Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ja kysymyksiä  (Luettu 51136 kertaa)

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #615 : 15.05.08 - klo:11:26 »

Mä oon kans käyttänyt 800x jotain kokoa. Kuvat toimii paremmin isompina, vaik ei mun himakoneen 19 tuuman näytölle ihan mahdukkaan 1024 x 768 resolla. Duunin 19 tuuman litulle puolestaan ihan kevyesti [:-I] . Kilpailukuvieni koon saan kyl helposti muutettua...

Yks konsti on painaa näppiksen F11:sta. Se piilottaa ylimääräisiä valikkoja. Ne saa taas näkyviin painamalla F11 uudelleen.

Toinen keino on muuttaa näytön resoluutiota esim. 1280 x 1024.


# Jos selainikkunasi ei täytä koko näyttöä maksimoi selainikkunasi koko painamalla  -nappia selainmesi oikeasta yläkulmasta.
# Jos käyttöliittymässä on edelleen vierityspalkit tarkasta näyttösi resoluutio. Palvelu on suunniteltu 1024x768 resoluutioiselle näytölle.
Tarkasta ja tarvittaessa muuttaa näyttösi resoluutiota seuraavasti:

   1. Pienennä tai sulje kaikki ikkunat
   2. Tyhjällä työpöydällä paina hiiren oikeaa nappia
   3. Aukeavasta valikosta valitse Ominaisuudet (Properties)
   4. Display Properties -ikkunasta valitse Asutukset (Settings)-välilehti (ks. alla oleva kuva)
   5. Säädä Näytön koko (Screen Area) kohtaan 1024x768 (ks. alla oleva kuva) (Mikäli näyttösi ei tue kuin pienempää resoluutiota säädä resoluutio mahdollisimman lähelle 1024x768 resoluutiota. Käyttöliittymä on tällöin käytettävissä vierityspalkkien avulla)
# Paina OK
# Paina OK aukeavaan dialogiin
# Toisessa dialogissa paina Kyllä (Yes) hyväksyäksesi näytön resoluution muutoksen
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #616 : 15.05.08 - klo:11:29 »

Toi F11 vinkki oli hyvä, mä just aamulla mietin että mistä noi valikot saa piilotettua, tiesin että jostain saa mutta en että mistä. Kiitti Mali. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

puppu

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #617 : 15.05.08 - klo:12:03 »

Voitaisiin kysyä ylläpidon mielipidettä tässä asiassa. Kiva olisi käyttää tätä 800 x 600 resoluutiota.
Kirjattu

puppu

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #618 : 15.05.08 - klo:12:37 »

Ai niin... minulla on sitten sen verran iso näyttö että 640x480 koko näyttää tosi pieneltä siinä  [:-(] . Senkin takia mielummin käyttäisi isompaa kokoa.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #619 : 15.05.08 - klo:12:53 »

Muistan että joskus aikoinaan tänne laitettavien kuvien kooksi suositeltiin 640 x 480, joka mun näytöllä on postikortin kokoinen tai 17 x 13 cm. Vastaavasti 800 x 600 kuva on mulla 21 x 16 cm. Kyllä kuvat tosiaan pääsee paremmin oikeuksiinsa isompina. Kunhan ei ihan mahottoman isoja ole.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #620 : 15.05.08 - klo:13:07 »

Mulla on asetuksissa näköjään tuo Malin mainitsema 1024x768

Nuo isoimmat kuvat on ruudulla kolmisen senttiä isompia kuin mir'illä.

muoks. No nyt mä hiffasin. Muutin resoluution tuosta em. luvusta suuremmaksi, niin nuo kuvathan pieneni ja mahtuu ruudulle. Voinhan mä kuvia kattellessa käyttää tuota... Muuten en viitti, kun muuttuu teksti liian pieneksi.

Hyvä juttu. Kiitti Mali neuvoista!
« Viimeksi muokattu: 15.05.08 - klo:13:17 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #621 : 15.05.08 - klo:14:35 »

Mulla näyttö 15,4" ja 1680x1050, eli nuo pienemmät kuvat jää tosi pieneksi. Oon käyttäny kokoa 800x600. Tykkään kattoa muidenkin kuvia vähän isompina, että ne näkee kunnolla (640x480 on kyllä minusta aika minimi).

