se on ekopinna.
Kyydissä olijalle se taas ei sitä ole. Perustelu: yksilökisa, itse edettävä ja noissa tarvii itse sitä lihasvoimaakin, kuten pyöräilijäkin :-))
Kiva kuulla jos meseltä tulisi vaikka koiravaljakkopinna, kun ohjaa huskyjen vetämää rekeä ja saa lajeja.... [:-I] [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #23 : 25.12.07 - klo:00:25 »

jos porolla ajelee, pinnat saa kyllä unohtaa, senverran on joutuisaa kyyti..  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #24 : 25.12.07 - klo:01:01 »

Kuulostaa kivalta ja mielenkiintoiselta  [:-)] kyllähän sitä aina jotain pieniä ja isompia tirppoja tulee koirulin kävelylenkkien aikanakin metsässä nähtyä ja lyhyiden pyörälenkkien aikana kesällä ....        kunpa vaan vielä tunnistaisi kaikki sirkuttajat  [:-I]
Kirjattu

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #25 : 25.12.07 - klo:08:58 »

Rajan veto vaikeaa, mutta moottori on tässä se avainsana. Sanotaan nyt niin, että jos itse ohjaa purjevenettä tahi ohjaa koiravaljakkoa, ratsastaa tai purjehtii, se on ekopinna.
Kyydissä olijalle se taas ei sitä ole. Perustelu: yksilökisa, itse edettävä ja noissa tarvii itse sitä lihasvoimaakin, kuten pyöräilijäkin :-))
Kiva kuulla jos meseltä tulisi vaikka koiravaljakkopinna, kun ohjaa huskyjen vetämää rekeä ja saa lajeja.... [:-I] [:-DD]

Eli siis näinkö  [:-I]
1. Parus ja Driver pyöräilevät tandempyörällä Yyteriin, molemmat saavat pinnan näkemästään linnusta.
2. Tavallisella pyörällä, Driver polkee ja Parus istuu tarakalla, vain Driver saa pinnan
3. Parus ja Driver soutelevat romanttisesti Preiviikinlahdella, Driver soutaa kädet rakoilla ja Parus ihailee taivaan lintuja, mutta ei saa pinnaa kun ei itse souda ja mahdollisia VETOO, VETOO kannustushuutoja ei lasketa soutamiseksi  [:-DD]

Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #26 : 25.12.07 - klo:09:03 »

Käykö oikea kauramoottori?
Jos lainaan ensi kesänä Hopoa Kaijalle ja Pasille  [:-DD]

 :-)) Joo kelpaa! Houkuttele Kaija ja Pasi mukaan! Ja koirien ulkoiluttamislenkitkin kelpaa [:-DD]
Tule sinäkin mukaan Taina! [:-)]

No ehkä mä vaan lainaan Leeviä ja Taavia ulkoilulenkeille.
Itse en kerkeä mukaan, enkä tunnista muita lintuja kuin talitintin ja harakan  [:-DD]
Kirjattu

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #27 : 25.12.07 - klo:09:37 »


 [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #28 : 25.12.07 - klo:10:18 »

Meillä tulee alkuvuodesta muutto ja on vaikea arvioida, millaista maastoa uuden kodin lähellä on linnullisesti  [:-I] ja onko siellä mukavaa maastoa, missä tallustella.
Porilaisilla on KAIKKI niin lähellä, että helppohan siellä on hiihdellä ja fillaroida  [:´((]

Harmi, kun on näin kurja keli. Muuten olisikin voinut tehdä tutustumismatkan tulevan kodin kulmille!
Mutta eiköhän me olla Pasin kanssa tässäkin kisassa mukana  [:-)]

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko kiinnostusta uudenlaiseen kisaan?
« Vastaus #29 : 25.12.07 - klo:11:28 »

jos porolla ajelee, pinnat saa kyllä unohtaa, senverran on joutuisaa kyyti..  [:-DD]

Niin minä vähän aattelinkin... [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -
 

Sivu luotiin 0.289 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.