Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Siivekäs muutto  (Luettu 249 kertaa)

hannu

  • Vieras
Siivekäs muutto
« : 01.01.08 - klo:11:56 »

Hei !

Kaikki nyt äkkiä neloselle seuraamaan upeata elokuvaa lintujen muutosta.
Äänimaailma on aivan mahtava.

Hannu
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #1 : 01.01.08 - klo:12:13 »

Huomattiin vasta puoli tuntia sitten  [:-)] Tämän lintuohjelman jälkeen kyllä täytyy sitten lähteä ekopinnalenkille  [:-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #2 : 01.01.08 - klo:12:34 »

Huomattu siivekkäiden muutto.Ihana kuva  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #3 : 01.01.08 - klo:12:49 »

Kerkeehän sitä hiukkasen aikaa katsomaan [:-)] Huonosti tulee ohjelmia seurattua siis lehdestä tai telkusta [:-I]

Grrrr..törkeitä salasaalistajiakin oli liikkeellä, onneksi yksi papukaija onnistui vapauttam,aan itsensä [:-//] Toivottavasti toi oli lavastettu tilanne [:-I]
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo:12:59 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

iihoo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 328
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #4 : 01.01.08 - klo:14:44 »

Upeaa kuvausta. Näin tämän jo vuosi sitten. Silloin meidän Murukin seurasi silmä tarkkana tipujen touhuja.  :-))
450 henkilön tuotantotiimi, 17 lentäjää, 14 kuvaajaa, 4 vuoden työ, Oscar-ehdokkuus dokumenttisarjassa...
Tästä tuli vielä joku "Näin tehtiin siivekäs muutto", jossa kerrottiin mm. lintujen valmennuksesta kuvauksiin.

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #5 : 01.01.08 - klo:15:19 »

Aikamoinen määrä ihmisiä on tarvittu tekemään Siivekästä muuttoa ja vielä enemmän siivekkäitä  [:-DD]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #6 : 01.01.08 - klo:19:03 »

 [:-I] Joo - en katsonut - minulla on se DVD-versiona ja olen nähnyt myös dokumentin elokuvan  tekemisestä. Se vasta avasi silmäni - ei juuri kiinnosta nämä "luonnon ja eläinten kauneutta ylistävät" tehdyt elokuvat - kun tietää mitä on todellisuus tässä ihan vieressä. Mun miestä nämä kaunistellut "Disney"-versiot antavat ihan väärän kuvan - tai valottavat vain yhdeltä kulmalta asioita.
Tulkoot kuvaamaan lintuja lähiöissä ja siellä missä ihmiset ovat muokanneet ympäristöä suorastaan karmeiksi niin saasteiden kuin muunkin osalta. [:-/] Sekin on osa todellisuutta- juuri sellaista todellisuutta johon olemme olleet tavalla tai toisella osallisia...emme ehkä yksilöinä - mutta saman lajin edustajina.
Nuo kauniit dokumentit eivät ole muuttaneet ihmisen suhtautumista luontoon tai eläimistöön - päinvastoin - mitä valheellisempi kuva annetaan - sitä ronskimmalla kädellä ihminen katsoo voivansa vielä rellestää kuin aivoton jättiläinen - tehköön joku dokumentin öljyyn kuolleista linnuista tai muuta joka kertoo siitä minkälaiisa me olemme ja mitä me oikeasti tälle planeetalle ja sen eläimistölle olemme tekemässä.  [:-/]. Hiiteen yltiöromanttiset p***ka elokuvat luonnon kauneudesta ja sen sijaan inhorealistisia kuvauksia ihmisen vaikutuksesta luonnon eläimistöön ja heidän elinpiiriinsä.
No - jos joku loukkaantuu - poistan tämän viestin.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #7 : 01.01.08 - klo:19:14 »

Eipä kai viestiä poistaa kannata. Eiköhän jokaisella saa olla omat mielipiteensä.

Minä kyllä tiedostan maailman (ihmisen) raadollisuuden, mutta. . . . .
Kun noita luontofilmejä tulee, toivon kuitenkin etteivät näytä kuinka jokin
pikkunalle kuolee kun vieras uros sen tappaa. Eli toivon tosiaan että
niitä vähän kaunistellaan.
Ja vaikka tiedän että harvat luontofilmit ovat suoraan luonnosta sellaisenaan
kuvattuja, pidän niistä silti.
Tietenkin toivon että ihmiskunta heräisi pitämään myös muun luomakunnan
puolia kun vain ihmisen. Mutta siihen varmaan menee aikaa. Ehkäpä liiankin kauan.
  Jos vaikka vain joku populaatio jossain pelastetaan tällaisen filmin kautta,
sekin on jo pieni voitto  [:5]

    Valitettavasti en tuota kyseistä filmiä huomannut katsoa  [:-(]

Ja vielä, onhan noita öljyyn kuolevia ja kuolleita lintuja TV:ssä näytetty

 
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #8 : 01.01.08 - klo:19:54 »