Voin toki laittaa 640x480, silloin ei tarvii muidenkaan scrollata näkymää. Ei onkelmaa. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 15.05.08 - klo:14:43 kirjoittanut Ayla »
Kirjattu
... Kuvia

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #622 : 15.05.08 - klo:16:22 »

Ihmisten näytöt näyttelee näköjään aika eri tavalla. Nuo pienemmät kuvat ei oo mulla koskaan näyttäneet mitenkään liian pieniltä, vaan sopivilta. [:-)] Nuo isommat näyttää lähinnä elokuvateatterin screeniltä, [:-I] paitsi sitten kun muutan tuon resoluution. Mutta voinhan mä muutella sitä tietty.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #623 : 15.05.08 - klo:16:25 »

Ihmisten näytöt näyttelee näköjään aika eri tavalla. Nuo pienemmät kuvat ei oo mulla koskaan näyttäneet mitenkään liian pieniltä, vaan sopivilta. [:-)] Nuo isommat näyttää lähinnä elokuvateatterin screeniltä, [:-I] paitsi sitten kun muutan tuon resoluution. Mutta voinhan mä muutella sitä tietty.

Eikö sulla auta yhtään toi F11 painaminen? [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #624 : 15.05.08 - klo:16:28 »

Ihmisten näytöt näyttelee näköjään aika eri tavalla. Nuo pienemmät kuvat ei oo mulla koskaan näyttäneet mitenkään liian pieniltä, vaan sopivilta. [:-)] Nuo isommat näyttää lähinnä elokuvateatterin screeniltä, [:-I] paitsi sitten kun muutan tuon resoluution. Mutta voinhan mä muutella sitä tietty.

Eikö sulla auta yhtään toi F11 painaminen? [:-)]

Ylä-ala-suunnassa auttaa, sivusuunnassa ei auta. Palkki jää sinne edelleen ja osa kuvasta siis ei näy.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #625 : 15.05.08 - klo:16:33 »

Ihmisten näytöt näyttelee näköjään aika eri tavalla. Nuo pienemmät kuvat ei oo mulla koskaan näyttäneet mitenkään liian pieniltä, vaan sopivilta. [:-)] Nuo isommat näyttää lähinnä elokuvateatterin screeniltä, [:-I] paitsi sitten kun muutan tuon resoluution. Mutta voinhan mä muutella sitä tietty.

Eikö sulla auta yhtään toi F11 painaminen? [:-)]

Ylä-ala-suunnassa auttaa, sivusuunnassa ei auta. Palkki jää sinne edelleen ja osa kuvasta siis ei näy.

Oukkidoukki, mulla ei ongelmia sivusuunnassa olekaan, ainoastaan tossa ylä/alasuunnassa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #626 : 15.05.08 - klo:16:51 »

Se on Sus sun kone, pitäisköhän sun kokeilla katsoa koneen säätöjä: näyttö jos sitä kautta voisi säätää kuvan koon sopivaksi [:-I]  Mulla on jokin mielikuva että itse olen joutunut säätämään jotakin joskus viime vuosituhannella [:-)] en vaan ole ihan varma missä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #627 : 15.05.08 - klo:17:32 »

Se on Sus sun kone, pitäisköhän sun kokeilla katsoa koneen säätöjä: näyttö jos sitä kautta voisi säätää kuvan koon sopivaksi [:-I]  Mulla on jokin mielikuva että itse olen joutunut säätämään jotakin joskus viime vuosituhannella [:-)] en vaan ole ihan varma missä.

Resoluutiotahan mä tänään oon jo säädellyt, sillä kuvat pienenee, mutta teksti pienee samalla liikaa. Mut voin mä kisakuvat sillai selailla, joten ei tää onkelma ny maailmaa kaada. Vai voikoha jotaki muitaki säätöjä sitte tehdä. En varmaan osaa. [:-I]
Kirjattu

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #628 : 15.05.08 - klo:17:48 »

Ny on aineskin mun kuvat muutettu. Nuo 640x480 näkyy mulla n. 12x9cm kokoisina (riippuen rajauksesta), mut kai niistä näkee sen mitä tarvii [:-I].
Kirjattu
... Kuvia

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #629 : 15.05.08 - klo:18:12 »

Tekstinhän saa äkkiä suurennettua kun painaa yhtäaikaa ctrl  ja  + näppäinta, palautetaan pienemmäksi ctrl ja  - näppäimellä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.391 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.