Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ja kysymyksiä  (Luettu 51145 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #705 : 26.08.08 - klo:23:57 »

Minä koitin perehtyä tänään tuohon Photobucketiin, mutta kun se on englannin kielinen, niin enhän minä siitä mitään ymmärrä  [NUT]. Pitää viikonloppuna koittaa tuolla pöntön omalla systeemillä. Viikolla ei tahdo keretä, kun työt haittaavat  :-))
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #706 : 27.08.08 - klo:09:18 »

Minä koitin perehtyä tänään tuohon Photobucketiin, mutta kun se on englannin kielinen, niin enhän minä siitä mitään ymmärrä  [NUT]. Pitää viikonloppuna koittaa tuolla pöntön omalla systeemillä. Viikolla ei tahdo keretä, kun työt haittaavat  :-))

Kyllä sä sen opit koska mäkin opin,
yleensä mulla menee heti hermot kun on väärästä kielestä kyse  [:-)]
Täällä kyllä autetaan, eihän siihen tullut kuin nimi ja salasana ensin muistaaksein.
Sitten vaan klikkaus kohtaan "upload images & video"

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #707 : 27.08.08 - klo:09:21 »

Sinne kun on Photobucketiin pääsyt sisään, niin kohta "Choose files", siitä klikkaus (siellä aika ylhäällä, sinisellä pohjalla, pikkuikkuna). Se tarkoittaa "valitse tiedostoja". Sitten vaan etsii tiedoston omalta koneelta, klikkaus tiedoston nimeen ja "avaa". Siinä se. Se latautuu Photobucket'iin. [:-)]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #708 : 27.08.08 - klo:09:34 »

Joo my albums kohdasta ainakin pääsee tuolle sivulle, jokohan sekoitin Mesiksen kokonaan  [:-)]
Mutta ole hyvä esimerkki, jos minä niin kyllä sinäkin  :-))

Paljonko sinne mahtuu kuvia?
Poistaahan voi vanhempia mutta sitten ne katoaa täältäkin?

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #709 : 28.08.08 - klo:09:37 »

Paljonko sinne mahtuu kuvia?
Poistaahan voi vanhempia mutta sitten ne katoaa täältäkin?

Mulla on Photobucketissa tällä hetkellä 1179 kuvaa, että kyl mahtuu. [:-I] [:-DD] Aina vaan lisää mahtuu...

Yritin ettiä kohtaa, jossa tätä vois tutkia, mutta enpä onnistunut löytämään. Joku ihme lause siellä tuli, että "there is no limit..." jne että ei ois rajoitusta, en tiedä ymmärsinkö kuinka oikein vai väärin...? Se jatkui jotenkin, että jos kuvat on "sen ja sen" kokoisia, niin ei ois rajoitusta. [:-I] Tuo tarkoitti lähinnä sellaisia normaalikokoisia kuvia, siis ettei mitään jättiläisiä.

Tietäisköhän joku tään jutun paremmin?

No ihan heti ainakaan ei vanhimpia tarvi ruveta poistamaan. :-)) Ja tosiaan, jos poistaa Photobucket'ista, silloin kuva poistuu myös Pöntöltä.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #710 : 28.08.08 - klo:10:08 »


Mulla on Photobucketissa tällä hetkellä 1179 kuvaa, että kyl mahtuu. [:-I] [:-DD] Aina vaan lisää mahtuu...


No saan mäkin sit vielä muutaman kuvan sinne, nyt on jo yheksän  [:-DD]
Sä ilmeisesti kansioit ne et pysyy järjestys?
Mä en ole perehtynyt siihenkään vielä kunnolla.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #711 : 28.08.08 - klo:10:19 »

Sä ilmeisesti kansioit ne et pysyy järjestys?

Öh..................................................................................... [:17]

Siis...................mikä järjestys?