 [:-I] No - pahanolon purkaushan  se oli - minun kirjoitukseni. En vain koskaan tiedä miten kovettaisin itseni kun näen vaikka sorsia tai muita lintuja likakuralammikossa uiskentelemassa - lintujen seassa on vaikka mitä - autonrenkaita, polkupyörän raatoja, huoltoasemien valikoimista pulloa, kanisteria ja tölkkiä, styrox-paloja, muovipusseja, kengänraatoja, alushousun riekaleita, terveysiteiden jätöksiä, tupakantumppeja, tyhjiä tupakka askeja, rakennusjätettä jos jonkinlaista ja tietenkin kaikkea muuta. Se - jos mikä - on pysähdyttävä näky - näky joka ei jätä kylmäksi kuin vain täysin tunteettoman aivokääpiön. Tulisivat tänne mun lähiööni kuvaamaan - täällä riittää materiaalia vaikka mihin. Kaiken kruunaa isojen koirien jättiläispaska -kasat joita omistajat eivät ole viitsineet korjata. [:-/]
Itse asiassa minä yksi kevät otin kuvia näistä näkymistä - tein pari ilmoitusta ympäristövirastoon ja tulos - samat jenkkisängyn rippeet, yöpöydät, styrox-levyt ja kaiki muut kököttävät edelleen vanhoilla paikoilaan kuin kutsuen lisää porukkaa joukkoon; "hei tänne vaan, kyllä sekaan mahtuu vaikka Olkiluodon lauhdevedet ja kaikki muukin moska"
Kirjattu

iihoo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 328
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #9 : 01.01.08 - klo:20:16 »

Autssh!!

Mustarastaan voodoo-nuken piikit tuntuvat selässäni. Erittäin hyvä kannaottosi asiaan teki vaikutuksen. Vastaavaa krittiikkiä olen kylläkin lukenut k.o. leffasta aiemminkin. Hyvä kun erilaiset näkemykset pääsevät näin esiin. Toi mun ei ollut edes mikään kannanotto.

Myönnän, että olen yleensä aika pinnallinen kirjoituksissani, mutta olen niin kaikenkarvaisen estetiikan ihailija, että kun näkee kaunista kuvaa niin sitä on ihan täpinöissä. Mua ei kannata ottaa kauheen vakavasti - kunhan nyt kirjoittelen. Koettakaa kestää.

Aha, Mustarastas kerkisit jo vastata itsellesi.....

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #10 : 01.01.08 - klo:20:25 »

Itse ihailen myös kaikkea kaunista kuten Iihookin...ja kamaalaa on katsella kaikkea likaamista ja roskaamista, josta tosiaan eläimet joutuvat kärsimään...miksei myös ihmisetkin.
Kirjattu

jetze

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 153
  • -----
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #11 : 01.01.08 - klo:20:34 »

saiskohan tota mistään DVD:nä olis kiva saada iha omaksi [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Siivekäs muutto
« Vastaus #12 : 02.01.08 - klo:14:30 »

 [:-)] Kyllähän tuota DVD:tä on myynnissä aika monessa paikassa -ainakin isoimmista kaupoista kannattaisi kysellä.
Niin ...iihoo..ei tarvitse pahastua minun purkauksistani - jokaisella saa olla oma mielipiteensä tästäkin asiasta - kuva kisusta tv:n edessä on muuten mainio :-)).
Estetiikan ystävänä minua kiusaa suunnattomasti ympäristön tila, on kuin luontoa häpäistäisiin oikein kunnolla. Eilenkin joku vähäjärkinen oli heittänyt sellaisen konttorituolin (jossa oli pyörät ja kaikki säätövempaimet) ohi virtaavaan puroon/ojaan ja alikulkutunneliin oli kannettu lapsen työpöytä laatikoineen.ihan tosta noin vaan - kuka hullu tuollaista menee tekemään? Eivätkä nämä mitään harvinaisia tapauksia ole - aina missä on kaupungin vuokrataloja - oli ne sitten kuinka uusia tai kuinka luonnonläheisellä paikalla tahansa - aina siellä esiintyy tätä lieveilmötä...ympäristön roskaamista ja pilaamista - ihan kuin se olsi jonkinlainen sääntö. Asut kaupungin vuokra-asunnossa - olet täysi törppö!
No - tämä ei nyt liittynyt millään lailla siivekkääseen muuttoon ja sen antamaan esteettisen nautintoon - on vain jotenkin niin hönttiä kun se karmiva todellisuus on ihan nenän edessä - ja sitä tuntee vain hirvitävää surua, kiukkua, vihaa ja avuttomuutta kaiken tämän edessä. Johonkin järjestöön liittyminen on sekin vain keinotekoista, itsensä rauhoittamista - kun todella isoin haaste on se, miten saada nämä aivottomat täyspäisiksi - ja se on tehtävistä mahdoton. uusi aivottomien sukupolvi sikiää jo jossain, imee kaljat  äidinmaidosta ja saa mallin aivokääpiyteen vaippaiässä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.214 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.