 [:-DD]

Se kansiointi ois pitäny aloittaa heti alussa... suosittelen tosiaan Varpunen, että aloitat sen heti. Mulla on jo liian myöhäistä. Kaaos on, eikä edes hallittu kaaos. Kaikk samassa pötkössä vaan, ON SIELTÄ KIVA ETTIÄ! Ja ala NYT sitte järkätä niitä 1179 kuvaa kansioihin.... [:-I] Kyl mun vähä tekee mieli silti --->  [:-DDD] Tää nyt vaa on niin tyypillistä "minua". [:-DD] Useimmiten mun kaaos on ainakin "melkein hallittua" mut kuvien suhteen ei kyl oo. No omalla koneella kuvat on jonkinlaisessa järjestyksessä kansioissa, mutta sitten siellä on niitä seilailijoita ja käsittelemättömiä ja epämääräisiä kansioita joissa lukee esim. "NYT" tai "tänään" tai jotain muuta yhtä selkeetä. KÄÄK!
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #712 : 28.08.08 - klo:10:24 »

Jaaaaaaa no juu kiva varmaan ettiä yhtä kuvaa sieltä 1178 muun joukosta  :-))

Miten tai mistä ne kansiot tehdään?
Mä olen kirjanpitäjäsielu, kuvat on koneellakin kauniisti kansioitu aiheen mukaan.
Villakoirat saa kyllä juosta rauhassa, että tasapaino säilyy  [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #713 : 28.08.08 - klo:10:31 »

Vasemmassa reunassa siellä on kohta "Albums". Sieltä:
Add a new album (lisää uusi albumi)

sitten kirjoitat albumillesi nimen kohtaan
New album name (uusi albuminimi)
ja
Save (tallenna)

Nyt en muista, kuinka jatkossa edetään. On mulla siellä kokonaista 3 albumia... yks retki on albumissa, yhessä on nimenä KUVIA. Siis KUVIA! Jestas miten mielikuvituksellinen nimi, mitähän "kuvia" siellä mahtaa olla...? [:-I] [:-DD] Oon mä kanssa.........................

Yksi "slideshow" mulla on siellä tallessa myös, orvokeista. Mikä on slideshow suomeksi? No kuvashow kuiteski.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #714 : 28.08.08 - klo:10:46 »

Osoitus taas mun pitkäjännitteisyydestä vai mistä, mutta enpä ollut "nähnyt" tuota kohtaa.
Sain kuvat häviämään pöntöstä kun kansioin ne,
tietty muuttuu url eli kuvan osoite, voi minnuu tyhmää  [:-DD]
Mutta osaan kansioida, eli ylitin taas itseni jippiii  [KIPPIS]

Ei kansiossa jonka nimi on "kuvia" mitään vikaa ole, saattaa löytyä täältäkin.
Ainakin tilapäisesti  [:-DD]

« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo:11:03 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #715 : 28.08.08 - klo:11:06 »

Mullakin on tapana siis tehdä ns. "tilapäisiä" kansioita, ja silloin niiden nimet on mitä on. Ongelma on vaan se, että loppujenlopuksi ne ei jää tilapäisiksi vaan pysyviksi. [:-DD] Ja sitten myöhemmin esim. kansio "NYT" ei kyllä sano enää mitään. [:-DD] kansiota tehdessä mä aina luulen, että muistan kyllä mitä tässä on, vaan yllätysyllätys, kun en muistakaan. [:-I] [:-DD]

Moon aikas toivoton......... [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #716 : 30.08.08 - klo:10:57 »

Pyris KIIIIIIIIIITTI jälleen kuvakoosteista! Taas oot ahkerana ison, hienon työn tehnyt! [:-)] [:-)] [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #717 : 01.09.08 - klo:23:23 »

Muistuttelen tässä, että SÄÄSTÄKÄÄ NIITÄ HYVIN EPÄONNISTUNEITA KUVIA! Epäonnistuneiden kuvien kisa on uhkaavasti lähestymässä... [8-)] [:-DD]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #718 : 08.09.08 - klo:07:41 »

Syyskuun rakennukset aiheisessa kisassa on jo äänestys päällä. Joku (kaija varmaan ainakin) saa sen pois päältä  [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #719 : 08.09.08 - klo:07:48 »

Syyskuun rakennukset aiheisessa kisassa on jo äänestys päällä. Joku (kaija varmaan ainakin) saa sen pois päältä  [:-I]

Hyvä, kun huomasit!  [:-)]
 

Sivu luotiin 0.218 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.